Problemen met verzenden formulier in IE9

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Monique1
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 april 2012, 20:16
    Windows XP Internet Explorer 8

Problemen met verzenden formulier in IE9

Bericht door Monique1 »

Hallo,

Ik ben totaal nieuw op dit Forum en misschien is mijn vraag al eens besproken geworden, sorry dan.

Ik heb in Kompozer een formulier aangemaakt en de knop >> Verstuur en/of Verzenden werkt perfect, tot daar geen enkel probleem.

Echter in IE9 wordt een nieuw e-mailbericht geopend welke blanco is, de ingevulde vragen worden niet weergegeven.

Hoe kan ik in Kompozer de broncode aanpassen zodat dit formulier ook werkt in IE9 ajb?

IE8 / FireFox / Safari en Google Chrome geen enkel probleem.

Bedankt al op voorhand aan diegenen die me eventueel kunnen helpen.

Nog een fijne avond toegewenst.

Hartelijke groetjes,
Monique
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Problemen met verzenden formulier in IE9

Bericht door nirwana »

Monique,

Het lijkt erop dat je op een fout in IE9 bent gestuit. Lees dit maar eens: http://social.msdn.microsoft.com/Forums ... 6a15cd1821
Daar wordt hetzelfde probleem vermeld, maar helaas zonder oplossing.

De echte oplossing lijkt mij om geen mailto-formulieren meer te gebruiken, maar een echt formulier waarvan je vervolgens ook de ingevulde antwoorden in de mail krijgt. Dan ben je namelijk niet meer afhankelijk van wat browser type xyz met jouw formulier doet (en welk mailprogramma iemand heeft geïnstalleerd).

Zo kun je bijvoorbeeld gebruik maken van MijnMailform.nl, maar er zijn nog diverse andere sites die een soortgelijke dienst bieden. Vaak bieden zij een keuze tussen een gratis versie en een betaalde versie. Echter is de gratis versie doorgaans al voldoende voor wat je nodig hebt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Monique1
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 april 2012, 20:16
    Windows XP Internet Explorer 8

Re: Problemen met verzenden formulier in IE9

Bericht door Monique1 »

Hallo Nirwana,

Bedankt voor de snelle reactie op mijn probleem, dit is een fijne kennismaking met jullie Forum!

Ik ben eventjes gaan lezen in de bewuste link en inderdaad het lijkt dat IE9 geen formulieren ondersteund opgemaakt in HTML.

Ik zal dan maar een poging wagen om een PHP formulier aan te maken, niets aan te doen, of het gaat lukken, is nog een vraagteken, maar nooit te oud om te leren :)

Allen nog een fijne zondag toegewenst.

Hartelijke groetjes,
Monique
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Problemen met verzenden formulier in IE9

Bericht door nirwana »

Monique,

Ik denk niet dat jij een PHP-formulier hoeft te maken.

Volgens mij kun je gewoon volstaan met het formulier dat je in Kompozer hebt gemaakt en dat je idealiter alleen een ander "action" hoeft in te voeren. Daarmee wordt dan de uitvoer van het formulier door een andere dienst afgehandeld (volgens de instellingen die jij daar hebt ingegeven).

Misschien biedt de provider waar jij je webpagina's hebt staan ook wel een dergelijk "formmail"-script aan. Dat is altijd de moeite van het uitzoeken waard, want vaak is dat het eenvoudigst in te richten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Problemen met verzenden formulier in IE9

Bericht door Frederik »

nirwana schreef: De echte oplossing lijkt mij om geen mailto-formulieren meer te gebruiken, maar een echt formulier waarvan je vervolgens ook de ingevulde antwoorden in de mail krijgt.
Inmiddels beschikt Monique over een goed en probleemloos PHP formulier, gemaakt op:
http://phpformgen.sourceforge.net/new_demo/phpformgen/
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Problemen met verzenden formulier in IE9

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Inmiddels beschikt Monique over een goed en probleemloos PHP formulier, gemaakt op:
http://phpformgen.sourceforge.net/new_demo/phpformgen/
Ik vind het prima, als het maar werkt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie