FireFox loopt als een trein

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

FireFox loopt als een trein

Bericht door moZes »

De afgelopen dagen hebben we FireFox gebruikt om onze wintersport vakantie te boeken in Oostenrijk. De sites www.tiscover.com en www.motafon.com werken perfect in FireFox en het laden gaat ontzettend snel, ondanks dat we en analoge lijn gebruiken.
Ik zal nog wat extensies uitproberen (als ze te bereiken zijn) en als die bevallen dan maak ik FireFox misschien wel mijn default browser (i.p.v. Mozilla 1.6).
Cry
    unknown unknown

Bericht door Cry »

FireFox loopt als een trein
Gisteren heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering een image van C teruggezet, waarbij heel Firebird 0,7 is weggeformatteerd...
Firebird 0,7 staat wel op die image, maar alleen maar in zijn begindagen. Veel extensies staan er niet op en zijn ook niet meer te krijgen.
Achteraf blijkt die noodsprong niet nodig te zijn geweest...
Ik moet nou wel aan die fox.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Cry schreef:Ik moet nou wel aan die fox.
Op zich lijkt dat me helemaal geen straf, want Firebird/Firefox wordt met iedere versie steeds beter wat mij betreft.

Zou je een oude Firebird-versie willen downloaden, dan kun je dat doen via http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... eases/0.7/
Maar zoals ik al aangaf: ik zie geen enkele reden om FB 0.7 weer te gaan installeren. Of er moet een extensie zijn die je dolgraag gebruikt en die nog niet goed onder Firefox werkt. Ik heb eigenlijk alleen problemen gehad met de External Application Buttons en verder werken alle extensies (zoals RSS Reader, Tab Browser Extensions, Web Developer Toolbar, ConQuery, etc) hier naar behoren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Mozquito
Berichten: 56
Lid geworden op: 8 november 2003, 16:20
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Mozquito »

Heb gisteravond ook FireFox geinstalleerd. Laden websites gaat inderdaad sneller. Het gekke is wel dat het opstarten van de browser de ene keer sneller en de andere keer langzamer lijkt te gaan.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: FireFox loopt als een trein

Bericht door moZes »

moZes schreef:De sites www.tiscover.com en www.motafon.com werken perfect in FireFox en het laden gaat ontzettend snel, ondanks dat we en analoge lijn gebruiken.
En wat het ook sneller maakt is bijvoorbeeld dat FireFox met een aantal opties komt bij het invullen van formulieren.
Heb je al een aantal formulieren ingevuld dan komt FireFox na het intypen van een letter in een veld automatisch met een suggestie die je met de muis of de pijltjetoetsen kunt selecteren. Dat scheelt enorm veel typewerk.
Gebruikersavatar
danielle
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 februari 2004, 20:49
    unknown unknown

Bericht door danielle »

ik vind firefox ook erg snel hoor :D echt gaaf gaat als een speer
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Mozquito schreef:Heb gisteravond ook FireFox geinstalleerd. Laden websites gaat inderdaad sneller. Het gekke is wel dat het opstarten van de browser de ene keer sneller en de andere keer langzamer lijkt te gaan.
Volgens mij is de eerste keer opstarten het traagst. Daarna staat de browser er sneller. Mogelijk zit er nog iets in geheugen of is er iets door het besturingssysteem zelf gecacht. Windows XP kent ook een soort van prefetch-map. Ik weet niet exact wat daarin wordt opgeslagen, maar mogelijk een soort blueprint van een applicatie zodat de volgende keer opstarten (nog) sneller gaat.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 november 2003, 12:41
Locatie: antwerpen
    unknown unknown

Bericht door bertje »

eerste test firefox 0.8 English op win98me valt erg mee: loopt lekker en snel! alleen over de plug-ins enz. is het misschien afwachten, dat moet ik nog testen... :)
Plaats reactie