IP-camera D-link 930L

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Dingo
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 november 2009, 11:53
    Windows Vista Firefox

IP-camera D-link 930L

Bericht door Dingo »

Inmiddels de IP cam aangeschaft, en wel een D-link 930L Allemaal leuk en aardig, maar ik krijg het nog niet zover dat anderen ook het beeld kunnen zien op mijn pagina... Is er iemand die tijd en zin heeft te helpen :mrgreen:

Ik snap eerlijk gezegd heel weinig van de JAVA-code, heb deze gewoon gekopieerd en geplakt uit mijn browser bij het bekijken van de cam. Probleem is natuurlijk dat je een wachtwoord nodig hebt, daarom heb ik een gast account aangemaakt. Deze heb ik vervolgens op de pagina gezet als parameters zoals ik weer ergens anders op een site had gelezen.
Toch lijkt niemand, buiten ikzelf hier, de beelden te kunnen zien.
Het is dus een JAVA video, kan hem ook naar ActiveX zetten, maar java leek me meer gebruikt?
HELP :mrgreen:

Zo ziet het er nu uit: www.streepjes.com/pupcam.html
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: IP CAM op site

Bericht door nirwana »

Dingo schreef:Het is dus een JAVA video, kan hem ook naar ActiveX zetten, maar java leek me meer gebruikt?
Doe dan maar Java, want anders beperk je je tot Microsoft's Internet Explorer (en daarmee maak je geen vrienden op een Mozilla-forum).
Dingo schreef:Zo ziet het er nu uit: www.streepjes.com/pupcam.html
Volgens mij zit het probleem meer in het bereiken van het IP-adres 192.168.2.23
Dat is ongetwijfeld het IP-adres van de IP-cam op jouw netwerk, maar dat betekent niet dat die daarmee ook van buitenaf te benaderen is. Daardoor kun jij hem wel zien, maar anderen (die niet op jouw interne netwerk zitten) krijgen niets te zien.

De melding die ik in de Java-console krijg is de volgende:

Code: Selecteer alles

load: class aplug.class not found.
java.lang.ClassNotFoundException: aplug.class
	at sun.plugin2.applet.Applet2ClassLoader.findClass(Unknown Source)
	at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.loadClass0(Unknown Source)
	at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
	at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
	at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
	at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.loadCode(Unknown Source)
	at sun.plugin2.applet.Plugin2Manager.createApplet(Unknown Source)
	at sun.plugin2.applet.Plugin2Manager$AppletExecutionRunnable.run(Unknown Source)
	at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Exception: java.lang.ClassNotFoundException: aplug.class
Oftewel, het bestand met de naam aplug.class kan niet gevonden worden. Maar eigenlijk wordt bedoeld dat de webserver op 192.168.2.23 niet gevonden kan worden (en daarmee ook niet het bestand aplug.class).

Je zult waarschijnlijk eerst iets in je netwerk-configuratie moeten aanpassen voordat je de beelden van de camera ook buiten je netwerk kunt tonen. Of je moet een extern IP-adres van deze IP-camera kunnen achterhalen.
Waarschijnlijk kan http://www.dlink.cc/tag/dcs-930l jou ook verder op weg helpen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Tabel centreren??

Bericht door nirwana »

Volgens mij gaat http://www.networkcamerareviews.com/for ... t4816.html over precies dezelfde vraag. Daarbij worden ook enkele mogelijke oplossingen genoemd, dus lees die eens door en probeer ze eens uit.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Dingo
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 november 2009, 11:53
    Windows Vista Firefox

Re: Tabel centreren??

Bericht door Dingo »

okee, bedankt, ik ga even lezen ;-)
Had al een vermoeden dat het daaraan lag, omdat alleen IK het wel kan zien :wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Tabel centreren??

Bericht door nirwana »

Zie ook http://support.dlink.com/emulators/dcs9 ... lpadva.htm

Volgens mij is het idee van dat sensr.net dat je jouw camera configureert om elke seconde een frame naar de sensr-server te sturen. Dan neem ik aan dat zij vervolgens elke seconde een andere afbeelding tonen.

Maar het lijkt mij het interessantste als je de beelden direct van de camera kunt bekijken, zonder tussenkomst van een derde partij.
Vandaar dat ik ook daarover iets heb opgezocht en zo kwam ik de bovenstaande instructies van D-Link tegen waarbij ze aangeven hoe je je netwerk (lees: je router / access-point) zo kunt configureren dat de netwerk-camera ook direct te bekijken is. Volgens mij heet zoiets een port-forward.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Dingo
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 november 2009, 11:53
    Windows Vista Firefox

Re: Tabel centreren??

Bericht door Dingo »

heb al wat zitten prutsen, *gaap* geen idee hoe het er nu bij staat, ga me morgen in de port forwarding verdiepen. Heb het nu ingesteld op mijn router, maar of dat klopt? Ik heb nog steeds beeld, maar dat was het probleem niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Tabel centreren??

Bericht door nirwana »

Nu is het adres http://192.168.2.20:1010 geworden. Dat je het op een andere poort hebt gezet is - voor wat ik gelezen heb - een eerste stap in de goede richting, maar je moet vooral af van dat IP-adres in de 192.168-reeks. Deze reeks is bedoeld voor gebruik op een intern netwerk en daarom heb je er buiten jouw netwerk weinig aan. Wikipedia heeft een lijstje met de reeksen die voor intern gebruik zijn gereserveerd: http://en.wikipedia.org/wiki/IP_address ... _addresses

Nu zul je in je router die poort moeten "forwarden". Daar heb ik eerlijk gezegd ook niet veel kaas van gegeten, dus hopelijk kan iemand anders daar nog eens zijn licht over laten schijnen.

Ook interessant:
- Camera een adres geven via DynDNS: http://www.dyndnscommunity.com/question ... th-dy.html
- UPnP Port Forwarding inschakelen (als je router dat ondersteunt): http://forums.dlink.com/index.php?topic=37689.0
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Dingo
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 november 2009, 11:53
    Windows Vista Firefox

Re: IP-camera D-link 930L

Bericht door Dingo »

volgens mij heb ik dat in mijn router voor elkaar, die port forwarding. En dat in een Duitse router,,, het viel niet mee :lol:
oke, dus het toegewezen IP adres is voor intern... maar hoe kom ik nou aan het eigen IP adres van de cam dan?
Ik kan hem wel op het internet bekijken via de bijgeleverde mydlink software, die hebben dan een site waar je de cam kunt bekijken. Daar kan ik echter geen embed code van krijgen (ratten...) en met ctrl-U werd ik ook niet veel wijzer, lang java script maar nergens een ip adres :?
Ik ga puzzelen hoe ik daar achter kom, dat moet niet heel moeilijk zijn :roll:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: IP-camera D-link 930L

Bericht door nirwana »

Dingo schreef:Ik kan hem wel op het internet bekijken via de bijgeleverde mydlink software, die hebben dan een site waar je de cam kunt bekijken.
Heb je daar wel een online adres van wat je hier kunt plaatsen, zodat we dit ook kunnen bekijken ? Misschien worden we daar dan wel wijs uit.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Dingo
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 november 2009, 11:53
    Windows Vista Firefox

Re: IP-camera D-link 930L

Bericht door Dingo »

nirwana schreef:
Dingo schreef:Ik kan hem wel op het internet bekijken via de bijgeleverde mydlink software, die hebben dan een site waar je de cam kunt bekijken.
Heb je daar wel een online adres van wat je hier kunt plaatsen, zodat we dit ook kunnen bekijken ? Misschien worden we daar dan wel wijs uit.
Sorry, was even druk, mu weer een poging verder te komen hiermee. De camera staat online op mydlink, maar is niet publiek te krijgen, het houdt in dat ik een wachtwoord moet ingeven en dan bv ook de camera kan verwijderen, ik wil dus niet dat mijn kijkers dat ook kunnen! Ik zal je de link en wachtwoord pb-en, dan kun je het script eens bekijken op die pagina, want ik wordt er echt geen wijs uit. Java script van 3 pagina's ofzo....whhhhaaaa!

[edit, geen pb want cam is weer off-line...zucht]

Gisteren nog iemand hier gehad die ook wat van pjoeters snapt, maar die kwam er ook niet uit...
Dingo
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 november 2009, 11:53
    Windows Vista Firefox

Re: IP-camera D-link 930L

Bericht door Dingo »

Ik hou ongeveer de 1 keer per jaar bezoek regeling aan hier, whaha. Telkens als we pups hebben ga ik weer verder met prutsen :mrgreen:

Maar goed, on-topic:

Ik ben er uiteindelijk toch uitgekomen, en wilde dat nog even delen voor als iemand, net als ik, zich suf zoekt om dit voor elkaar te krijgen.

Het probleem bleef de port-forwarding, terwijl dat achteraf niet heel moeilijk was, als iemand het je in gewone taal uit kan leggen. Na heel veel zoeken, en een jaar later heb ik dit hele duidelijke stuk over port forwarding gevonden, in het Nederlands:

http://www.dannyvanmaanen.nl/?p=749

Ik heb het wel 5 keer opnieuw moeten lezen omdat er toch telkens wat mis was, maar uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen!
Enige nadeel is, dat ik, en de meeste mensen, geen vast IP adres heb, maar er elke dag 1 toegewezen krijg. Mijn server doet dit rond 24:00, en dit houdt in dat ik elke ochtend het ip-adres moet ophalen (http://www.whatismyip.com/) en die moet aanpassen in mijn java-script op de pagina. Inmiddels heb ik er een routine van gemaakt en heb het met 8 muisklikken voor elkaar.
Groot voordeel is dat mensen op mijn eigen site de cam kunnen kijken, er is geen reclame, en ik bepaal alle instellingen.
Nadeel is het aanpassen van IP adres elke ochtend, er zijn abonnementen waarbij je een vast IP adres krijgt, maar dat was mij veel te duur (60,- in de maand erbij!!).

Als script heb ik uiteindelijk de Java uit het bij de camera behorend admin scherm gekopieerd, heel simpel dus. Ik krijg geen vloeiend beeld, maar een hakkelig beeld, dit komt, denk ik, door mijn langzame router en de draadloze verbinding tussen cam en router. In de admin pagina heb ik nl. wel vloeiend beeld, met hetzelfde script.

De pagina met cam ziet er nu zo uit: (cam is niet altijd aan...) http://www.streepjes.com/pupcam.html
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: IP-camera D-link 930L

Bericht door Frederik »

Dingo schreef: er zijn abonnementen waarbij je een vast IP adres krijgt, maar dat was mij veel te duur (60,- in de maand erbij!!).
Ik weet niet in welk werelddeel je woont, maar de meeste providers in NL geven hun klanten tegenwoordig een vast IP adres en dat abonnement hoeft niet meer te kosten dan hooguit 30 euro in de maand. Mijn breedband abonnement met een vast IP adres kost mij 24,95 per maand.
Dingo
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 november 2009, 11:53
    Windows Vista Firefox

Re: IP-camera D-link 930L

Bericht door Dingo »

Frederik schreef:
Dingo schreef: er zijn abonnementen waarbij je een vast IP adres krijgt, maar dat was mij veel te duur (60,- in de maand erbij!!).
Ik weet niet in welk werelddeel je woont, maar de meeste providers in NL geven hun klanten tegenwoordig een vast IP adres en dat abonnement hoeft niet meer te kosten dan hooguit 30 euro in de maand. Mijn breedband abonnement met een vast IP adres kost mij 24,95 per maand.
ow, haha, ik woon in het werelddeel Duitsland, en daar mag je gewoon 60,- bij tikken!! Belachelijk.
Dan is het voor Nederlandse verbindingen dus helemaal eenvoudig, hoef je dat IP adres ook niet elke dag aan te passen. Vroeg me al af waarom die gozer dat bij die port forwarding er ook niet even bij gezet had...hoeft dus niet meer in NL :wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: IP-camera D-link 930L

Bericht door nirwana »

Allereerst bedankt voor het delen van jouw probleem-beschrijving en de voorlopige "oplossing" die je hebt gevonden ?

Al mag ik wel hopen dat er een betere manier is dan elke ochtend iets aan te passen, zodat bezoekers weer een dag naar de webcam kunnen kijken ?

Het eerste dat bij mij opkomt is DynDNS: http://en.wikipedia.org/wiki/DynDNS

Een alternatief voor Dyn is http://www.noip.com

Kan een dergelijke dienst ook in jouw geval werken ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Dingo
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 november 2009, 11:53
    Windows Vista Firefox

Re: IP-camera D-link 930L

Bericht door Dingo »

ah, bedankt, was al aan het zoeken naar een oplossing hiervoor. Ik zal me eens in Dyn DNS verdiepen, dat is een stuk eenvoudiger.
Plaats reactie