Op welke internet kanalen zitten je buren?

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Op welke internet kanalen zitten je buren?

Bericht door Miekmol »

Goedemiddag,

Wie weet er een gratis programma behalve InSSIDer om te kunnen kijken op welk internet kanaal de mensen in je omgeving zitten.
Eerder had ik InSSIDer erop staan maar dat maakte de computer heel erg traag.

Ik heb een nieuw 50 MB abonnement van UPC. Eerst een nieuw modem met ingebouwde draaloze router maar uiteindelijk bleek de router kapot. Dus is er een nieuw modem geplaatst.
Ik had zeer traag internet, soms maar 3 Mbps. Maar ook heel soms wel 37.
Nu heb ik ondertussen weer een nieuw modem met een losse router van Sitecom, de 300 N X2.
Het resultaat blijft hetzelfde, geen stabiele snelheid.
Mijn laptop is nagekeken, en mijn netwerkkaart is prima.

Ik wil graag gaan kijken op welk kanaal ik het beste kan gaan zitten.

UPC helpt me niet meer omdat zij alleen maar service geven tot en met het modem.
Sitecom is er al dagen mee bezig via mail.
Het is zo irritant als je de pagina's zelfs niet kunt openen.

groetjes Miek
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Op welke internet kanalen zitten je buren?

Bericht door Frederik »

Probeer eens netstumbler Miek:
http://www.netstumbler.com/downloads/

Overigens wel vreemd dat je 'last' hebt van SSID, want dat programma gebruikt vrijwel niks waardoor je computer zou vertragen.
Je hebt de keuze uit een stuk of 10 kanalen. uitproberen maar.
Misschien kom je hier ook nog wat verder mee:
http://computertotaal.nl/software/21920 ... zigen.html

Verwacht overigens geen spectaculaire snelheden met draadloos. Als draadloos geen snelheid geeft en daarin ben je geen uitzondering, overweeg dan via het elektriciteitsnet te gaan als je geen kabels wilt. Dat is vaak een beter alternatief.
Gé Blijleven
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 december 2004, 20:28
    Windows 7 Firefox

Re: Op welke internet kanalen zitten je buren?

Bericht door Gé Blijleven »

Sluit tijdelijk je PC eens met een netwerkkabel aan en kijk of dan het probleem is verdwenen. Zo ja dan ligt het aan de draadloze verbinding. Is het probleem er ook nadat de netwerkkabel is aangesloten dan is er iets met de verbinding.
Met vriendelijke groeten Gé
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Op welke internet kanalen zitten je buren?

Bericht door Miekmol »

Netstumbler geinstalleerd, alleen het programma werkt niet.. het gaat niet scannen, wat ik ook probeer.
De aansluitingen van tv, radio, telefoon etc. komen 6 meter van de meterkast vandaan binnen, dus via het elektriciteitsnet zal niet gaan.

De kabel heb ik al lang aangesloten, dan haal ik 48,9 Mbps... dus is het het draadloze gedeelte, daar zijn we het over eens.

groetjes Miek
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Op welke internet kanalen zitten je buren?

Bericht door Frederik »

Miekmol schreef:Netstumbler geinstalleerd, alleen het programma werkt niet.. het gaat niet scannen, wat ik ook probeer.
Excuus, ik heb het programma nu zelf geïnstalleerd en het doet inderdaad niks op Windows 7 :(
De aansluitingen van tv, radio, telefoon etc. komen 6 meter van de meterkast vandaan binnen, dus via het elektriciteitsnet zal niet gaan.
Dat maakt niet uit. Modem bekabelen en kabel in het eerste de beste stopcontact in de buurt inpluggen in de adapter. Werkt bij mij thuis probleemloos.
De kabel heb ik al lang aangesloten, dan haal ik 48,9 Mbps... dus is het het draadloze gedeelte, daar zijn we het over eens.
Helemaal mee eens, je zou kunnen overwegen de helpdesk van Sitecom te bellen :idea:
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Op welke internet kanalen zitten je buren?

Bericht door Miekmol »

Hallo Frederik,

Ik begrijp je antwoord niet echt...

Ik heb een modem, daarop zit de kabel naar de muur gaat waar het binnenkomt, een kabel van de router en een stroomkabel.
De router heeft een telefoonaansluiting en 3 kabels die naar boven gaan voor internet met een adapter.
Zowel de adapters van het modem als van de router gaan in een contactdoos, die dan naar de stopcontact op de muur gaat.

Is dit verkeerd?.. Zo ja, hoe moet ik het dan doen?

groetjes Miek
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Op welke internet kanalen zitten je buren?

Bericht door Frederik »

Ik maak geen reclame voor het volgende product, maar er staat wel duidelijk omschreven hoe het werkt.
http://www.internetviastopcontact.com/

Het is de oplossing voor slechte draadloze verbindingen.
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Op welke internet kanalen zitten je buren?

Bericht door Miekmol »

Oké Frederik, ik heb het begrepen.

Ik ben nog in onderhandeling met Sitecom, ze hebben me een andere router aangeboden n.l. de WLR-2000
Maar dan vervalt alle garantie en service van UPC.
Even afwachten dus nog...
Plaats reactie