Netscape Prototype met FireFox techniek

Voor discussie over op Mozilla gebaseerde browsers als Flock, Camino, Netscape, Galeon, K-Meleon, Beonex, Skipstone, etc.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Hier een quote:
If the sight of the 'Display like Internet Explorer' option made you break out in a cold sweat, please be seated. It's true: this option makes Netscape use IE's Trident rendering engine for the current site. Here's how Netscape describe it in their help file: "Remember the old debate over which is the best browser? Tired of having to use different browsers to surf the web? Well, now the debate is over: Netscape Browser includes two separate layout engines, so you can choose to view a web site like Netscape Browser or like Internet Explorer." They may as well have said, "That's it, we surrender." With 'Display like Internet Explorer' enabled, Netscape uses IE to render pages, sends the user-agent of your installed version of IE to websites and makes Microsoft representatives say, "We are very pleased to see a vibrant ecosystem involving hundreds of partners and independent software vendors continue to develop on the IE platform." The option is omnipresent in Netscape's context menus, always the first item in the content area.

With that shock out of the way, let's move on to the Low, Medium and High Security modes. The Low Security mode switches to the IE rendering engine if it's not already selected (guess Gecko is incapable of low security) and enables ActiveX, JavaScript and Java. The Medium Security mode, which is available with either Gecko or Trident, enables JavaScript and Java but disables ActiveX. The High Security Mode, also available to both rendering engines, blocks all three. Below the three modes, the popup and cookie options are fairly self-explanatory. The Advanced submenu lets the user toggle support for ActiveX (only enabled in the IE display mode; they don't seem to exploit the Mozilla plugin for hosting ActiveX controls), JavaScript (which they miscapitalise as 'Javascript') and Java. Finally, 'Site Control Options' takes you to the Options dialogue to fine-tune settings for the current site and 'About Site Controls' doesn't seem to do anything. Netscape Browser automatically saves your Site Control customisations for each site and applies them again on your next visit.
Voor meer info: http://mozillazine.org/articles/article5691.html

Voor screen shots van dit lelijke ding: http://gemal.dk/blog/2004/11/30/netscap ... reenshots/ (staat ook info in de comments)
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
zipper306
Berichten: 67
Lid geworden op: 7 november 2004, 20:20
Locatie: Uden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door zipper306 »

Anne schreef:Netscape heeft een dubbele rendering engine. Trident van IE en Gecko van Mozilla als ik me niet vergis. Dus waarschijnlijk ben je dan even onveilig als met IE.
Ja hoor, droom maar lekker door !
Peter Koopman
Berichten: 32
Lid geworden op: 1 december 2004, 12:39
    unknown unknown

Bericht door Peter Koopman »

Het is natuurlijk een geniaal idee. Mensen durfen IE niet de deur uit te doen, omdat ze bijvoorbeeld updates van MS willen kunnen downloaden of omdat ze gebruik willen maken van de webinterface van Exchange.

Netscape heeft ze op deze manier een echte keuze gegeven op dat gebied. Kies je voor veiligheid met Gecko of voor features met de IE engine.

Ik besef dat je er een deur mee openzet voor de IE fouten, maar het idee ansich... Geniaal :D

Van mij mag het gisteren in Firefox gebouwd worden. Standaard de Gecko engine en dan per website aan kunnen geven of je IE wilt gebruiken.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

zipper306 schreef:Ja hoor, droom maar lekker door !
?
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Bericht door vulture »

Ik heb Netscape uit nieuwsgierigheid toch maar even gedownload. Na een halfuurtje er mee gewerkt tehebben heb ik hem gelijk maar weer gedeinstalleerd. Dit is een verkrachting van Firefox. Hoe kunnen 2 producten die zo op elkaar lijken toch zoveel verschillen. Volgens mij is Netscape puur en alleen gericht op de amerikaanse markt. (amerikaans weerbericht) Wie haalt het nu in zijn hoofd om het menu rechtsboven in de browser te plaatsen. De looks van Firefox straalt rust uit. Netscape is schreeuwelijk aanwezig. Net zo als hun website.
Alles zit op de verkeerde plaats. Conclusie Netscape sucks. Niet downloaden is zonde van je tijd. Spread the word!!!!! :twisted:
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Peter Koopman schreef:
Van mij mag het gisteren in Firefox gebouwd worden. Standaard de Gecko engine en dan per website aan kunnen geven of je IE wilt gebruiken.
Van mij niet... da's gewoon kontkusserij bij microsoft, maar dat had ik al ergens anders hier gepost :roll:
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
zipper306
Berichten: 67
Lid geworden op: 7 november 2004, 20:20
Locatie: Uden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Bericht door zipper306 »

aasgier schreef:Ik heb Netscape uit nieuwsgierigheid toch maar even gedownload. Na een halfuurtje er mee gewerkt tehebben heb ik hem gelijk maar weer gedeinstalleerd.
Knap van je om in een half uurtje met Netscape te hebben gewerkt om er dan zo'n oordeel over te kunnen vellen.
En er wordt ook maar even snel vergeten dat het de eerste Beta realese is van deze Browser.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Bericht door Anne »

zipper306 schreef:Knap van je om in een half uurtje met Netscape te hebben gewerkt om er dan zo'n oordeel over te kunnen vellen.
En er wordt ook maar even snel vergeten dat het de eerste Beta realese is van deze Browser.
En dan? Het is gewoon Firefox (plus IE) in een ander jasje. Daarnaast is het een oude versie van Firefox welke security problemen heeft.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

2 weken geleden heb ik Firefox uitgeprobeerd. Bij FF was ik er na een 1/2 uurtje achter dat deze browser prettiger werkte dan IE. Bij netscape had ik precies het tegenovergestelde gevoel. Overigens ben ik niet de enige die er over denkt. Op een amerikaanse site waar deze beta versie kan downloaden krijgt hij een rating van 4.7 van de 10 die netsape kan scoren.
Werkt gewoon niet prettig ondanks dat je toch al gewend bent om met FF te werken.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

en waar kan je de nieuwe netscape testversie downloaden?
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Peter Koopman
Berichten: 32
Lid geworden op: 1 december 2004, 12:39
    unknown unknown

Bericht door Peter Koopman »

ucchan schreef:Van mij niet... da's gewoon kontkusserij bij microsoft, maar dat had ik al ergens anders hier gepost :roll:
Dat zie je verkeerd... Mozilla omarmt IE en knuffelt het heel langzaam dood.

Als gebruikers geen enkele reden meer hebben om IE te starten, dan vergeten ze die browser op een gegeven moment vanzelf. En als dan de IE ondersteuning verdwijnt -Als Mozilla de grootste is- zijn alle websites klaar voor de betere browser. :D
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Huh? Website kunnen ook gewoon gebouwd blijven worden voor IE met zo'n rendering engine. Beetje kromme redenatie.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Peter Koopman schreef:
ucchan schreef:Van mij niet... da's gewoon kontkusserij bij microsoft, maar dat had ik al ergens anders hier gepost :roll:
En als dan de IE ondersteuning verdwijnt -Als Mozilla de grootste is- zijn alle websites klaar voor de betere browser. :D
Dus niet, ik vermoed dat een heleboel frontpageprutsers (nofi) ontdekken dat die trident het ze een stuk "gemakkelijker" maakt en krijg je alsnog een grote boze massa als blijkt dat het niet werkt.... :roll:

Plus dat de gemiddelde gebruiker zich er denk ik niet mee bezig wil houden welke rendering engine gebruikt moet worden, dan zal ie 'm vast wel uit luiheid standaard op Trident zetten omdat het "anders zo'n gedoe" is. Plus is dan nog wel dat mijn

Code: Selecteer alles

<!--[if IE]>
<div style="color: red; font-size: 20px; font-weight: bold; padding-bottom: 15px; margin: 12px;">
Wees lief voor webdesigners en voor je systeem. Installeer een moderne browser.
<div class="foot" style="font-weight: normal; color: black;">
Hint: je gebruikt nu een veiligheidstijdbom met een archa&iuml;sche brakke rendering engine die eerlijke nette paginabouwers tot wanhoop drijft. Doe daar wat aan en haal je als de bliksem iets als <a href="http://www.getfirefox.nl">Firefox</a> :P .
</div>
</div>
<![endif]-->
waarschijnlijk wel in die trident engine wordt weergegeven :P
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Peter Koopman
Berichten: 32
Lid geworden op: 1 december 2004, 12:39
    unknown unknown

Bericht door Peter Koopman »

ucchan schreef:Plus dat de gemiddelde gebruiker zich er denk ik niet mee bezig wil houden welke rendering engine gebruikt moet worden, dan zal ie 'm vast wel uit luiheid standaard op Trident zetten omdat het "anders zo'n gedoe" is.
Dat moet je dus voorkomen, door de compatabiliteit met IE alleen per site instelbaar te maken. En dan met icoontjes in de taakbalk aangeven dat je op een HEEL GEVAARLIJKE site zit... Evt. aangevuld met een popup vooraf. :)

Code: Selecteer alles

Weet u zeker dat u nu virussen wil downloaden? j/N 

Weet u het echt heel zeker? Ik zou het niet doen! j/N
Gekheid natuurlijk... Maar feit blijft, dat het voor mij persoonlijk een uitkomst zou zijn, voor die paar MS sites die ik nog bezoek. Te weten: Microsoft update en Exchange Webmail. Ik denk namelijk niet dat die twee zich snel gaan conformeren aan de standaards. In tegendeel eigenlijk. :evil:
Plaats reactie