Bookmarks

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Gesloten
ewkeuris
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 december 2006, 13:34
Locatie: Leiden
    Windows 7 SeaMonkey

Bookmarks

Bericht door ewkeuris »

Hallo,
kan iemand mij vertellen waar de bookmarks van Seamonkey worden opgeslagen?
Ik kan slechts 1 bestand "Bookmarks.html" vinden, maar dat is een bestand van een paar jaar oud en daarin staan NIET de bookmarks die ik recentelijk heb bewaard.
Als ik Seamonkey open dan staan daarin gewoon alle bookmarks die ik heb opgeslagen, ook de allerlaatste.

Ook het importeren uit IE lukt niet, hoewel dat automatisch zou moeten gebeuren volgens "Help":

About Your IE Favorites

Your IE Favorites are imported automatically. To access them, open the Bookmarks menu and choose Imported IE Favorites.

Dus waar zijn mijn bookmarks????

Bij voorbaat dank voor de hulp.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Bookmarks

Bericht door adri »

Die zijn opgeslagen in het bestand places.sqlite (en dat staat in je profielmap).
Afbeelding
ewkeuris
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 december 2006, 13:34
Locatie: Leiden
    Windows 7 SeaMonkey

Re: Bookmarks

Bericht door ewkeuris »

Bedankt, ik heb het gevonden. Maar is er een 'simpele' manier om dit bestand te lezen? Ik heb het geopend met Wordpad, maar dan is e.e.a. niet echt makkelijk leesbaar.
En hoe kan ik deze bookmarks exporteren?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux SeaMonkey

Re: Bookmarks

Bericht door adri »

Exporteren doe je via Bladwijzers --> Bladwijzers beheren --> Extra --> HTML exporteren.
Dat bestand is wel te lezen.
Afbeelding
Harry07
Berichten: 139
Lid geworden op: 19 november 2008, 22:23
    Ubuntu Firefox

Re: Bookmarks

Bericht door Harry07 »

Ik wil graag een deel van mijn FF Bladwijzers exporteren naar onze laptop. Alles exporteren weet ik al, maar dat is teveel en zou ik hetgeen ik niet wil hebben handmatig moeten verwijderen.
Is dat 'deel'-exporteren mogelijk en zo ja, hoe doe ik dat?
Ben geen deskundige en heb daarom af en toe hulp nodig.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Bookmarks

Bericht door nirwana »

Je kunt alles naar HTML exporteren en dan het resultaat met een tekst-editor verder bewerken. HTML-code is uiteindelijk puur tekst.

Als alle te exporteren bladwijzers zich in 1 map bevinden, dan kun je ook alle bladwijzers tonen, met de rechtermuisknop op die map klikken, kiezen voor kopieren en dan het resultaat hiervan in een tekst-editor (bijvoorbeeld Notepad) plakken. Dan heb je in elk geval alle adressen die je wilt exporteren onder elkaar.

http://support.mozilla.org/nl/questions/864458 gaat over dezelfde vraag.

Daarnaast zou ik toch denken dat het mogelijk moet zijn om bijvoorbeeld via een extensie of een externe programma een selectie van je bladwijzers te exporteren. Alleen heb ik zoiets nog niet direct kunnen vinden, dus suggesties blijven welkom wat dat betreft.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Harry07
Berichten: 139
Lid geworden op: 19 november 2008, 22:23
    Ubuntu Firefox

Re: Bookmarks

Bericht door Harry07 »

Hey top! Dank je wel voor het snelle antwoord. Ik zal het morgen eens uitproberen en laat het weten.

Fijne avond nog.
Ben geen deskundige en heb daarom af en toe hulp nodig.
Harry07
Berichten: 139
Lid geworden op: 19 november 2008, 22:23
    Ubuntu Firefox

Re: Bookmarks

Bericht door Harry07 »

Zo, gelukt. Helaas kon ik niet dat deel dat ik niet over wilde zetten, 'highlighten' en deleten of zo.
Dus, dat deel wat ik wilde hebben in (soort) Word geplakt en opgeslagen als .html en dat weer naar de laptop overgebracht. Gelukt!

Thanks! 8)
Ben geen deskundige en heb daarom af en toe hulp nodig.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Bookmarks

Bericht door nirwana »

Harry07 schreef:Zo, gelukt. Helaas kon ik niet dat deel dat ik niet over wilde zetten, 'highlighten' en deleten of zo.
Dus, dat deel wat ik wilde hebben in (soort) Word geplakt en opgeslagen als .html en dat weer naar de laptop overgebracht. Gelukt
Uiteindelijk telt het resultaat, dus mooi dat het is gelukt !
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten