CSS in kompozer

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: CSS in kompozer

Bericht door han52krol »

Hallo,

Rare vraag, Ik heb dat van Knorretje gekopieerd en het werkt. Maar wat ik zelf aangemaakt had, niet. Hoe kan dat? Ligt het aan <P>, bijv. banner etc?
Ik kon er op zijn manier ook de header er tussen voegen en kreeg de bekende rode div vakken.

Gr. Han
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: CSS in kompozer

Bericht door nirwana »

Han,

Het verschil kan al komen door of je de 1e regel wel/niet hebt. Die bepaalt de doctype van de pagina en daarmee ook hoe de browser die behandelt. Zeker als je met de wat meer geavanceerde constructies in HTML/CSS bezig gaat dan is de doctype die je aangeeft zeker van belang.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: CSS in kompozer

Bericht door han52krol »

Ben wat aan het rommelen geweest, maar kan nog niet zeggen dat het geweldig. Het logo dat in de linkerboven hoek moet komen,sluit niet helemaal aan de banner. De menu aan de linker kant staat vast en de rest beweegt mee. :mrgreen: :mrgreen:
De footer is helemaal niks, laat staan de header met de naam VKH etc. Is helemaal foetsie. :D

Kort om, tis niks. Moet nog wel wat worden.... :fflol:

Gr. Han
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: CSS in kompozer

Bericht door han52krol »

Okidoki, na wat gegoogel is het wat gelukt. Maar...ik heb een witte rand tussen de banner, het vliegtuig, en de header, VKH models Vroomshoop.Ook staat de tekst in het menu niet onder elkaar en links uitgelijnd.

body {
width: 100%;
background-color: white;
height: 100%;
}
#container {
width: 100%;
background-color: white;
height: 100%;
margin-right: auto;
margin-left: auto;
}
#banner {
margin: 0%;
overflow: visible;
width: 1025px;
height: 318px;
background-color: #000066;
float: right;
}
#logo {
margin-top: 0%;
background-position: center center;
width: 251px;
margin-bottom: 0%;
background-color: #000066;
height: 318px;
background-attachment: fixed;
}
#header {
width: 100%;
font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;
font-size: 1.5em;
background-color: #000066;
color: white;
font-weight: bold;
height: 76px;
margin-top: 19px;
}
#menu {
float: left;
width: 253px;
height: 616px;
background-color: #000066;
text-align: left;
font-size: smaller;
}
#content {
height: 616px;
background-color: white;
}
#footer {
visibility: visible;
height: 50px;
background-color: white;
position: static;
font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;
color: black;
font-size: 0.4em;
}
Dus...Misschien zien jullie iets wat ik niet zie. :mrgreen:

Gr. Han
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: CSS in kompozer

Bericht door han52krol »

Ok, weer wat opgelost. Ik heb ze aan elkaar kunnen krijgen door de Margin in de min te zetten. Iets van -23px. Is maar een voorbeeld. Het enigste probleem is nu het menu. Ik krijg de tekst niet onder elkaar, dus eerst home, daar onder decals et. etc.

Als het nu lukt. Kan ik dan gewoon met Copy and Paste de rest doen? Dwz. het menu in orde maken? Door linken etc. Daarna kom ik wel weer terug voor de rest.Zoals een pagina met 4 a 5 plaatjes naast elkaar en daar onder tekst en daar onder dan ook weer 4 a 5 plaatjes met tekst. Een pagina met gekleurde regels, dwz. 1x wit en 1x lichtblauw,1x wit, 1x lichtblauw etc. Dit moet dan in de "content " komen.

Gr. Han
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: CSS in kompozer

Bericht door nirwana »

han52krol schreef:Ok, weer wat opgelost. Ik heb ze aan elkaar kunnen krijgen door de Margin in de min te zetten. Iets van -23px. Is maar een voorbeeld. Het enigste probleem is nu het menu. Ik krijg de tekst niet onder elkaar, dus eerst home, daar onder decals et. etc.
Kun je dat ook niet voor elkaar krijgen door daar Enters in te geven (<br>) achter een link ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
han52krol
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 juni 2011, 10:57
Locatie: vroomshoop
    Windows 7 Internet Explorer 9
Contacteer:

Re: CSS in kompozer

Bericht door han52krol »

Hallo Allemaal,

Na een wat redelijk begin. Ben ik nu toch van dat css verhaal afgestapt. Ik snap er nog steeds niets en ik vind het moeilijker dan gewoon wat knutselen met Kompozer. Men zegt dat het er mooier op wordt, een site, zal wel. Maar ik vind het 10x niks. Ben nu bezig met het re-stylen van de shop. Ik doe het gewoon met Kompozer en tabellen. Dit werkt voor mij het beste en..... het snelst. Ik zie niet in hoe het met css sneller gaat. Ik kopieer gewoon de pagina met alles er in en, voila, ik kan verder. Zonder de hele toestand van css.

Wat dat W3C allemaal betreft, wij hebben een mooi bos bij ons dorp, daar mogen ze van mij allemaal inklimmen.

Misschien is het allemaal wat "rommelig " in de map, maar ik kom er wel uit. Dat is tenslotte het belangrijkst. Ik wil julie danken voor jullie inzet hier over, maar ik haak totaal af door dat css. It s*cks for me. :evil:
Het was niet goed voor mijn bed- en gemoeds rust.....

Gr. Han Krol
Plaats reactie