In de strijd tegen spammers...

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: In de strijd tegen spammers...

Bericht door nirwana »

Vlak na het plaatsen van het vorige bericht heb ik vooralsnog het beste medicijn tegen spam-aanmeldingen gevonden: eigen profielvelden. Ik heb toen 1 profielveld ingesteld dat een nieuwe gebruiker bij aanmelding verplicht moet invullen. Het is een simpele vraag en het maakt eigenlijk niet uit wat iemand daarbij invult. Maar blijkbaar is het voldoende om automatische aanmeldingen te stoppen. Hadden we er begin dit jaar enkele per dag, na deze aanpassing is dat helemaal opgedroogd. We hebben nog steeds wel aanmeldingen, maar die zijn kwalitatief een stuk beter.

Ik bekijk de lijst met nieuwe aanmeldingen nog wel met enige regelmaat, maar wat er nu bij komt zijn ook het soort gebruikers dat we er graag bij willen hebben. De meeste mensen die zich aanmelden plaatsen vlak daarna een berichtje met een vraag of stellen zich eerst netjes voor. Voor die tijd kon ik zeker de helft van de aanmeldingen ook weer weggooien (om te voorkomen dat ze zouden gaan spammen). Dat hoeft nu gelukkig niet meer. Ik heb dit een tijdje aangekeken, maar ben er nu wel van overtuigd dat dit werkt.

Mocht iemand dus nog eens op een phpBB-forum met spammers worden geconfronteerd dan is het handig om te weten dat een dergelijke maatregel zeker de moeite waard is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 7 Firefox

Re: In de strijd tegen spammers...

Bericht door Pettic »

Goeie actie Martijn!
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie