Testers voor verbeterde vertaling van kompoZer 0.8b3 gezocht

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    Windows Firefox
Contacteer:

Testers voor verbeterde vertaling van kompoZer 0.8b3 gezocht

Bericht door Tonnes »

Alweer even geleden zijn er wat wijzigingen aangebracht in de Nederlandse vertaling van kompoZer 0.8b3, die via de downloadpagina van kompoZer is te vinden. Genoemde wijzigingen omvatten alle teksten in de interface en die erachter, m.u.v. de Help-bestanden, en komen o.a. voort uit verbeteringen in overige Mozilla-producten in de loop der tijd.

Aangezien 0.8b3 momenteel de meest actuele versie is en het project qua ontwikkeling niet helemaal stil ligt maar wel wat minder voortgang kent, waardoor een volgende bèta van 0.8 of alfa van 0.9 niet op korte termijn is te verwachten (o.a. vanwege verplaatsing van kompoZer-code naar de Mozilla-repository’s), is ontwikkelaar Cédric zo vriendelijk geweest de Nederlandse 0.8b3 opnieuw te compileren en beschikbaar te stellen. Voordat hij deze echter ter vervanging van de huidige 0.8b3 op de downloadpagina wil zetten, zou hij er graag eerst wat testresultaten van ontvangen, liefst van verschillende besturingssystemen.

Gebruikers die deze ‘vernieuwde’ 0.8b3-versie willen testen kunnen deze hier vinden. Het betreft zowel versies voor Windows, Mac als voor Linux en eventueel het losse taalpakket (.xpi) of taalbestand. Resultaten (positief en negatief) zijn hier welkom, liefst van volledige versies.
Doe eens gek. Let op je spelling.
knorretje
Berichten: 204
Lid geworden op: 8 augustus 2010, 11:37
    Windows Vista Firefox

Re: Testers voor verbeterde vertaling van kompoZer 0.8b3 gez

Bericht door knorretje »

Ik heb de Windows zip bekeken. Wat mij vooral opvalt zijn de hotkey's of hoe noem je die dingen. Ik dacht dat die overal verschillend moeten zijn.
In het menu Bestand zijn een aantal dubbele terechtgekomen. (verslechtering?).
In het menu Invoegen de Slimme bouwstenen hebben nog steeds niks.
In het menu Opmaak volgens mij ook dubbel en ontbrekend.
Voor de rest is er nog niks opgevallen, vertaling ziet er op het eerste gezicht goed uit.
Plaats reactie