Kompozer en het veranderen van standaard code Quirks bij IE9

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Rob
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 september 2011, 11:57
    Windows 7 Internet Explorer 9

Kompozer en het veranderen van standaard code Quirks bij IE9

Bericht door Rob »

Ik maak gebruik van Kompozer. Ging allemaal prima totdat ik Internet explorer 9 heb geinstalleerd.

Nu verspringen er een aantal zaken op mijn site. Ik heb gekeken op Developer tools (f12) en zie dat de reden ligt in het feit dat bij de browsermodus IE9 standaard de documentcode Quirks wordt gebruikt. Als ik handmatig de documentcode verander in standaardinstelling voor IE9 ziet het er allemaal weer goed uit.

Ik wil dus de standaardinstelling Quirks veranderen in de standaardinstelling IE9 zonder dat deze weer iedere keer terugkomt.
Weet iemand hoe ik dat moet doen???

Alvast hartelijke dank en groet

Rob
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Kompozer en het veranderen van standaard code Quirks bij

Bericht door Frederik »

Het is en blijft een problematische browser. Quirks is niet de standaard van Internet Explorer 9.
Waarom die bij jou als standaard is ingesteld is mij een raadsel en ik zou ook niet weten hoe je die kunt aanpassen.
Er hoort gewoon een vinkje te staan voor: documentmodus standaard instellingen voor IE 9.
Ga je een document in Quirks bekijken en sluit je de browser af en daarna weer op: start de browser weer op met die standaardinstelling en niet in Quirks modus.

Overigens: ook al zou je dat voor jezelf kunnen aanpassen, de bezoekers van je website zien de website toch gewoon met hun eigen instellingen en voor hen maakt het dan ook niet uit.
Plaats reactie