Nvu en Kompozer

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
anneked
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 april 2011, 11:05
    Windows 7 Internet Explorer 8

Nvu en Kompozer

Bericht door anneked »

Hallo iedereen,

Ben geswitched van windows xp naar windows 7.

Daarna Nvu geïnstalleerd om mijn website te bewerken,,
Op zich geen probleem om mijn site te updaten , maar daarna zie ik ook op mijn website bovenaan een deel van de Html codes ...
( op de bewerkte pagina)

Daarna Kompozer geprobeerd, hetzelfde probleem..
Weet iemand hoe dit kan??
en wat ik eraan kan doen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Nvu en Kompozer

Bericht door nirwana »

Anneke,

Het beste kun je even de broncode van je webpagina (= de Bron-weergave in Nvu of Kompozer) hier op het forum plaatsen. Of je kunt deze nog beter uploaden naar www.pastebin.com en dan hier een linkje daar naar toe plaatsen.

Dan kunnen we zien of daarin bijvoorbeeld iets dubbel of verkeerd staat.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
joept
Berichten: 270
Lid geworden op: 9 maart 2008, 13:45
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Nvu en Kompozer

Bericht door joept »

En als het mogelijk is ook graag een link plaatsen naar de website.
Of staat de website nog niet online?


Joep
Filmpje over NVU (snelstart) een simpel filmpje met belangrijke basisvaardigheden. Zie:
http://forum.myblogsite.nl/phpBB3/viewt ... f=99&t=477
MarjanWilkens
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 juni 2011, 10:39
    Windows Vista Firefox

Re: Nvu en Kompozer

Bericht door MarjanWilkens »

Nu wil ik voor onze bemiddeling een nieuwe website maken. Je zou dan een software programma moeten kopen. Ik wil een mooie website. We hebben er nu 3 over 1&1 lopen, maar daar ben ik nu niet meer tevreden over , daar je bv geen banners voor reclame in de lege zijvlakken kunt maken. Ik heb Mozilla Firefox als Browser. Zodoende kwam ik hier terecht. Kan iemand mij wat meer wegwijs maken in het maken van een website via Mozilla. Moeten bvook de mensen die op de website willen kijken mozilla gebruiken?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Nvu en Kompozer

Bericht door Frederik »

Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Nvu en Kompozer

Bericht door nirwana »

MarjanWilkens schreef:Nu wil ik voor onze bemiddeling een nieuwe website maken. Je zou dan een software programma moeten kopen. Ik wil een mooie website. We hebben er nu 3 over 1&1 lopen, maar daar ben ik nu niet meer tevreden over , daar je bv geen banners voor reclame in de lege zijvlakken kunt maken. Ik heb Mozilla Firefox als Browser. Zodoende kwam ik hier terecht. Kan iemand mij wat meer wegwijs maken in het maken van een website via Mozilla. Moeten bv ook de mensen die op de website willen kijken mozilla gebruiken?
Om jouw vragen te beantwoorden:
- met een programma als Nvu / Kompozer / Bluegriffon kun je een website maken en onderhouden. Vooralsnog zou ik Kompozer aanraden.

- deze programma's werken als een soort tekstverwerker, maar dan 1 waarmee je webpagina's kunt maken.

- door een website met deze programma's te maken is de kans het grootst dat bezoekers met andere browsers die ook kunnen bekijken. De hierboven genoemde programma's houden zich namelijk behoorlijk goed aan de webstandaarden waardoor de kans groot is dat het ook met andere browsers goed samenwerkt.

Kun je om te beginnen eens de adressen van die 3 websites hier vermelden ? Dan kunnen we ons een idee vormen van hoe die websites er uitzien en of die bijvoorbeeld eenvoudig zijn om te zetten naar Kompozer.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
MarjanWilkens
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 juni 2011, 10:39
    Windows Vista Firefox

Re: Nvu en Kompozer

Bericht door MarjanWilkens »

Hi. Fijn dat jullie eens willen kijken. Ik werk pas sinds 2001 met een pc. Moet nog veel leren maar ben aardig op weg. Ik snap alleen enkele termen nog niet zo. Kijk maar eens op http://www.viva-pp.net Dan zie dat het aardig amateurisch is, maar het ging best goed. We zijn afgelopen jaar begonnen met een Kundenmanager om de aanvragen van de klanten in te zetten en komen nu bijna op 10000. Best aardig! Dit hebben we gedaan om beter inzicht te krijgen wie en wat belt en mailt cq aanvraag. Het heeft ons tot nu toe zeer veel plezier en gemak gebracht dat dat op orde is. Vandaar dat nu onze website beter moet . Tot 1 brengen met een vertalingstoolbar erin. Dat scheelt veel werk. En daar blijft teveel in zitten qua tijd. Dat moet gewoon effectiever. De bemiddeling bestaat op papier vanaf 2006 , echter we hebben ruim 35jr. ervaring. Gezien het de laatste 10 jr aardig de semi prof kant opgaat nationaal en internationaal moet je duidelijk organiseren en goed overkomen.
Elke hulp en raad nemen we ter harte. Wacht met spanning jullie menig en advies af. gr Marjan
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Nvu en Kompozer

Bericht door nirwana »

Marjan,

Volgens mij is jouw huidige website al aardig uitgebreid. Ik denk dat het wat dat betreft het handigste is om een online content-management-systeem op de webserver te installeren. Dat biedt je namelijk wat meer flexibiliteit.

Waarschijnlijk brengt dat wel een upgrade van jouw hosting-pakket met zich mee (met PHP + MySQL), maar daarmee kun je dan ook je website op een professionele manier onderhouden. Qua content-management-systeem zit ik dan aan Joomla of Drupal te denken (al zijn er daarnaast nog veel meer gratis opties). Bij die systemen zit dan ook een editor waarmee je online je website kunt beheren (evenals de formulieren, afbeeldingen, etc).

Zaken waar je nu waarschijnlijk in de praktijk tegenaan loopt:
- de header van de website ziet er niet erg mooi uit
- het uiterlijk van de website kun je niet krijgen zoals je die graag wilt hebben
- formulieren die in de Duitse taal zijn (omdat je zelf in Duitsland woont en een Duitse hostingprovider hebt)
En dit lijstje kun je waarschijnlijk zelf wel aanvullen vanuit jouw eigen ervaring.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie