Advertentie in de krant

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.

In welke krant moet er een advertentie komen?

Algemeen Dagblad
2
6%
Volkskrant
4
11%
NRC Handelsblad
2
6%
Telegraaf
14
40%
Een andere krant
5
14%
Er moet helemaal geen advertentie komen.
8
23%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Oké, de reacties zijn wel duidelijk...

De meeste mensen hebben dus liever een artikel in een computerblad...
De persberichten die al klaar liggen, worden die dan naar verschillende tijdschriften gestuurd?

We kunnen de redactie van de tijdschriften vragen of er een advertentie (lees: postertje) naast kan....

Het nadeel van het verspreiden via tijdschriften vind ik dat je een kleine doelgroep bereikt, met kranten heb je een veel grotere doelgroep.
Tenslotte is Firefox niet alleen voor ervaren computergebruikers.

Daarom hebben ze in Amerika en Duitsland de advertentie in een grote krant
geplaatst. :wink:
Administrateur Steun Firefox
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Het persbericht wordt verstuurd naar (regionale en landelijke) dag- en vakbladen, maar ook naar een aantal veelbezochte websites met onderwerpen die te maken hebben met computers en het internet.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

computerbladen

Bericht door vulture »

Niet alle computerbladen zijn voor ervaren gebruikers. Computer idee en Computeridee voor senioren zijn bv bladen waar beginnende gebruikers vaak "bij de hand" worden genomen. Deze computerbladen zij goedkoop en hebben een grote oplage. Als je in deze bladen "een permanent rubriekje "zou krijgen waar men de beginnende gebruiker op weg helpt. Dan scoor je enorm. Het meeste materiaal is er namelijk al. Kijk maar naar het Open Magazine van december. En natuurlijk niet te vergeten de vele handleidingen die je hier op het forum aantreft. Bv een handleiding voor het gebryuik voor internetbankieren. Dat is voor veel mensen belangrijk dat een browser dat kan. Er is een hele open markt voor de Mozilla producten.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
apm
Berichten: 18
Lid geworden op: 5 oktober 2004, 18:03
    unknown unknown

Bericht door apm »

Ik vind het een goed idee een advertentie in een krant of tijdschrift. Ik denk niet dat het specifiek een computer tijdschrift moet zijn, de I-mail pagina van de telegraaf zou ook kunnen, maar hierbij geef ik vast aan dat ik wel wat wil doneren voor de advertentie.
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Mooi :lol:

Natuurlijk moeten de meeste mensen het met de advertentie eens zijn...
...anders is er te weinig geld en heb ik het idee dat ik de Nederlander ben die
een advertentie wil plaatsen...

Als het idee genoeg wordt gesteund, kunnen we op zoek naar sponsors...
Administrateur Steun Firefox
Maxim
Berichten: 3
Lid geworden op: 5 december 2004, 16:48
    unknown unknown

Bericht door Maxim »

zend het bericht mss ook eens naar het laatste nieuws, met een beetje geluk staat het mss op hun site bij multimedia onder fun.
http://www.hln.be/hln/art/cache/funhome.html
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Zodra duidelijk is wat een dergelijke advertentie zou moeten kosten (neem bijvoorbeeld wat tarieven van verschillende kranten en tijdschriften en bekijk zo wat het handigste doel is; bekijk ook of er speciale tarieven voor non-profits zijn), kun je hier in een nieuw onderwerp vragen hoeveel iedereen wil bijdragen. Als het idee haalbaar lijkt, dan moeten we weten waar iedereen z'n bijdrage naar kan overmaken en kan er een advertentie geplaatst worden.

Ook heb je natuurlijk iemand nodig die de advertentie gaat ontwerpen en er moet nog bepaald worden wat er dan in de advertentie komt te staan.

Als je hiervoor een actie wilt opzetten, dan wil ik hiervoor op de voorpagina van MozBrowser wel een berichtje plaatsen. Des te meer mensen ervan horen, des te groter is de kans dat je voldoende geld bij elkaar krijgt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

volkskrant

Bericht door Irmen »

Ik denk de volkskrant.
Of misschien toch het NRC.

In ieder geval een krant waarvan je weet dat redelijk veel "decision makers" hem lezen of onder ogen krijgen. Dat sorteert volgens mij het meeste effect.
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Spits
Metro
Die zijn ook gratis dus veel gelezen. Nederlanders ben zunig :!:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Goed, ik heb al even rondgekeken naar de prijzen...

De prijzen van de Trouw, Volkskrant, NRC en AD staan in dit PDF'je:
http://www.pcmadlines.nl/pdf/PCMadvmoge ... en2004.pdf

De adverteersite staat hier: http://www.pcmadlines.nl/

En hier de prijzen van de Telegraaf:
http://service.telegraaf.nl/tarieven/pd ... en2004.pdf
Hier kun je de prijs berekenen van de advertentie:
http://service.telegraaf.nl/tarieven/?pagina=rekenmodel

Ik heb inmiddels een aantal mailtjes gestuurd om te vragen wat nou ongeveer de kosten zijn en of wij korting kunnen krijgen...

Een feit is dat de Telegraaf nog steeds het hoogste bereik heeft.

:lol:
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

In de PC Welt (duits) geeft Mozilla woordvoerder Bart Decrem aan hoeveel geld de Mozilla foundation jaarlijks te besteden heeft en waar het aan besteed wordt. De Mozilla foundation wil graag onafhankelijk zijn en is daarom op zoek naar andere geldbronnen. Verder gaat hij in of er in de toekomst een commerciele versie komt. Het volledige artekel kun je lezen op:
http://www.pcwelt.de/news/vermischtes/1 ... ndex6.html
Spread the word, spread ...........
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Helaas is mijn Duits niet zo goed :lol:

Ik heb inmiddels een reactie gehad van de Telegraaf. Ze geven aan dat we korting kunnen krijgen. Dit kortingspercentage varieert van 25% tot 75%.
Ze wilde daarom eerst meer informatie over de organisatie Mozilla.

Ik heb haar vriendelijk gemaild dat wij helaas weinig documentatiemateriaal beschikbaar hebben. Ik heb haar de Nederlandstalige Mozilla Handleiding gestuurd en een aantal sites doorgegeven waar ze meer over Mozilla kon lezen. Daarnaast heb ik haar het adres van Mozilla gegeven.

Mij lijkt de Telegraaf het interessantst, omdat deze krant het grootste bereik heeft. Daarnaast zal er denk ik veel aandacht door de media worden geschonken aan de advertentiecampagne.

Mozilla wordt wereldberoemd :lol:
Administrateur Steun Firefox
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Kunnen we de Telegraaf niet iets laten schrijven over Firefox?

Trouwens, http://www.mozilla-europe.org/nl/, is de officiele site voor NL.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Anne schreef:Kunnen we de Telegraaf niet iets laten schrijven over Firefox?

Trouwens, http://www.mozilla-europe.org/nl/, is de officiele site voor NL.
Ik weet dat ik op SFX wel eens wat over een artikel in de telegraaf gelezen heb. Ik lees de Telegraaf alleen niet en weet dus ook niet wanneer dat geweest is, ik heb het namelijk meer dan een maand gelezen.

Jammer dat SFX nu down is, anders had ik het eventjes kunnen opzoeken..
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Klopt, dit is het artikel uit de Telegraaf:

---------------------------------------------------------------------------------
Firefox-gebruikers betalen campagne
door onze redactie
AMSTERDAM - Webbrowser Firefox mag dan steeds meer terrein winnen, nog lang niet iedereen kent het alternatieve bladerprogramma. Een paginagrote advertentie in de Amerikaanse krant New York Times moet daar verandering in gaan brengen. De advertentie wordt opgehoest door enthousiaste gebruikers.

Firefox-gebruikers betalen campagne

Op dit moment probeert men binnen open-source kringen geld in te zamelen voor de campagne die de Firefox-browser van de Mozilla Foundation onder de aandacht van het grote publiek moet brengen. Het doel is 2500 gulle gevers te vinden die 30 dollar of meer storten. Voor dat bedrag wordt de naam van de schenker op de pagina vermeld.

Degenen die tien anderen zover krijgen om geld te geven voor het goede doel, krijgen een speciale vermelding. Studenten hoeven overigens maar 10 dollar te betalen. Er hebben al enkele duizenden mensen geld gestort. Op de website www.spreadfirefox.com staat alles te lezen over de actie.

Het open-source programma Firefox wordt door steeds meer internetters gebruikt terwijl het aandeel van Microsoft Internet Explorer langzaam afneemt. Firefox is evenwel nog steeds niet officieel gelanceerd. Na de nodige bètaversies verscheen onlangs een preview van de in november te lanceren versie 1.0. Firefox is hier te downloaden.
---------------------------------------------------------------------------------
Administrateur Steun Firefox
Plaats reactie