Firefox 10: deels Engelse vertaling

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Gesloten
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Firefox 10: deels Engelse vertaling

Bericht door adri »

nirwana schreef: Ik vraag me dan wel af waarom in mijn Firefox 9 ik zowel Engelstalige als Nederlandstalige opties door elkaar heb staan, maar dat terzijde.
Omdat je FF 10 gebruikt en die wellicht nog niet helemaal goed vertaald is?
Hier in FF 9.0.1 staat het er allemaal keurig in het Nederlands.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

off-topic: Firefox 10

Bericht door nirwana »

adri schreef:Omdat je FF 10 gebruikt en die wellicht nog niet helemaal goed vertaald is?
Hier in FF 9.0.1 staat het er allemaal keurig in het Nederlands.
Oh, ik dacht dat ik Firefox 9 gebruikte ;-)
Maar je hebt inderdaad gelijk. Al zou ik aan de andere kant denken dat de opties die ik noem al tijden in Firefox zitten (en dus allang vertaald zijn). Maar inderdaad, op een versie die in ontwikkeling is mag op de vertaling nog niets aangemerkt worden. Daar kan dan nog aan gewerkt worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Pop-up scherm "oprekken"

Bericht door Mad Maks »

nirwana schreef:Jan,

Kijk eens in Firefox bij Opties > Inhoud > Javascript inschakelen > Geavanceerd.

Het gaat me dan om de bovenste 2 opties:
- Move or resize popup windows
- Vensters te laten verschijnen / verdwijnen

Ik vraag me dan wel af waarom in mijn Firefox 9 ik zowel Engelstalige als Nederlandstalige opties door elkaar heb staan, maar dat terzijde.
nirwana schreef:
adri schreef:Omdat je FF 10 gebruikt en die wellicht nog niet helemaal goed vertaald is?
Hier in FF 9.0.1 staat het er allemaal keurig in het Nederlands.
Oh, ik dacht dat ik Firefox 9 gebruikte ;-)
Maar je hebt inderdaad gelijk. Al zou ik aan de andere kant denken dat de opties die ik noem al tijden in Firefox zitten (en dus allang vertaald zijn). Maar inderdaad, op een versie die in ontwikkeling is mag op de vertaling nog niets aangemerkt worden. Daar kan dan nog aan gewerkt worden.
Vreemd dat het bij jou 2 talig is, in mijn aurora versie (wordt firefox 11) is het ook gewoon nederlands. wil je eens kijken of het met een schoon profiel ook 2 talig is? misschien is er een bug bij het maken van firefox beta..

groet

MM
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Pop-up scherm "oprekken"

Bericht door Tonnes »

Ik vind het niet zo vreemd en ervaar dit wel vaker, met name na het veelvuldig of vrij snel omschakelen tussen verschillende (taal)versies. M.a.w., het is alsof Fx soms niet het volledige taalbestand opnieuw laadt of gebruikt. Aangezien niet de inhoud maar wel de entity voor de in het Engels weergegeven string is gewijzigd t.o.v. versie 4, zit er wel een logica in. Kortom: is dit continu het geval (ook na een reboot), of treedt het slechts af en toe op?
Doe eens gek. Let op je spelling.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Pop-up scherm "oprekken"

Bericht door nirwana »

Tonnes schreef:Kortom: is dit continu het geval (ook na een reboot), of treedt het slechts af en toe op?
Het is behoorlijk consistent, want dat ene zinnetje in het scherm is nog steeds in het Engels (en ik heb inmiddels echt wel opnieuw opgestart).

Is er een of ander jar-bestand (of een xpi) waarin ik dit voor jullie kan nakijken ?
Of is dit een kwestie van Firefox 10 (of een nightly) opnieuw downloaden en installeren ?

Als ik via about:support naar about:buildconfig ga dan is mijn Firefox 10 gebaseerd op http://hg.mozilla.org/releases/mozilla- ... 30e43aa4b5
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Firefox 10: deels Engelse vertaling

Bericht door Tonnes »

Zoek eens naar “moveResizePopup” in omni.jar; zie ook hier.

Als je nightly’s gebruikt, zou de volgende dag vernieuwen dan niet de eerste optie zijn? ;) Mocht de update gewoon lukken en het probleem nog steeds bestaan, probeer dan inderdaad eens een nieuwe.
Doe eens gek. Let op je spelling.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Firefox 10: deels Engelse vertaling

Bericht door nirwana »

Vreemd, in mijn Firefox-map staat alleen een bestand met de naam omni.ja (dus zonder de r).

Ik dacht dat dat niet goed kon zijn (en had recent wat met die omni.jar gerommeld om xpi.enabled standaard uit te kunnen schakelen voor een vraag hier op het forum), dus heb ik dat bestand maar uit de Firefox-map verwijderd.

Vervolgens heb ik Mozilla Aurora gedownload en in dezelfde map geïnstalleerd. Tot mijn verbazing leverde dat weer een omni.ja-bestand op. Nou ja, dan zal dat ook wel goed zijn.

Eventjes zoeken levert al de volgende resultaten op (dus klopt toch wel):
http://blog.ffextensionguru.com/2011/11 ... e-omni-ja/
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=701875

Eenmaal Aurora gestart ziet het Opties-scherm er weer goed uit. Kortom, storm in een glas water (wat mij betreft).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Firefox 10: deels Engelse vertaling

Bericht door Mad Maks »

zelfs een storm in een glas water kan nuttig zijn :-) beter een 'valse' melding dan dat men denkt "het zal wel aan mij liggen" en zo een fout in firefox blijft bestaan.

groet

MM
Gesloten