Koppeling openen in nieuw venster/tabblad

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Norman
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 oktober 2011, 21:41
    Windows 7 Firefox

Re: Koppeling openen in nieuw venster/tabblad

Bericht door Norman »

Is er een bezwaar om met tabellen te werken in plaats van met div's. Ik vind het wel lekker dom werken.

V.w.b. de Duvicon site. goed opgemerkt. Bedankt!! Ik zal binnenkort de foto's even verkleinen.
Met vriendelijke groet,

Norman Graafsma
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Koppeling openen in nieuw venster/tabblad

Bericht door nirwana »

Norman schreef:Is er een bezwaar om met tabellen te werken in plaats van met div's. Ik vind het wel lekker dom werken.
Als je verder nergens over na wilt denken, dan zijn tabellen inderdaad behoorlijk recht-toe-recht-aan.
Maar een tabel is niet zo flexibel als een div. Met een div kun je alle kanten op, want een div bepaalt niet bij voorbaat hoe die eruit moet zien.

Een tabel is daarentegen altijd een rechthoekig vlak dat uit cellen bestaat. Verder heeft een tabel altijd enkele standaard-waarden voor cellpadding, cellspacing, border, etc. Die moet je nog wel eens wegwerken als je echt met webdesign aan de slag wilt. Maar goed, een echte webdesigner werkt niet met tabellen.

Ga er maar eens voor zitten: www.stylesheets.nl/everything.html
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Norman
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 oktober 2011, 21:41
    Windows 7 Firefox

Re: Koppeling openen in nieuw venster/tabblad

Bericht door Norman »

Bedankt, lezenswaardig stukje, maar voor mij nog een brug veeeeel te ver.

Maar ik ben dan ook geen echte webdesigner. :D
Met vriendelijke groet,

Norman Graafsma
Plaats reactie