LibreOffice 3.5 verwijderen van de pc

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Gesloten
Gebruikersavatar
Maria
Berichten: 73
Lid geworden op: 6 februari 2010, 20:53
Locatie: Brussel
    Windows 7 Internet Explorer 9

LibreOffice 3.5 verwijderen van de pc

Bericht door Maria »

Beste,

Gaarne wil ik LibreOffice 3.5 verwijderen van mijn pc.
Via mijn configuratiescherm>programma's en onderdelen probeer ik dit te doen.

Maar telkens verschijnt er na enkele minuten een venstertje dat ik alles van LibreOffice op mijn bureaublad etc moet sluiten. heb ik dus braaf gedaan.
Vervolgens gebeurt er niets.

Ik maakte een schermprint van het geheel wat ik u hier in bijlage probeer te sturen.

Kunt u me verder helpen, hoe ik het nu wel voor elkaar kan krijgen?

Hartelijk dank, bij voorbaat
Maria
Bijlagen
10-07-'12.jpg
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Libre Offfice 3.5 verwijderen van de pc

Bericht door adri »

Het kan best zijn dat LibreOffice op de achtergrond wel draait, zonder dat je dat weet. In Taakbeheer kun je dat nakijken en het proces stoppen.
Waarom wil je LibreOffice trouwens verwijderen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Libre Offfice 3.5 verwijderen van de pc

Bericht door Frederik »

En verwijder al die Java updates dan ook gelijk maar. Die zit inmiddels op versie 7.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Libre Offfice 3.5 verwijderen van de pc

Bericht door nirwana »

adri schreef:Het kan best zijn dat LibreOffice op de achtergrond wel draait, zonder dat je dat weet. In Taakbeheer kun je dat nakijken en het proces stoppen.
Waarom wil je LibreOffice trouwens verwijderen?
Waarschijnlijk is de SnelStarter van LibreOffice nog ingeschakeld als je het probeert te verwijderen. Die moet je dan in het systeemvak (rechtsonder) kunnen zien. Als je Windows 7 gebruikt dan kan het zijn dat het icoontje niet direct zichtbaar is, maar dan kun je het te zien krijgen door op het pijltje naast het systeemvak te klikken. Vervolgens kun je er met de rechtermuisknop op klikken en het dan tijdelijk uitschakelen.

Overigens zou ik LibreOffice lekker op het systeem laten staan, want volgens mij is dat het beste gratis Office-pakket dat je kunt hebben. Als je vindt dat het jouw computer vertraagt bij het opstarten dan kun je ook weer via dat icoontje de SnelStarter uitschakelen. Dan zal die een volgende keer niet meer met de computer opstarten en zo zal jouw PC sneller starten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Maria
Berichten: 73
Lid geworden op: 6 februari 2010, 20:53
Locatie: Brussel
    Windows 7 Internet Explorer 9

Re: LibreOffice 3.5 verwijderen van de pc

Bericht door Maria »

Aan beide heren mijn hartelijke dank voor uw reactie op mijn vraag betreffenden Libre Office.
De snelstarter staat niet in taakbeheer, want Libre Office staat niet meer on mijn programma start. alleen nog in cofiguratiescherm>programma's en onderdelen. En daar krijg ik de schempjes zoals ik ze aan u heb opgestuurd.Ik kan er dus niets aan veranderen en wil het dan maar zo laten. Ik ga niet verder prutsen, want dat kost me teveel tijd. :)
Laten we het onderwerp laten rusten en hiermee afsluiten.
Met vriedelijke groet,
Maria
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: LibreOffice 3.5 verwijderen van de pc

Bericht door nirwana »

Ok, dan sluit ik het onderwerp bij deze.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten