Java script

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
flip
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 juli 2012, 15:46
    Windows XP Internet Explorer 8

Re: Java script

Bericht door flip »

Mensen het is gelukt dat omzetten in kompozer ging niet ik denk dat je dan een nieuwe pagina moet aanmaken maar ik heb Bluegriffon geinstalleerd en het is gelukt dit program is wel langzamer sjonge sjonge.
Maar nu krijg ik dit weer.
xml parse fout

Flip
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Java script

Bericht door Frederik »

flip schreef:.... dat omzetten in kompozer ging niet....Flip
Je had dat ook niet in Kompzer moeten omzetten, maar bijvoorbeeld in kladblok.

Open in kladblok de pagina waar de poll staat en vervang (dus verwijderen) de bovenste regel: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> door deze regel:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Pagina opslaan en opnieuw op de server zetten en het is opgelost.
flip
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 juli 2012, 15:46
    Windows XP Internet Explorer 8

Re: Java script

Bericht door flip »

Hallo,ik dacht dat er 4 Transitional moest staan.

Maar vanmorgen is de poll wonder boven wonder gelukt.
Nu wilde ik nog een mailform maken in een pagina heb ik nu gedaan zoals u beschreven heeft maar er komt wel wat op maar niet goed.
flip
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 juli 2012, 15:46
    Windows XP Internet Explorer 8

Re: Java script

Bericht door flip »

Ik heb er 4Transitional in gezet het is nu super goed.

Heel erg bedankt.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Java script

Bericht door nirwana »

Flip,

Nu dit er goed opstaat is het misschien ook interessant om naar de tekst op de website te kijken.
Op de Biografie-pagina staat nu de volgende tekst:
In de jaren 80 heb een analoge SLR camera gekocht hier heb altijd van alles mee gefotografeerd toen ben ik door allerlij andere dingen gestopt heb jaren later een digitale Ixus van Canon gekocht en na een jaar vervangen voor èèn met 10 megapix en in 2006 heb ik een digitale SLR gekocht van Canon een 400D en heb deze weer vervangen voor een 40D van Canon wat mij zeer bevalt een geweldige camera.
Daarin staan diverse spelfouten en ik mis vooral de leestekens, waardoor het soms wat lastig leest.

Daarom ben ik zo vrij geweest om hieronder een aangepaste versie te plaatsen met wat meer leestekens, hoofdletters, etc.
In de jaren 80 heb een analoge SLR camera gekocht. Hier heb ik altijd van alles mee gefotografeerd. Toen ben ik door allerlei andere dingen gestopt en heb jaren later een digitale Ixus van Canon gekocht. Na een jaar heb ik deze vervangen door één met 10 megapixels en in 2006 heb ik een digitale SLR gekocht van Canon: een 400D. Deze heb ik weer vervangen door een 40D van Canon, die mij zeer bevalt: een geweldige camera.
Je kunt de beide teksten eens vergelijken. Hopelijk heb je daar iets aan voor op je website. Overigens zeg ik niet dat de spelling van het bovenstaande helemaal volgens het Groene Boekje en de Dikke van Dale is. Ik hoop alleen dat je het een verbetering vindt ten opzichte van de tekst die nu op de pagina staat.

Als je vindt dat ik me daar helemaal niet mee moet bemoeien (omdat het nu eenmaal jouw website is en jij bepaalt wat je daarop plaatst), dan vind ik dat ook prima. Dit is slechts bedoeld om de tekst op jouw een duwtje in de rug te geven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie