De webshop is klaar; kommentaar aub

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door han52krol »

Hallo Allemaal,

Ik ben een webshop begonnen als hobby. Hij is klaar, simpel in HTML. Met Kompozer gemaakt. Alleen ik wil hem 2 talig hebben, hij moet nog in het Engels. Probleem: de fotopagina's moeten zo blijven. Dus.. moet ik waarschijnlijk de bovenste rode knoppen, 1 daarvan, en de home knop onderaan, aanpassen.

Mijn index moet dan in het engels, ong. dit indexen. html ? En waar moet ik hem in zetten? En hoe? Ik heb gewoon een map gemaakt met een naam en daarin staat alle html en een afbeeldingen-map.

Ik heb geen idee of de site later kan worden omgezet naar PHP, ik zie wel iets in Kompozer, maar...Hoe? Je ziet wel eens van die conversie sites. Dit voor later, als er een winkelmandje etc. bij komt.

Het is een simpele shop, net als ik. :lol:
Adres: http://www.vkh-models-vroomshoop.nl

Aan- en opmerkingen, dolgraag.....

Gr. Han Krol
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: De webshop is klaar kommetaar aub

Bericht door Frederik »

Han,
Ik kan er wel kort over zijn: ziet er keurig uit en alles werkt naar behoren. Ik vind het een voorbeeld voor een (zoals je zelf zegt) simpele website. Ik ben niks tegengekomen waarvan ik dacht 'dat zou ik anders doen'. Het is prima gedaan!
Wel heb ik nog een vraag: waar vind ik de foto pagina's waar je het over hebt? en waarom zou je de website later willen omzetten naar PHP, iets wat deze website op dit moment helemaal niet nodig heeft. Als het uitsluitend om een winkelmandje gaat, daar heb je tegenwoordig kant en klare goedwerkende software voor.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: De webshop is klaar kommetaar aub

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Ik ben niks tegengekomen waarvan ik dacht 'dat zou ik anders doen'. Het is prima gedaan!
Hoewel ik de site er heel netjes uit vindt zien (mijn complimenten) heb ik nog wel enkele suggesties waarmee je de site zou kunnen verbeteren.

Bijvoorbeeld:
- waarom heeft de beginpagina onderin zoveel extra witruimte ? Oh, ik zie dat elke pagina daar wel last van heeft.

- de onderstreepte stukken tekst suggereren dat je erop kunt klikken (maar dat is niet het geval); dan kun je die stukken tekst beter op een andere manier laten opvallen (bijvoorbeeld door de tekst vetter te maken dan de omringende tekst).

- de Nieuw-knopjes suggereren ook dat je erop kunt klikken (en dan bijvoorbeeld het nieuwe assortiment te zien krijgt). Ook dat is echter niet het geval. Dan vraag ik me af waarom die Nieuw-plaatjes daar staan. Om aan te geven dat het een nieuwe website betreft ?

- in de categorie spelfouten kom ik het volgende tegen: "Tjechische"

- waarom zie ik steeds "klik voor alternatieve vertalingen" als ik over het woord "postorder hobby bedrijf" beweeg ?

- verder klinkt "postorder hobby bedrijf" als een verkeerd spatiegebruik, maar daar zal ik verder niet over beginnen.

- logo's zijn als JPG opgeslagen, bijvoorbeeld http://www.vkh-models-vroomshoop.nl/afb ... l_logo.jpg
JPG zorgt vaak voor mindere kwaliteit van logo's. http://www.cmrmodels.co.uk/Resin-Art/product-range.html heeft al een beter logo (want GIF). Hetzelfde geldt voor de Nieuw-afbeeldingen bovenaan. Die worden strakker als je ze als GIF of PNG opslaat.

- de tekst "VKH Models Vroomshoop Nederland" ziet er alleen goed uit als iemand het lettertype "Gunship Shadow Ital" op zijn computer heeft. Toevallig heb ik dat omdat ik jouw website al eerder heb bekeken, maar op andere PC's wordt dit weergegeven als een of ander lettertype dat daar volgens de browser in de buurt komt. Als je pech hebt dan kiest die browser voor Wingdings of voor een lettertype met Griekse tekens ;-) Daarom zou ik deze omzetten naar een afbeelding (GIF of PNG-formaat) of anders zul je met web-lettertypes aan de slag moeten. Dat laatste is op zich wel mooi, maar wordt alleen door moderne browsers (met HTML5-ondersteuning) ondersteund.

- het menu aan de linkerkant vind ik wat behoudend, dus misschien kunnen we dat in de toekomst nog eens wat mooier vormgeven. Ook zou het mooi zijn als je in het menu kunt zien waar je je bevindt. Klik je bijvoorbeeld op "Resin Sets" dan zou het mooi zijn als op de pagina van de "Resin Sets" deze link geen link meer is (maar gewone tekst).

- in plaats van 2 linkjes naar Home zou ik een linkje maken naar de catalogus-pagina waar men vandaan kwam (aangezien dat zowel een Nederlandse als een Engelstalige pagina zou kunnen zijn, kun je dit beter via Javascript oplossen (met een history.go(-1); ). Met die instructie ga je namelijk 1 pagina terug in de geschiedenis van de browser, dus dat werkt vergelijkbaar met de Terug-knop van een webbrowser.

Ik moet overigens zeggen dat jouw prijzen mij meevallen: http://www.vkh-models-vroomshoop.nl/resinartsimple.html
Dan moet je wel erg veel verdienen op de verzendkosten ;-)

Voor Engelstalige pagina's zou ik inderdaad werken met een indexen.html als beginpagina. Je zou zelfs op basis van de taal die iemand in zijn/haar webbrowser heeft ingesteld de juiste beginpagina kunnen selecteren: http://able2know.org/topic/10004-1

Als je dit met een foto-pagina bedoelt, dan kun je vanuit beide index-pagina's naar dezelfde artikelpagina verwijzen. Dat maakt voor jou het onderhoud weer wat eenvoudiger. Je hebt deze pagina nu immers al tweetalig, dus dat is prima.

Ik denk dat dit eerst wel voldoende opmerkingen zijn. Kijk maar waarvan je vindt dat er iets in zit. Als je ergens hulp bij nodig hebt, dan geef je maar een gil.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: De webshop is klaar kommentaar aub

Bericht door Tonnes »

Het meest opvallend is inderdaad het onjuiste spatiegebruik, maar vooral de koppelingen aan de linkerkant bevatten nogal wat fouten die m.i. afschrikkend werken naar bezoekers. 2e Hands, Afhaal Service, Prive Gegevens (3 x fout!)… De teksten vallen nog wel mee, al kan het altijd beter.
Doe eens gek. Let op je spelling.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: De webshop is klaar kommentaar aub

Bericht door nirwana »

Han,

Om een idee te geven van wat ik bedoel met het menu een facelift geven, heb ik hier alvast een voorzet gemaakt: http://www.mozbrowser.nl/web/hankrol/we ... imple.html
Toevallig ben ik daarbij ook voor een groot deel tegemoet gekomen aan de bezwaren van Tonnes ;-)

Wat zien we hier zoal:
- de menu-items hebben een afwisselende achtergrondkleur

- de menu-items zijn niet meer standaard onderstreept

- de menu-items worden onderstreept op het moment dat je er overheen beweegt

- de menu-items veranderen ook van kleur (geel) als je er overheen beweegt

- het menu-item dat op dat moment is geselecteerd heeft een andere kleur (geel)

- bovenaan de website wat minder ruimte tussen de vlakken

- logo wat groter qua lettertype en een afbeelding van gemaakt: http://www.mozbrowser.nl/web/hankrol/we ... en/vkh.png
Die afbeelding ziet er op zich niet erg mooi uit, maar met de achtergrond van de website werkt het prima. Deze afbeelding is slechts 3 kilobytes, dus dat valt wel mee.

- alle menu-items passen op 1 regel (dat staat optisch wat netter)

- copyright in de rode balk in plaats van in een tabelletje onderaan de website geplakt

- de beide vlaggen zijn naast elkaar geplaatst met een beetje ruimte ertussen

De vlaggen zijn nog niet zo mooi, want zouden op dezelfde grootte moeten zijn en komen ook weer beter uit in PNG- of GIF-formaat.

Ook heb ik aan deze pagina een stylesheet (CSS) toegevoegd voor het menu. De opmaak die in de pagina zelf stond heb ik daar zoveel mogelijk uit verwijderd en naar deze centrale stylesheet verplaatst: www.mozbrowser.nl/web/hankrol/webshop/vkh.css

Zoals je ziet zijn het op zich allemaal kleine wijzigingen die het geheel net een wat mooier uiterlijk moeten geven. Maar nogmaals, dit is slechts een voorstel van hoe het ook kan. Dit betekent helemaal niet dat je dit precies zo moet overnemen of zoiets. Het is slechts een suggestie en smaken zullen wat dat betreft altijd verschillen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door han52krol »

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie mee leven. Ik heb de nieuwe stijl gedownload en opgeslagen.Alleen, idd. in CSS en daar snap ik niks van.Vandaar ook deze site in "gewoon" HTML. De grote , witte vlakken heb ik bewust gedaan, omdat anders de navigatie teksten niet werkten. Ze gingen iedere keer naar beneden als ik er tekst intypte, in dat witte vlak. Dus, tabel in een tabel en daar weer dan maar een tabel in (navigatie tekst). :D
Ik heb wel de spellingscontrole gebruikt, af en toe, op het net. Maar sommigen konden ook geen uitsluitsel geven, vandaar...

Ik zal kijken of ik de banner en het grijze vlak + naam nog kan omzetten van jpg naar png. Of moet ik de originele banner gebruiken? Ik heb wel een progje waar je foto's naar kunt omzetten, van bijv. jpg naar gif etc.(PIXresizer).

Ik wel eens bij commerc. progjes gekeken als OSCommerce etc, maar ik vind, persoonlijk, mijn site aardig gelukt (afgezien van de terechte kritiek). De kleuren opbouw vind je niet gauw en ik vind de kleuren juist wel aardig voor deze webshop, een keer wat anders.
Waar kan ik wat vinden over winkelmandjes? Misschien hebben jullie daar wat meer ervaring mee? Ik heb dit bewust weggelaten, omdat ik alleen maar php-modules vond.
Gr. Han Krol
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door han52krol »

Hallo, Martijn ea,

Ik ben heel even bezig geweest, maar krijg de navigatie teksten niet wit van kleur.Als ik op OPMAAK----Navigatiekleuren etc. druk en wil de kleur veranderen, dan verandert de tekst in het witte vlak ook van kleur mee, wat ik ook probeer. Vandaar dat CSS? AUB, maak het mij niet moeilijk. Ik kan hem gewoon niet aanpassen aan mijn wensen. Wat ik ook probeer, de navigatie teksten blijven zwart, kan ze alleen vetter maken. Voor de rest, veranderd er gewoon niets. Vandaar dat ik ook gekozen heb voor gewone HTML en geen CSS. :oops:

Gr. Han
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door han52krol »

Hallo,

Ik snap er geen bal van , van dat css. Dus ik laat alles zo. Tonnes , bedankt voor je hulp en suggesties. Die heb ik over genomen. Voor de , eerlijk gezegt, kan dat w3c verhaal mij totaal gestolen worden, de site werkt en daar gaat het mij om. Ik zal mij ook wel redden om hem twee talig te krijgen. Ook op andere forums krijg je, als leek, weinig tot niets zeggende antwoorden. Of er structuur in zit of niet, ik moet mij er mee redden. Ik voel mij knap gefustreed door dat CSS en tweetalig, waar ik om vroeg.
Ik ga wel wat experimenteren met Kompozer en ik zie wel waar het schip strand.

Gr. Han
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door nirwana »

han52krol schreef:Ik zal kijken of ik de banner en het grijze vlak + naam nog kan omzetten van jpg naar png. Of moet ik de originele banner gebruiken? Ik heb wel een progje waar je foto's naar kunt omzetten, van bijv. jpg naar gif etc.(PIXresizer).
Het makkelijkste is gewoon gebruiken van wat wij hier al voor je gedaan hebben. Zo kun je eenvoudig deze afbeelding downloaden. Vervolgens plaats je die in de afbeeldingen-map van jouw website en neem je die in je website op. Als je liever een andere grootte van het lettertype gebruikt, dan kun je dat hier gewoon vragen.
Van de voorbeeld-pagina die ik voor je heb gemaakt kun je elk afzonderlijk onderdeel downloaden. Zo kun je met de rechtermuisknop op een afbeelding klikken en dan kiezen voor Afbeelding opslaan als.... Dan sla je de afbeelding op in de afbeeldingen-map van jouw website en vervolgens kun je die afbeelding gebruiken vanuit Kompozer.
han52krol schreef:Ik wel eens bij commerc. progjes gekeken als OSCommerce etc, maar ik vind, persoonlijk, mijn site aardig gelukt (afgezien van de terechte kritiek). De kleuren opbouw vind je niet gauw en ik vind de kleuren juist wel aardig voor deze webshop, een keer wat anders.
Ik vind jouw webshop ook heel aardig gelukt. De puntjes die wij aandragen is puur wat ons zo opvalt en zijn suggesties om de puntjes op de i te zetten. Wat je daarmee wilt doen, moet je verder zelf weten.
han52krol schreef:Waar kan ik wat vinden over winkelmandjes? Misschien hebben jullie daar wat meer ervaring mee? Ik heb dit bewust weggelaten, omdat ik alleen maar php-modules vond.
Ik neem aan dat je voordat je een webshop hebt opgezet ook wel hebt nagedacht over hoe je dan die bestellingen wilt ontvangen. Op zich zijn er wel enkele shoppingcart-oplossingen waarvoor je niets hoeft te installeren. Enkele voorbeelden:
www.fatfreecart.com
www.mals-e.com
www.nopdesign.com/freecart/
Wel zullen de meeste van deze oplossingen in eerste instantie op de Amerikaanse markt gericht zijn. Dus denk ik dat je per dienst zult moeten bekijken wat zoal de mogelijkheden zijn.

Of anders is het misschien een idee om te kijken welke mogelijkheden je nu op de webserver hebt. Misschien kun je daar wel PHP-script uitvoeren en dan heb je daarmee opeens een stuk meer mogelijkheden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door han52krol »

Hoi Martijn,

Mijn webserver ondersteunt wel PHP script etc. (Webreus in Eindhoven). Maar, net als CSS, ik ben daar huiverig voor, omdat ik niet weet Hoe ik het moet plaatsen in KomPozer. Ik zie wel:invoegen-----PHP code en er opent zich een scherm. Ook vind ik in geen enkele NL handleiding daar iets over. Dus laat ik het achterwege. Die shoppingcart systemen is aardig. Maar.... als het gekoppelt is aan een CC-systeem, dan kom das nicht im frage. Betaalsystemen zijn duur (CC Visa, MC etc, Ideal etc) en dat kan ik nog niet trekken. Vandaar ook paypal met private naam..... Dan betaal je geen fee.
Op maijn andere site heb ik wat javascript staan, teller en zoekfunctie, maar iedere keer krijg je een melding van IE over en active-x funtie... Dus ik ben niet zo wild van al dat soort scripts. Dan maar simpel, als het maar werkt.
Ik ga nu proberen de webshop te vertalen en ga de indexen, inhoud gewoon in mijn hoofdmap zetten, zonder submappen. Dus gewoon een afbeeldingsmap en dan de in de hoofdmap alle html-bestanden.
Ik heb wel eens wat geprobeerd met sub-mappen , maar ik kreeg iedere keer een dubbel extensie van html er achter en dan zegt IE, ik zie je website niet. dus wat ik kreeg was: index.html.html . Kon ik weer over nieuw beginnen. Misschien is een systeem van sub-mappen overzichtelijker, maar ik krijg het nooit werkend en baal hier dan van. Dus, als het werkt, zoals ik boven beschreven heb, dan vind ik het goed.
Ik heb wel wat gevonden, dan gaat men uit van de ROOT (Vkh in dit geval)---index.html (welke? met vlaggen of zo?)----map: Nederlandse taal (ook met een index?) en als laatste map: Engelse taal (ook met index?).
Ik vind dit wel ingewikkelt. En ben aan het experimenteren gegaan met mijn oude site. Gewoon 2 vlaggen ergens geplatst, 1x links en 1x rechts. Een engelstalige index gemaakt (index-en.html), teksten aangepast en wat linken aan gemaakt. Die index-en.html staat gewoon in de root(websitehankrol) en het werkt gewoon als je op de vlaggen klikt. Simpel toch? Misschien niet jullie manier, en dat begrijp ik heel erg goed, maar ik moet er mee overweg kunnen. En als dat op deze manier lukt, prima, dan is dat mijn oplossing en zeg gedag tegen dat w3c systeem. Voor professionals zal het wel goed zijn, maar ik ben dat niet. Ik doe dit voor mijn lol, omdat ik het leuk vind.
Vandaar mij frustratie hier over. Ik heb ook je CSS-tekst opgeslagen, maar wat kan ik er nu mee? waar moet ik dat neer zetten? Ik heb wel op Youtube wat gevonden over Kompozer en CSS, maar ik vind het veel werk en veel te moeilijk. Ik kan de site nog wat aanpassen, door een nieuwe te maken met minder wit en zonder CSS. Dan maak ik gewoon weer een tabel in een tabel, met daar in ook weer een tabel. Dan schuift de menutekst,die schoof mee naar onderen, niet mee als ik in het witte vlak de teksten type en vul met afbeeldingen.Misschien niet een goede oplossing, maar....het werkt bij mij. Vandaar dat ik dat hele CSS verhaal maar gewoon links laat liggen, ik heb wel het een en ander gevonden, maar ik vind het gewoon te ingewikkelt. Al die benamingen etc, brrrrr, ik krijg het er koud van. Dan in Kompozer, met al die stijlbladen en wat je in moet vullen, ik heb echt geen idee hoe dat moet. Dus doe ik het niet en concentreer mij dan maar gewoon op die dingen die wel werken bij mij. Ik heb nu de box CSS stijlbladen voor mij: dan staat er:stijl toegepast op alle elementen van een type en dan gaat het verder in het engels.... dat is leuk, maar wat moet ik er nu mee? Als beginneling raak je toch gefrustreert van zo iets?
Dus voor mij geen PHP, CSS of iets dergelijks, tenzij mij men kan uitleggen hoe ik dat moet plaatsen in mijn site en waar dat dan moet staan. Op mijn andere site heb ik op goed gelukt, maar de teller geplaast.
Sorry voor mijn boosheid, maar ik vind het soms knap lastig.
Gr. han
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door nirwana »

Han,

Inderdaad moet je datgene gebruiken waarvan je zelf weet hoe het werkt. Overigens was mijn voorstel met een index-en.html ook precies wat jij nu voorstelt. Gewoon eenvoudig pagina's vertalen en zodanig dat het werkt. Laat die CSS en een ander menu eerst maar even zitten. Eerst maar ervoor zorgen dat men op jouw website iets kan bestellen.

Shoppingcart-systemen kun je krijgen in soorten en maten (zowel gratis als betaald). Jij hebt het over integratie met creditcard-systemen (of iDeal, Paypal), maar volgens mij is dat in eerste instantie helemaal niet nodig. Wel is het handig als je in een later stadium ook Paypal eraan kunt toevoegen.

In de eenvoudigste vorm moet je iemand een unieke sessie-id kunnen toekennen en moet je de bezoeker op deze manier een winkelwagentje kunnen geven die ook tussen de pagina's behouden blijft. Tenslotte moet men zijn/haar adresgegevens kunnen invullen en de complete bestelling naar jou toe kunnen sturen. Een systeem als PHP kan aan een gebruiker een unieke ID toekennen. Vervolgens kun je aan die session-ID bijvoorbeeld artikelcodes + aantallen koppelen en zo heb je al snel een winkelwagen.

Het grootste deel van jouw website kan dan nog in .html blijven en daaraan moeten dan enkele PHP-pagina's toegevoegd kunnen worden. In het meest ideale geval hoef je die PHP-pagina's niet met Kompozer te bewerken en hoef je deze alleen op de server te plaatsen. Dan hoef je alleen aan de catalogus-pagina's een aanroep naar de winkelwagen toe te voegen.

Daarom ben ik nu aan het bekijken of NopCart iets voor je kan zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door nirwana »

Aan http://www.mozbrowser.nl/web/hankrol/we ... imple.html heb ik nu ook NopCart toegevoegd. Zo zie je aan de rechterkant een nieuwe winkelwagen-kolom.

In die kolom staan allemaal winkelwagen-icoontjes met een invul-vak erbij. Daarmee kun je dus bepalen hoeveel artikelen je aan de winkelwagen wil toevoegen.

Als je op de Winkelwagen-link klikt dan kom je in de winkelwagen-pagina.

Voor de winkelwagen-icoontjes heb ik een nieuw kolom toegevoegd met deze inhoud:

Code: Selecteer alles

				  <td>
					<form name="order">
						<input type=text size=2 maxlength=3 name=QUANTITY onChange='this.value=CKquantity(this.value)' value="1">    
						<input type=hidden name="PRICE" value="15.00">
						<input type=hidden name="NAME" value="Hawker Tempest Mk.V (Academy)">
						<input type=hidden name="ID_NUM" value="RAS7301">
						<input type=image src="addtocart.png" onClick='AddToCart(this.form)'>
					</form>
				  </td>
In feite voer je voor elk artikel de volgende waarden in:
- een artikelcode (ID_NUM)
- een omschrijving (NAME)
- een prijs (PRICE)
Op die manier bouw je eenvoudig een catalogus op met daarbij een winkelwagen. Vervolgens kun je via de checkout-pagina adresgegevens invullen. Die pagina heb ik nog grotendeels niet vertaald, maar je kunt dat allemaal naar eigen inzicht aanpassen.

Tenslotte wordt er een mail van de bestelling naar jou en naar de besteller gestuurd. Dit is allemaal behoorlijk low-level (je hebt alleen PHP nodig zonder database), maar is volgens mij eenvoudig met een bestaande website te integreren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door han52krol »

Martijn,

Sorry, voor mijn uitval. Maar bedankt voor je meedenken. Zoals je ziet staat er bij mij wel Paypal op. Ik deze gelinkt naar de site van Paypal NL. Heb ook nog gekeken naar Google Checkout, maar daar zit een CC-systeem aan vast.
Dat Nopsysteem (Nopcart) heb ik gedownload, de anderen twijfel ik nog aan.
Deze vond ik ook nog: http://users.skynet.be/javascript/forms ... gentje.htm

Ik denk dat dit een oudje is (ext. htm).Wat dat CSS-verhaal betreft, zoals ik al schreef, ik heb wat Youtube filmpjes gezien van een Belg die het maakte met Kompozer.Maar da's echt een berg werk.Ik geef ook best toe dat jij er strak werk van heb gemaakt, maar het koste gewoon veel tijd, hoe ik het moest plaatsen in een map etc. Schijnbaar moet ik eerst alles typen en dan met CSS aan de slag.Vond ook nog iets met een cursus Kompozer en CSS, Belgen weer..., maar ik ben van schrik maar gestopt met het lezen.Al die Div's, p, a vlinks, footers, etc. Pffff, ik zou het niet weten hoe ik dat allemaal voor elkaar moet maken.
De Engelse vertaling ben ik nu mee bezig, ik hen vandaag veel koppijn gehad, maar ik kreeg het werkent op mijn oude site en ga dat maar gewoon doen bij de ze. De NL index heb gewoon usaind.html genoemd, de rest krijgt ook gewoon usa.... html en ik prop het gewoon in de vkh map. Vlaggen wijzen de rest.Nu nog vertalen..... Ik zal jouw scriptjes eerst eens in een proefje maken, om te zien of ik het goed geplaatst heb.
Ik vind het prettiger om het eerst uit te proberen, om te kijken of het werkt en of ik het goed heb gedaan.Dat vind ik wel prettig aan Kompozer. Het is echt vriendelijk im gebruik.

Gr. han
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door han52krol »

Martijn,

Een aanvulling, volgens de site van Nopcart, is er eenNederlandse vertaling, ik weet niet hoe ik dit moet integreren, maar ik ga het eens uitpluizen.Ik heb de bestanden gedownload, uitgepakt met 7-zip en in de map NOPCART staan diverse bestanden,oa nopcart.js en language-nl.js bestand. alleen is het de vraag hoe verwerk ik dat in Kompozer? Via de Bron?Of via EXTRA--JAVASCRIPTCONSOLE? Dit ken ik nog niet.
Wat PHP betreft, misschien kan ik via WAMP-Server, op de laptop, eens wat uitproberen.Zal alleen een NL handleiding moeten vinden hoe ik dan VKH-Models er in stop.Nogmaals, zeer bedankt voor alles. En mij leven is er een stuk mooier op geworden.

Gr. han
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door han52krol »

Hee Martijn,

Mijn eerste zin is klaar en het is gelukt. Heb jouw pagina gewoon de bron opgeslagen en ben gaan zoeken naar het hoe en waar. Toen nog geen winkelkarretje, de image gedownload en zolang in een proef map gepropt.
De zin dat script gekopieerd en geplakt. Was even puzzelen en kijken.
Als het goed gaat dan kan ik deze pagina, in mijn originele map zetten, zal dan wel de map css erbij moeten doen, als dit goed is?
Geen idee of jij die css van mijn nog heb aangepast, anders gebruik ik die van een aantal dagen geleden. De checkout moet ik de bron nog van binnen halen, net als die andere.
De BTW moet er nog uit, prijzen zijn inclusief in Nederland en de verzendkosten wordt toch nog problematisch. Omdat je met een totaal gewicht werkt, dus product en envelop / doos(je) en dan de gewichten tabel gebruikt van TPG post.

Maar het lijkt te gaan lukken, als het goed is kan ik deze pagina, als die klaar is, zeg maar een aantal "kopieën" van maken en gebruiken voor de rest. De vorm van deze pagina's blijft het zelfde. Alleen de beginpagina en de fotopagina's veranderen.

Het lijkt wat te worden.

Gr, han
Plaats reactie