DOM Explorer

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
HeyCupcake85
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 februari 2012, 20:22
    Windows 7 Chrome

DOM Explorer

Bericht door HeyCupcake85 »

Ik heb net Kompozer gedownload en ik wil graag de DOM explorer gebruiken, volgens de site zelf zou die onder de site manager tab moeten zitten. Maar bij mij zie ik hem niet.
Waar kan ik die vinden en uiteindelijk gebruiken?
Bijlagen
Untitled-1.jpg
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: DOM Explorer

Bericht door nirwana »

Een DOM Explorer in Kompozer zegt mij niet direct iets. Dat zou ik dan eerder in Bluegriffon verwachten.

Maar misschien bedoel je de DOM Inspector-extensie voor Kompozer: http://addons.kompozer.net/
Die zul je dan nog in Kompozer moeten installeren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
HeyCupcake85
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 februari 2012, 20:22
    Windows 7 Chrome

Re: DOM Explorer

Bericht door HeyCupcake85 »

Hey,

Ik ben een tutorial aan het volgen en die geeft ook aan dat die er meot zijn.
Ik heb hier 1 van de screenshots van de kompozer website waar de DOM explorer ook aan de linkerkant, onder de site manager zit.

Dat is niet de DOM inspector neem ik aan.
Bijlagen
image2.png
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: DOM Explorer

Bericht door nirwana »

Klopt, je hebt helemaal gelijk: http://www.gregtutor.plus.com/kompozer0 ... lorer.html

Ik had dat deel van Kompozer echter nog nooit "ontdekt". In mijn Kompozer zit inderdaad linksonderin die DOM Explorer. Nu is de grote vraag waarom die in jouw Kompozer ontbreekt. Ik zie ook geen menu-item waarmee je die kunt tonen / verbergen. De Sitebeheerder kent wel zo'n menu-item (en een sneltoets: F9).

Ik neem aan dat je ook versie 0.8b3 van Kompozer gebruikt ? Voor versie 0.9 las ik het plan om de DOM Explorer wel naar een add-on om te zetten, maar vooralsnog heb ik geen 0.9-versie gezien.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie