De webshop is klaar; kommentaar aub

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door han52krol »

Ok,

De eerste pagina is klaar met de aanpassingen. Die ging makkelijk, maar ik loop vast op het vervolg.
1 er zit een us dollar teken in, dit moet eigenlijk een euro-teken worden.
2 het gewicht, verzenden via TPG heeft verschillende tarieven, er schijnen op het nopcart. forum wel wat te zijn, maar ik heb geen idee wie of wat.
3 De BTW moet er uit. Ik heb de broncodes binnen, maar het lijkt wel of ik er niets mee kan doen. Ik "zie " niets.
Aan het eind, als je je naam, adres etc. "invult, en je drukt op verzenden, dan krijg ik een foutmelding in de lijnen 61 en 67.

Ik denk dat dit te hoog gegrepen is, een eigen shop bouwen, misschien toch maar OSCommerce. Daar vind je wel veel documentatie over. Misschien wel standaard, maar ik loop vast.
Ik heb alles van nopcart binnen gehaald en uitgepakt, maar daar staat zo veel in.....
Alleen er staat niet bij hoe en waar je beginnen moet.

Gr. han
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door nirwana »

Han,

Als je het nopcart-script bekijkt (zie http://www.mozbrowser.nl/web/hankrol/webshop/nopcart.js ) dan staan onder het stuk met commentaar enkele instellingen:

Code: Selecteer alles

//Options for Everyone:
MonetarySymbol        = '$';
DisplayNotice         = true;
DisplayShippingColumn = false;
DisplayShippingRow    = true;
DisplayTaxRow         = true;
TaxRate               = 0.19;
TaxByRegion           = false;
TaxPrompt             = 'For tax purposes, please select if you are an Arizona resident before continuing';
TaxablePrompt         = 'Arizona Residents';
NonTaxablePrompt      = 'Other States';
MinimumOrder          = 0.00;
MinimumOrderPrompt    = 'Your order is below our minimum order, please order more before checking out.';
Daarmee kun je al een hoop van dergelijke ongein uitschakelen. Zo moet je daar als MonetarySymbol het euro-symbool in kunnen plaatsen. Als het niet goed gaat met het eigenlijke euro-symbool dan moet je altijd nog '€' als euro-teken kunnen gebruiken.

Verder zie je dat ik al diverse zaken heb aangepast, zoals aangepaste belasting op basis van een bepaalde staat. Ook kun je nog diverse teksten naar het Nederlands vertalen. DisplayTaxRow kun je nog op false zetten als je de informatie over de belasting achterwege wilt laten.

Daarnaast biedt dit script de mogelijkheid om per artikel aan te geven wat de verzendkosten zijn. Dat heb ik nu voor de eenvoud achterwege gelaten, maar kun je op zich wel eenvoudig toevoegen (door bij elk artikel nog een SHIPPING toe te voegen).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door nirwana »

han52krol schreef:Ik denk dat dit te hoog gegrepen is, een eigen shop bouwen, misschien toch maar OSCommerce. Daar vind je wel veel documentatie over. Misschien wel standaard, maar ik loop vast.
Ik heb alles van nopcart binnen gehaald en uitgepakt, maar daar staat zo veel in.....
Alleen er staat niet bij hoe en waar je beginnen moet.
OSCommerce (of Magento) kom je vaak tegen omdat het een compleet webshop-product is. Daar zit dan doorgaans ook een complete webshop-layout bij. Maar je hebt in de afgelopen weken net een mooie eigen webshop-layout gemaakt. Daarop moet nu alleen nog de nodige webshop-functionaliteit worden aangesloten. Daarom sluit iets als NopCart mooi aan bij wat je nu al hebt. Zou je overschakelen op OSCommerce dan moet je eerst weer kijken hoe je jouw layout in dat product kunt integreren. Ik verwacht dat dat minstens zoveel tijd kost.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door han52krol »

Hoi Martijn,

Dat script heb ik.Alleen ze zeggen er niet bij hoe en waar je het moet plaatsen. Ik heb gekopieerd en geplakt, maar het is niets geworden.Ik heb Gegoogeld, als gedaan.

Als je de verzendkosten per product mee leverd, dan moet je aan het eind weer het te veel aftrekken, dat gaat niet werken, denk ik.
Dus ik zit muurvast.Dan heb ik iets van, misschien niet zo mooi als de huidige site, dan maar saai als het maar werkt.

Gr. Han
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door han52krol »

Hallo,

Na wat heen en weer gemaild met Martijn, kan ik zeggen dat er niets is uit gekomen. Alleen maar wit of active X fouten. Ik snap goed dat in de head dat stukje script van NopCart moet staan, Martijn bedankt hier voor.

Mocht er iemand in de buurt van 0546 wonen, die mij kan helpen, graag. Ik kap hier mee. Alles gaat gewoon fout. Het heeft ook geen zin om het hier te plaatsen., omdat ik niet weet hoe ik dat hier kan plaatsen.Ben al dagen bezig met plakken etc. Misschien moet ik voorbeeld van Martijn eens eerst flink in gaan snoeien, wat artikelen betreft, en dan eens weer kijken. Maar zoals nu is, heeft het geen zin meer. Er staat zoveel in dat NopCart..... Ik geef het nu op..... Heb zelfs websites bezocht met Nopcart systeem, maar ik word er niet wijzer van. Sommige zijn in JS, anderen weer in PHP en wat ik zoek is gewoon in HTML.
Dat bestand van Nopcart heb ik gewoon uitgepakt en dan staat er nopcart.js in.
Met allemaal teksten of moet die map soms in de map staan van mijn website?

Dus...Ik weet het niet meer en leg mij bij de situatie neer. Bedankt voor het mee leven.

Gr. Han

Heb nog wel een mooi kompliment gekregen van een concurrent...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door nirwana »

han52krol schreef:Mocht er iemand in de buurt van 0546 wonen, die mij kan helpen, graag.
Je mag wel eens in Deventer (0570) komen, hoor. Het Internet is tegenwoordig namelijk overal.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door han52krol »

Hoi Martijn,

Leuk aanbod, maar voorlopig kijkt mijn autistische neef er naar. Hij heeft veel ervaring met PHP.Javascript lijkt hem wel wat om eens en keer te doen en ervaring op te doen.

Hij gaat binnenkort aan de slag in software bedrijf.....waar ze oa ook webshops ontwikkelen. En website's maken etc. Ik wacht eerst zijn resultaten af. Het is nml. altijd moeilijk met een autist. Je hebt geen idee wanneer het klaar is, je mag ze niet echt onder druk zetten. Dus ik wacht af wat hij gaat doen.
Anders kom ik wel weer en stuur wel een PB'tje.
Gr. Han
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door nirwana »

Han,

Mijn Javascript is juist beter dan mijn PHP-kennis. Maar met een beetje basiskennis van Javascript moet hij er wel uit komen.
Ik heb begrepen dat wij in het bedrijf binnenkort ook een autist als collega krijgen, dus ik ben benieuwd. Zelf doe ik nog wel eens een webshop, maar het bedrijf richt zich meer op de logistieke software (magazijnen, barcodes, RFID, etc).

Mocht jouw neef er niet uit komen, dan zat ik te denken dat we - om de reistijd te verkorten - altijd nog een verbinding tussen onze computers op kunnen zetten. Meestal gebruik ik daarvoor de software van www.Mikogo.com (BeamYourScreen) en dat bevalt op zich wel goed.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door han52krol »

Hoi Martijn,

Hij heeft iets gedaan met Simple-Cart en een opzetje gemaakt. Ik heb hem gevraagd hoe lang hij er mee bezig is geweest? Je verbaasd je over er over, nog geen 30 min. zonder echt kennis van Javascript, wel iets, maar eerst heeft hij wat gelezen en is aan de slag gegaan.
Die gasten zien het gewoon heel erg snel. Je geeft ze 1 opdracht en ze voeren het uit. Alleen, moet je ze niet afhalen van hun opdracht, maar de opdracht gewoon laten afmaken. Ze kunnen geen 2 dingen te gelijk doen.
Nu wil hij ook het Nopcart systeem uitproberen. Gewoon om het proberen hoe het inelkaar steekt en werkt. Later wil hij de site in PHP maken..... Gewoon, hij ziet dit als een uitdaging en ervaring als hij straks bij dat software buro aan de slag gaat. Hij heeft een variant van autisme, nml. Asperge . Hij rekent bijzonder snel en goed. Ze hebben alleen altijd een goede uitdaging nodig, om niet te vervelen.

Gr. Han
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door nirwana »

Han,

Goed om te lezen dat er snel vooruitgang geboekt wordt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door nirwana »

Han,

Hoe gaat het inmiddels met de vorderingen aan jouw webshop ?

Ik zie online in de website nog weinig winkelwagen-icoontjes erbij komen, maar ik hoop dat er in de versie op jouw computer de afgelopen weken wel het een en ander is veranderd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Internet Explorer 8
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door han52krol »

Hoi Martijn,

Hij is druk geweest op zijn eigen werkplek. Moest nog dingen leren. Dus voorlopig ligt alles stil.Jammer, maar helaas.

Gr. Han
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: De webshop is klaar; kommentaar aub

Bericht door nirwana »

han52krol schreef:Hij is druk geweest op zijn eigen werkplek. Moest nog dingen leren. Dus voorlopig ligt alles stil.Jammer, maar helaas.
Han,

Als het je te lang gaat duren, dan weet je me vast wel weer te vinden ;-)
Maar ik geef graag eerst jouw neef de gelegenheid om zich hierin vast te bijten en er iets moois van te maken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie