Mozilla vliegt er steeds uit

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
onraad
Berichten: 70
Lid geworden op: 4 april 2006, 14:38
Locatie: amsterdam
    Macintosh Chrome
Contacteer:

Mozilla vliegt er steeds uit

Bericht door onraad »

Het is naar maar waar: zowel Thunderbird als Firefox laten het verschillende keren per dag afweten. Ik ben zo langzamerhand geneigd deze progs niet meer te gebruiken, wat ik vooral voor TB erg jammer vind. Met Mac 10.4 heb ik die problemen nooit (althans zelden) gehad. Het gebeurde toen ik op 10.5 overging. Ik hoor/lees hier niets over dat probleem, dus ik zal wel de enige zijn die dat heeft. Ik zou bijna zeggen: vaarwel
Onraad

(..en toch hopen we dat B... bij zinnen komt..)
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 7 Firefox

Re: Mozilla vliegt er steeds uit

Bericht door Pettic »

Kun je aangeven welke foutmelding je dan krijgt? Gebeurt dat ook met andere programma's.
Loop eens de standaard diagnose door.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Mozilla vliegt er steeds uit

Bericht door nirwana »

Beste onraad,

Misschien heb je hier iets aan: http://www.mactricksandtips.com/2008/06 ... ashes.html
Lees ook de opmerkingen onderaan dat bericht eens door. Daarin staan diverse tips, bijvoorbeeld het uitschakelen van plug-ins. In dat licht kan het ook helpen om Firefox / Thunderbird eens in de Veilige Modus te starten om te zien of het zich dan nog steeds voordoet. Is dat niet het geval dan zijn de crashes waarschijnlijk te wijten aan een van de geïnstalleerde plug-ins of extensies in Firefox. Wel verbaast het me dan dat ook Thunderbird zo crash-gevoelig is, want daarin is doorgaans geen sprake van plug-ins.

Ook lees ik dat een upgrade van Mac OS (naar Snow Leopard) zou kunnen helpen, maar ik begrijp dat je al net ge-upgrade bent naar 10.5.8. Je kunt niet bezig blijven met updaten van je besturingssysteem ;-)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
onraad
Berichten: 70
Lid geworden op: 4 april 2006, 14:38
Locatie: amsterdam
    Macintosh Chrome
Contacteer:

Re: Mozilla vliegt er steeds uit

Bericht door onraad »

Ik heb het hele rijtje aan trucs uitgehaald, zonder resultaat (plugins uitschakelen, ander profiel, alle postmappen leegkieperen). Ik heb eerlijk gezegd (en stom genoeg) nog niet naar de foutmelding in de rapporten gekeken die ik trouw naar Apple stuur. Ik meld me als daar opzienbarende dingen in staan (die ik herken als opzienbarend. Voorlopig vind ik het alleen maar lastig...
Onraad

(..en toch hopen we dat B... bij zinnen komt..)
Plaats reactie