Agenda

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Rens1988
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 augustus 2011, 8:12
    Windows 7 Firefox

Agenda

Bericht door Rens1988 »

Ik wil graag gebruik gaan maken van een digitale agenda.
Toen ik ging zoeken vond ik Lightning, echter toen ik deze wilde installeren kreeg ik een melding dat deze niet compatibel was met mijn versie van Firefox(Firefox6.0).
Toen ik verder keek vond ik een versie van Sunbird die wel werkte maar nu heb ik een paar vragen.

Is sunbird hetzelfde als Ligtning, of is er verschil?
Mijn versie van Sunbird is in het Engels, is er ook een NL-versie?
Dan vroeg ik me af of het niet mogelijk is om mijn agenda samen met Firefox te laten opstarten, nu moet ik hem apart aanzetten.
EN als laatste, wanneer ik een afspraak oid heb, en ik heb Sunbird uitstaan, krijg ik dan evengoed een melding, of MOET hij aan staan?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: Agenda

Bericht door Mad Maks »

Rens1988 schreef:Toen ik ging zoeken vond ik Lightning, echter toen ik deze wilde installeren kreeg ik een melding dat deze niet compatibel was met mijn versie van Firefox(Firefox6.0).
klopt, lighning is voor thunderbird en niet voor firefox.
Rens1988 schreef:Is sunbird hetzelfde als Ligtning, of is er verschil?
Sunbird en lightning zijn samen ontwikkeld maar de ontwikkeling van sunbird is jaar geleden gestopt. Terwijl lightning doorontwikkeld wordt
Rens1988 schreef:Mijn versie van Sunbird is in het Engels, is er ook een NL-versie?
http://www.mozilla.org/projects/calenda ... nload.html
Rens1988 schreef:Dan vroeg ik me af of het niet mogelijk is om mijn agenda samen met Firefox te laten opstarten, nu moet ik hem apart aanzetten.
Het is een apart programma die je dus apart moet opstarten. Je zou sunbird in de opstartmap van windows kunnen zetten dan is het gestart als je windows gaat gebruiken.
Rens1988 schreef:EN als laatste, wanneer ik een afspraak oid heb, en ik heb Sunbird uitstaan, krijg ik dan evengoed een melding, of MOET hij aan staan?
Nee je krijgt dan geen melding, sunbird moet aanstaan.

groet

MM
RensvN
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 juni 2011, 7:37
    Windows 7 Firefox

Re: Agenda

Bericht door RensvN »

Oke bedankt!

Maar ik gebruik ook Thunderbird, maar als ik Lightning probeer te installeren dan krijg ik evengoed ik melding dat het niet compatibel is met mijn firefox?
Hoe moet ik dan lightning installeren zodat ik hem toch kan gebruiken?
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: Agenda

Bericht door Mad Maks »

RensvN schreef:Oke bedankt!

Maar ik gebruik ook Thunderbird, maar als ik Lightning probeer te installeren dan krijg ik evengoed ik melding dat het niet compatibel is met mijn firefox?
Hoe moet ik dan lightning installeren zodat ik hem toch kan gebruiken?
Waarschijnlijk klik je op installeren in firefox, dan wordt de add-on in firefox geinstalleerd. Je moet de add-on opstaan en dan via de add-onbeheerder van thunderbird installeren.

Maar makkelijker is het om in thunderbird naar de addonbeheerder te gaan en daar te zoeken naar lightning. De versie die vervolgens getoond wordt is zo ie zo compatibel met de versie van tb die je gebruikt. klik op installeren en herstart tb als hij het meld.

succes

MM
RensvN
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 juni 2011, 7:37
    Windows 7 Firefox

Re: Agenda

Bericht door RensvN »

Oke bedankt, het is gelukt.

Deze start wel mee met thunderbird gelukkig
Plaats reactie