Attached Message Part.html

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
Zwaluw82
Berichten: 5
Lid geworden op: 4 februari 2010, 22:08
    Macintosh Firefox

Attached Message Part.html

Bericht door Zwaluw82 »

Wanneer ik een mail vanuit Applemail verstuur waarin bv een PDF als bijlage is bijgevoegd, verschijnt bij de ontvanger naast de PDF een klein bestandje met de naam: 'Attached Message Part.html':
melding naast PDF.png
melding naast PDF.png (2.06 KiB) 7059 keer bekeken
Wanneer de ontvanger dit programma opent dan verschijnt een pop-up:
mailbijlage.png
mailbijlage.png (9.57 KiB) 7059 keer bekeken
Wanneer er meerdere PDF's verstuurd worden dan worden er ook evenveel bovenstaande bijlagen ontvangen naast de PDF's.

Hoe kan ik voorkomen dat deze extra bijlages worden meegestuurd?

Bij voorbaat dank voor de oplossing

Zwaluw82
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Attached Message Part.html

Bericht door nirwana »

Mag ik vragen hoe je deze PDF-bestanden aan de mail toevoegt ? Is dat via het menu van Thunderbird of doe je dat door middel van slepen (drag&drop) ?

Ik las namelijk iets over deze Attached Message Part.html in https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.c ... bug 532779 en daar wordt ook gesproken over het slepen van een (mail)bijlage naar Thunderbird waarbij zo'n extra bestand wordt aangemaakt.

PS: ik heb jouw TIFF-bijlagen omgezet naar PNG-bijlagen (en in het bericht opgenomen), want de TIFF-afbeeldingen werden in mijn Firefox niet getoond. Daarnaast is PNG altijd een efficiënter formaat voor gebruik online dan een formaat als TIFF, maar dat terzijde.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Zwaluw82
Berichten: 5
Lid geworden op: 4 februari 2010, 22:08
    Macintosh Firefox

Re: Attached Message Part.html

Bericht door Zwaluw82 »

Bedankt Martijn voor het goed zetten van de bijlagen.

Ik sleep zelden de PDF naar de mail. Vrijwel altijd toevoegen via de knop "Bijlagen" in het mailprogramma van Apple.
Wanneer ik een kopie naar mezelf stuur dan heb ik nog nooit de bovengenoemde bijlagen ontvangen. Ik hoor het wel regelmatig van ontvangers van mijn mailberichten.

Met vriendelijke groet,
Zwaluw82
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Attached Message Part.html

Bericht door nirwana »

Zwaluw82 schreef:Vrijwel altijd toevoegen via de knop "Bijlagen" in het mailprogramma van Apple.
Nu ging ik er van uit dat we het hier over Mozilla Thunderbird als mailprogramma hebben, aangezien we hier op een Mozilla-forum zitten. Maar nu ik jouw vraag nogmaals lees, heb je het over Applemail. Dan vraag ik me af waarom je deze vraag stelt over een forum over Mozilla-software. Of heeft jouw vraag toch ergens iets met Thunderbird te maken ?

Overigens kan een en ander ermee te maken hebben dat je met Apple Mail bijlages in een bericht kunt plaatsen (in plaats van alleen maar ergens toevoegen als bijlage): https://getsatisfaction.com/mozilla_mes ... ttachments

Welke mail-software gebruiken jouw ontvangers zoal ? Ik kan me voorstellen dat zolang zij Apple Mail gebruiken zij deze extra bijlages niet zien. Maar dat zodra zij andere mail-software gebruiken zij die wel te zien krijgen (aangezien die software deze extra bijlages niet herkend).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Zwaluw82
Berichten: 5
Lid geworden op: 4 februari 2010, 22:08
    Macintosh Firefox

Re: Attached Message Part.html

Bericht door Zwaluw82 »

Martijn, de reden waarom ik deze vraag stel op dit forum ligt aan het feit dat in de betreffende bijlage het logo van FireFox getoond wordt.
Ik zal eens vragen wat mijn bekenden aan mailprogramma gebruiken.

Tot zover weer bedankt voor je reactie.

Zwaluw82
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Attached Message Part.html

Bericht door nirwana »

Zwaluw82 schreef:Martijn, de reden waarom ik deze vraag stel op dit forum ligt aan het feit dat in de betreffende bijlage het logo van FireFox getoond wordt.
Dat logo zal daar staan doordat het een HTML-bestand is en je Firefox ongetwijfeld als browser-programma hebt ingesteld. Als je dan een HTML-bestand wilt openen, dan zal dat in Firefox geopend worden. Vandaar dat icoontje.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie