Hoe kan ik simpleviewer in Kompozer gebruiken?

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
cindy
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2011, 13:20
    Windows 7 Internet Explorer 9

Hoe kan ik simpleviewer in Kompozer gebruiken?

Bericht door cindy »

Ik ben een website aan het maken en wil hier graag een fotoalbum/galerie in zetten. Ik heb een fotoalbum met simpleviewer gemaakt via sv builder, de html code gekopieerd en in het scherm 'bron' in Kompozer geplakt. Vervolgens via ftp commander geupload.

Als ik de website open komt het fotoalbum niet naar voren. Als ik op de website de broncode open (via firefox), staat de htmlcode van simpleviewer er wel in. Via internet explorer zie ik zelfs de code niet. Moet ik naast het kopieren van de html-code ook nog iets anders doen? Op de website van simpleviewer staat bijv bij 'embedden in joomla' dat er via de site manager iets gekoppeld moet worden.

Het is de eerste keer dat ik een website maak, dus ik hoop op hulp. Hier is de link naar de website:
http://members.ziggo.nl/cindymulder/pagina%202.html
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Hoe kan ik simpleviewer in Kompozer gebruiken?

Bericht door nirwana »

Cindy,

Het gaat vast helpen als je het bijbehorende Javascript-bestand ook erbij uploadt.
http://members.ziggo.nl/cindymulder/svc ... eviewer.js kan nu namelijk niet worden gevonden.

Je zult dus op de webserver een map met de naam svcore moeten hebben met daarin een map met de naam js en daarin moet dat bestand staan. Hoogstwaarschijnlijk heb je nu op jouw computer ook zo'n svcore-map staan, dus die kun je in z'n geheel naar de server uploaden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
cindy
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2011, 13:20
    Windows 7 Internet Explorer 9

Re: Hoe kan ik simpleviewer in Kompozer gebruiken?

Bericht door cindy »

Hoi Martijn,

Ik heb gekeken in het ftp-programma en de mappen en bestanden die jij noemt staan daar al in... (aan de rechterkant op de ziggo-server). Dat zou dan goed moeten zijn toch?

Cindy
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Hoe kan ik simpleviewer in Kompozer gebruiken?

Bericht door nirwana »

Cindy,

Als de bestanden normaal gevonden zouden kunnen worden, dan had http://members.ziggo.nl/cindymulder/svc ... eviewer.js geen foutmelding gegeven. Dat moet gewoon een tekstbestand opleveren.

Dat kan 2 dingen betekenen:
1) de mappen staan wel op de server, maar op een andere plaats
2) de bestanden hebben een andere naam

Wat dat 2e punt betreft moet je ook eens kijken naar het verschil in hoofd- en kleine letters. Onder Windows is dat namelijk geen enkel probleem en werkt alles zoals je zou verwachten. Maar op een webserver (die meestal op Linux of Unix draait) is er een verschil in hoofd- en kleine letters. Dan is simpleviewer.js iets anders dan SimpleViewer.js en dat is weer anders dan simpleviewer.JS.

Oftewel, kijk eens goed waar die svcore-map precies op de server staat. Hopelijk kom je er dan achter waar dit fout gaat.

Tenslotte kan een en ander ook nog met rechten op bestandsniveau te maken hebben, maar daar ga ik in dit geval maar even niet van uit.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie