Vraagje mbt personas

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Gesloten
Chivas
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 maart 2010, 0:01
    Windows XP Firefox

Vraagje mbt personas

Bericht door Chivas »

Weet hier mss iemand hoe het komt dat je nu al geruime tijd steeds weer moet aanmelden bij personas om je favoriete personas lijst te kunnen gebruiken met de rotator aub?

Heb het destijds zo ingesteld dat die cookie bewaart wordt maar dit werkt al lang niet meer - is er een mogelijkheid om dit te omzeilen evtl?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Vraagje mbt personas

Bericht door nirwana »

In bug-rapport 750357 wordt dit probleem aangekaart. Daarin heeft ene Danielle ook een oplossing gevonden die voor haar werkt:
- verwijder de add-ons die beginnen met Personas in jouw lijst met Add-ons (via de oranje Firefox-knop)
- installeer Personas Plus
- installeer Personas Switcher
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=750357#c17

Zie ook https://forums.mozilla.org/addons/viewt ... 895#p20895 waar meer mensen dit probleem melden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Chivas
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 maart 2010, 0:01
    Windows XP Firefox

Re: Vraagje mbt personas

Bericht door Chivas »

Bedankt voor je antwoord... heb de stappen doorlopen en wacht nu af of het idd ook bij mij werkt. Maar, dus... als ik het goed versta kan ik de personas rotator niet meer gebruiken dan?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Vraagje mbt personas

Bericht door nirwana »

Chivas schreef:Maar, dus... als ik het goed versta kan ik de personas rotator niet meer gebruiken dan?
Ik durf het je niet te zeggen, want ik wist helemaal niet dat je Persona's ook automatisch kunt laten wisselen met een extensie. Ik heb wel eens een Persona gebruikt, maar daar houd het dan ook wel mee op. Op dit moment gebruik ik gewoon het standaard-uiterlijk van Firefox zonder Persona.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Chivas
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 maart 2010, 0:01
    Windows XP Firefox

Re: Vraagje mbt personas

Bericht door Chivas »

Ok tof - nogmaals bedankt voor je antwoord... ondertussen weet ik dat die personas rotator wel degelijk niet meer werkt en dat idd die persona switcher deels het werk overneemt - die roteert niet je favorieten maar wel je geïnstalleerde thema's. Voor mij is dat ok en voor wie dan meer thema's wil roteren die moet af en toe andere thema's installeren want je kan niet oneindig veel thema's installeren ;) - daar komt het dus op neer.

Fijne dag gewenst en zoals gezegd nogmaals dank voor de bijstand ;)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Vraagje mbt personas

Bericht door nirwana »

Dat lijkt mij dan inderdaad ook een goede alternatieve oplossing.

Bedankt voor jouw reactie. Hopelijk hebben anderen daar nog eens iets aan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Chivas
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 maart 2010, 0:01
    Windows XP Firefox

Re: Vraagje mbt personas

Bericht door Chivas »

Helemaal geen dank hoor - het is graag gedaan - vond het niet meer dan normaal om het ff te vermelden aangezien jullie mij ook zo snel en goed geholpen hebben weer ;) - dienst - wederdienst heh ;)
Gesloten