CSS Menu

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
schilder
Berichten: 39
Lid geworden op: 3 maart 2011, 21:26
    Windows 7 Firefox

CSS Menu

Bericht door schilder »

Hallo ik probeer een menu te maken met als achtergrond ovalen, dit lukt wel maar hoe kan ik de tekst in de hoogte centreren ?

zie voorbeeld http://kovhetsprookjeshof.nl/test2.php

Alvast dank voor eventuele uitleg

Ger
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: CSS Menu

Bericht door nirwana »

Op www.mozbrowser.nl/web/sprookjeshof/test2.html heb ik een kopie geplaatst waarmee ik ook met CSS aan de slag ben geweest.
Vooral het toevoegen van display: block op de link deed het geheel goed. Ook heb ik de achtergrond-afbeelding een niveau hoger gezet (op de li). Met padding-top heb ik de tekst wat meer in het midden geplaatst.

Ook had ik last met de achtergrond-afbeelding die veranderde op basis van a:hover, dus die heb ik uiteindelijk toch verwijderd en vervangen door een andere tekstkleur voor de link om aan te geven welke link geselecteerd is.

Ik hoop dat deze CSS-aanpassingen je weer de nodige inspiratie bieden voor verdere aanpassingen aan jouw website.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie