Vindbaarheid Google

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Norman
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 oktober 2011, 21:41
    Windows 7 Firefox

Vindbaarheid Google

Bericht door Norman »

Ik heb een poosje terug een site gemaakt waar ik redelijk tevreden over ben. Ja, er zijn nog wat puntjes die gepolijst moeten worden, zoals echte knoppen en ik wil ook als je met de muis op een afbeelding staat dat er een vlakje in beeld komt met aanvullende informatie. De uitleg hiervoor heb ik reeds gekregen op dit forum en ga ik z.s.m. aanvullen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de vindbaarheid van onze site kan verbeteren want dat valt me nog wat tegen.
Wat zijn de Do's & Don't om goed geïndexeerd te raken bij Google.

www.dassenwerkgroeputrecht.nl
Met vriendelijke groet,

Norman Graafsma
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Vindbaarheid Google

Bericht door nirwana »

Norman,

Laten we dan eens bij het begin beginnen.

In de broncode van de website zie ik geen metatags.
Die kun je deels via het menu van Kompozer invoeren (bij Opmaak > Paginatitel en eigenschappen). Daar kun je de beschrijving invoeren. Dat komt dan als de description-metatag in je pagina te staan. Dat is een korte algemene beschrijving over wat er op de betreffende pagina staat.

Daarnaast is er nog een keywords-metatag die van belang kan zijn. Hier kun je lezen hoe je die in Kompozer kunt invoeren:
http://www.thesitewizard.com/sitepromot ... ozer.shtml

Zodra je dat in de website hebt bijgewerkt en die pagina's hebt gepubliceerd zou ik de website bij Google aanmelden (als je dat niet al gedaan had):
www.google.nl/intl/nl/add_url.html

De volgende stap is je aanmelden bij de Webmaster Tools van Google: http://www.google.com/webmasters/tools/
Die geven je namelijk inzicht in hoe Google jouw site indexeert. Bijvoorbeeld welke zoekwoorden er gevonden worden en of Google op jouw site nog bepaalde crawl-fouten tegenkomt. Bijvoorbeeld dat een interne link verwijst naar een niet-bestaande pagina. Door die rapporten in de gaten te houden kun je de opbouw van jouw website optimaliseren.

Eventueel kun je je website bij Google Analytics aanmelden: www.google.com/intl/nl/analytics/
Dat is vooral handig als jouw website nu nog geen statistieken bijhoudt. Zo kun je bijvoorbeeld het aantal bezoekers van de website bijhouden, maar ook via welke sites bezoekers op jouw website terecht komen.

Er zitten nogal wat Google-verwijzingen in de bovenstaande beschrijvingen, maar we kunnen nu eenmaal niet ontkennen dat Google op dit moment de nummer 1 zoekmachine is. Laat dat je vooral niet weerhouden om de site ook bij Bing, Yahoo! (volgens mij werken die beide sites samen) en andere zoekmachines aan te melden.

Als je deze stappen doorlopen hebt dan kun je je aanmelden bij andere websites (en / of startpagina's).
Zo lijkt het me bijvoorbeeld voor jouw website interessant als je op deze pagina kunt komen te staan: http://www.dasenboom.nl/links.html

Daarnaast zullen er ook wel andere websites zijn die over dassen gaan en die wel een linkje naar jouw site willen plaatsen.
Zo zijn er vast wel websites over dassen die jij zelf de moeite waard vindt. Of misschien heb je wel contact met andere organisaties die zich voor hetzelfde doel inzetten, zoals jullie Brabantse broeders.

Tot slot kwam ik nog een ontspoorde zin op jullie website tegen:
Ondanks dat de Dassen in de wintertijd minder actief zijn en in een soort winterrust zijn kregen wij vandaag kregen wij een melding(...)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Norman
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 oktober 2011, 21:41
    Windows 7 Firefox

Re: Vindbaarheid Google

Bericht door Norman »

Ontzettend bedankt!! Ik ga er mee aan het werk!
Met vriendelijke groet,

Norman Graafsma
Plaats reactie