Iexplore .exe

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gast
    unknown unknown

Iexplore .exe

Bericht door Gast »

Ik heb de laatste tijd vaak problemen met iexplore.exe. Het programma reageert niet . Wat te doen ?
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Ik denk dat ik deze trol maar ga voeren :wink:

Wat je moet doen? Firebird of Mozilla installeren :D
Maar dat wist je al, anders postte je deze vraag niet in dit forum...
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ja, zo snel mogelijk van iexplore.exe af. Zal je goed doen. Mozilla is gelukkig niet zo sterk in Windows geintegreerd. Het is dus niet zo dat wanneer Mozilla niet reageert dat dan je Windows-systeem (bijvoorbeeld startmenu of taakbalk) ook direct kuren gaat vertonen. Dat is een prettige bijkomstigheid.

Het beste kun je Mozilla Firebird gaan gebruiken. Maar als je nog eventjes kunt wachten, dan kun je daarvan volgende week de langverwachte versie 0.8 downloaden. Firebird download je via http://www.mozilla.org/products/firebird
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Sandra
    unknown unknown

Bericht door Sandra »

Ook explorer.exe zie ik zelden meer crashen.
Normaal zag ik vroeger wel 3x per dag de taakbalk verdwijnen en weer terugkomen.
Maar sinds ik permanent op Firebird ben overgestapt is dat nog maar 2x voorgekomen (1x met een nightly).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Sandra schreef:Ook explorer.exe zie ik zelden meer crashen.
Normaal zag ik vroeger wel 3x per dag de taakbalk verdwijnen en weer terugkomen.
Ik denk ook wel eens dat dat te maken kan hebben met bepaalde Windows-updates. Die kunnen ook van alles meenemen en je moet de programmeurs van Microsoft maar op hun blauwe ogen geloven dat dat allemaal goed met je systeem om gaat. Volgens mij heb je zo de ene keer een wat stabieler systeem dan de andere keer.

Maar als je Mozilla gebruikt, haal je in elk geval wat van de afhankelijkheden uit je systeem. Het geheel wordt minder complex en zal wat minder snel in de fout gaan, lijkt mij zo.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
cem
    unknown unknown

Re: Iexplore .exe

Bericht door cem »

Anonymous schreef:Ik heb de laatste tijd vaak problemen met iexplore.exe. Het programma reageert niet . Wat te doen ?
Sandra
    unknown unknown

explorer.exe

Bericht door Sandra »

Ook explorer.exe zie ik zelden meer crashen.
Dat had ik nou NIET moeten zeggen.
Dat is de duivel tarten. Want sinds een paar dagen crasht explorer.exe wel 10 keer per dag in plaats van 5 keer. Om de haverklap zie ik mijn taakbalk verdwijnen.
Zal wel door die fantastische beveiligingspatch komen waar in het diepste geheim een half jaar aan gewerkt is en die iedereen zo hoognodig moest installeren.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: explorer.exe

Bericht door nirwana »

Sandra schreef:Zal wel door die fantastische beveiligingspatch komen waar in het diepste geheim een half jaar aan gewerkt is en die iedereen zo hoognodig moest installeren.
Onlangs heb ik een WindowsUpdate gedraaid en een behoorlijk aantal patches konden niet geinstalleerd worden (allemaal netjes in het rood). Misschien is dat mijn redding geweest, want m'n Windows XP draait nog altijd behoorlijk stabiel (ook maar alvast even op ongelakt hout afkloppen, want anders komen ze straks ook achter mij aan...).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie