Webshop maken met Kompozer-BlueGriffon

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Webshop maken met Kompozer-BlueGriffon

Bericht door han52krol »

Hallo Allemaal,
Ik ben er weer, na een lange tijd en ik heb jullie hulp nodig.Er is de laatste tijd aardig wat gebeurd op mijn werk, een reorganisatie en het verlies van 12 collega's.Ik had al wat langer in mijn hoofd om een webwinkel te beginnen, naast mijn werk.Heb al veel voorbereidend werk gedaan, oa KvK, belastingdienst, gemeente.

Mijn vraag is:Kan ik met behulp van Kompozer-Bluegriffon,die ik inm. ook heb, een webwinkel maken?Ik vind het totaal niet erg om het zelf te doen, integendeel.Heb er lol aan. In deze shop wil ik produkten verkopen tot betrekking van mijn hobby, nml. modelbouw. Ik heb al wat dingen op papier wat ik wil verkopen.Maar, de vraag is, hoe zet ik om met behulp van een WYSIWYG. Dus, bijv. produkgroep,kassa (winkelwagen),betalen dmv. Ideal, paypal, overschrijving, disclaimer, voorwaarden etc.

Ik heb wel wat zitten speuren naar vb,OScommerce, Presta etc,maar is dit te bewerken met Kompozer?Liefst bouw ik hem zelf en kan wel wat hulp gebruiken.Wie o wie heeft er ervaring mee.Ik woon in de omgeving van Almelo(0546) EO. Ook vind ik het geen ramp om de winkel zelf te maken met Kompozer-Bluegriffon.

Met hulp van dit forum heb ik met Kompozer al eens een mooie site gemaakt.

Dus, graag Uw hulp.

Gr. Han Krol
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Webshop maken met Kompozer-BlueGriffon

Bericht door Frederik »

Han,
volgens mij is het bij geen van de genoemde editors mogelijk om een webshop te bouwen. Allerlei acties die bij een webshop moeten worden uitgevoerd, zoals een bestelling doen, iets in een winkelmandje plaatsen, afrekenen, bevestigen enzovoort gaat allemaal via PHP script en andere ingewikkelde in- en uitvoer.
Daar heb je speciale webwinkel softwareprogramma's voor nodig.
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: Webshop maken met Kompozer-BlueGriffon

Bericht door han52krol »

Frederik,

Bedankt voor je antwoord. Ik was er al een beetje bang voor.Maar....heb bij Flash Aviation in Eindhoven, iets gevonden.Je moet je bestelling doormailen en daarna krijg je antwoord per e-mail etc. Dus ik denk dat hun site niet is gemaakt met php.

Gr. han
Plaats reactie