uploaden lukt me niet meer

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
ludovicka
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 juni 2008, 10:12
    Windows Vista Internet Explorer 9
Contacteer:

uploaden lukt me niet meer

Bericht door ludovicka »

ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen ....

na de site aangepast te hebben wou ik hem gelijk uploaden, normaal doe ik dit via de ftp "link"
toen kwam ik op het probleem dat we een andere web browser hebben en ik de ftp niet kon openen in verkenner

dit probleem opgelost door via mijn computer een netwerkverbinding te maken waar documenten en afbeeldingen kunnen opgeslagen worden

na het uploaden zie ik steeds opnieuw mijn oude site ! om gek van te worden !
ik moet dringend wat lessen gaan nemen :?

iemand ?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: uploaden lukt me niet meer

Bericht door nirwana »

Ik zeg Filezilla, want met dat gratis FTP-programma zit je zo dicht mogelijk op je bestanden (zodat je tenminste ziet wat er staat en weet wat er gedaan wordt).

Uiteraard is FTP al in diverse bestandsbeheer-programma's geïntegreerd, maar dit is met wisselend succes. Nvu en Kompozer bieden FTP-mogelijkheden, maar die zou ik niet gebruiken. Dan biedt de Windows Verkenner ook FTP-mogelijkheden, maar dat is wel erg met Windows geïntegreerd. Zo kun je ook in Internet Explorer iets met FTP doen, maar ook dat is met Windows Verkenner geïntegreerd.

Ook losse bestandsbeheerders als TotalCommander (niet gratis) of Nomad.Net bieden volgens mij wel FTP-mogelijkheden aan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
ludovicka
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 juni 2008, 10:12
    Windows Vista Internet Explorer 9
Contacteer:

Re: uploaden lukt me niet meer

Bericht door ludovicka »

ik heb filezilla geprobeerd ( duurde even voor ik er mee weg was )

maar had net de zelfde problemen
heb hem daarnet er vollig afgehaald en als je gaat kijken staat hij toch nog onlinne !!??

wat is er aan de hand ?

iemand een idee ??

even tussen door filezilla is super handig :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: uploaden lukt me niet meer

Bericht door nirwana »

ludovicka schreef:heb hem daarnet er vollig afgehaald en als je gaat kijken staat hij toch nog onlinne !!??
Ook als je CTRL+F5 gebruikt in jouw webbrowser ? Dan laadt je de website namelijk rechtstreeks van de server en ga je voorbij aan een eventuele oude versie die nog lokaal in de cache van jouw browser kan staan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
ludovicka
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 juni 2008, 10:12
    Windows Vista Internet Explorer 9
Contacteer:

Re: uploaden lukt me niet meer

Bericht door ludovicka »

als je daarmee bedoeld gewoon site open doen en dan op CTRL+F5 duwen :/ ... dan krijg ik een melding dat geen toestemming heb ... kan dit ?

heb net ftp open gedaan via explorer en daar is mijn site verdwenen, ook filezilla toont geen site meer ... toch als je surft naar de site is hij zichtbaar ( toch hier op mijn pc )

ik snap er niets van
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: uploaden lukt me niet meer

Bericht door nirwana »

Dan denk ik toch dat je netjes jouw site om zeep hebt geholpen (als ik het zo bot mag zeggen).

Via CTRL+F5 vraag je op wat er daadwerkelijk op de server staat, ongeacht of jouw browser zelf nog lokaal een eigen (mogelijk verouderde) kopie heeft staan.

Als je het in IE opvraagt en je krijgt geen site meer te zien en via CTRL+F5 in Firefox krijg je eenzelfde soort resultaat, dan denk ik dat je toch even op de FTP-server moet kijken. Waarschijnlijk ontbreekt daar dan een standaard-document (index.html, index.php, etc) waardoor je die melding krijgt dat je geen toestemming hebt (403 - Forbidden).

Maar je geeft zelf al aan dat je geen site meer ziet. Dus dan denk ik dat je de bestanden van jouw website het beste opnieuw op de server kunt plaatsen. Ik neem tenminste aan dat je die bestanden nog wel ergens bij jou lokaal op de computer bewaart.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
ludovicka
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 juni 2008, 10:12
    unknown unknown
Contacteer:

Re: uploaden lukt me niet meer

Bericht door ludovicka »

nergens is er nog iets te zien ... enkel als je surft naar de site staat ie er wel nog

nu ga je me mss heel erg dom vinden maar het viel me op dat mijn documenten voor de site ( die in NVU gemaakt is ) plots allemaal een wit A4 papiertje tonen als symbool ben er nie zeker van maar ik dacht dat dit vroeger een E tje was
( hoop dat je het een beetje begrijpt wat ik zeggen wil ) zou dit er iets mee te maken kunnen hebben

en nu hoop ik dat je nee gaat zeggen :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: uploaden lukt me niet meer

Bericht door nirwana »

Nee, dat heeft er niet mee te maken. Dat is slechts het icoontje van het programma waarmee een HTML-pagina geopend wordt. Dat kan Internet Explorer zijn, of Mozilla Firefox, etc. Dat staat daar verder los van. Het beste kun je met een FTP-programma de pagina's van jouw website weer op de server plaatsen. Dan kun je hier een linkje naar de website plaatsen, zodat we ook even een kijkje kunnen nemen of anderen de website ook goed kunnen bekijken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
ludovicka
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 juni 2008, 10:12
    unknown unknown
Contacteer:

Re: uploaden lukt me niet meer

Bericht door ludovicka »

via filezilla alles terug gezet ... ik zie opnieuw de oude site :(

www.catterymorgan.be

bij de nieuwe site zou je gabriel moeten zien i.p.v. bubbles als je de site open doet

ben benieuwd .......
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Re: uploaden lukt me niet meer

Bericht door Frederik »

Bij het openen van de website ziet men gelijk bubbles.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: uploaden lukt me niet meer

Bericht door nirwana »

Blijkbaar heb je weer de oude bestanden op de server geplaatst.
Heb je ook een mapje met nieuwe bestanden op jouw computer staan ?

Ik neem aan dat je de bestanden wel op de juiste FTP-server plaatst ?!?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
ludovicka
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 juni 2008, 10:12
    unknown unknown
Contacteer:

Re: uploaden lukt me niet meer

Bericht door ludovicka »

dat is het nu net het zijn de nieuwe bestanden dat ik plaats ... voor het zeker te weten heb ik de bestanden geopend I.E.

ik denk wel dat ik ze op de juiste plaats .... maar daar zeg je zoiets .... ik heb het altijd zo gedaan en heb maar 1 site dus denk van wel .....
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: uploaden lukt me niet meer

Bericht door nirwana »

ludovicka schreef:voor het zeker te weten heb ik de bestanden geopend I.E.
Dus als je die bestanden in IE opent, dan zie je wel Gabriel. En als je de bestanden uploadt en daarna de site bekijkt dan is er niets veranderd (in elk geval zie je dan nog de oude site).
ludovicka schreef:ik denk wel dat ik ze op de juiste plaats .... maar daar zeg je zoiets .... ik heb het altijd zo gedaan en heb maar 1 site dus denk van wel .....
Dan neem ik inderdaad aan dat je dat goed doet.

Kun je de bestanden van de nieuwe site eens in een zip-bestand verpakken en dan naar mij mailen (webmaster (at) mozbrowser.nl ) ? Dan weet ik in elk geval dat het andere bestanden zijn dan die er nu op de site staan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
ludovicka
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 juni 2008, 10:12
    unknown unknown
Contacteer:

Re: uploaden lukt me niet meer

Bericht door ludovicka »

idd ik zie in elk geval nog de oude site ook al plaats ik de nieuwe en zie ik mijn doc in IE in het nieuw

de bestanden zijn onderweg ... wou nog even zeggen niet verschieten wand het ziet er denk ik inorm klungelig uit :) maar zo is hij al altijd en werkte perfect :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: uploaden lukt me niet meer

Bericht door nirwana »

ludovicka schreef:de bestanden zijn onderweg ... wou nog even zeggen niet verschieten want het ziet er denk ik enorm klungelig uit :) maar zo is hij al altijd en werkte perfect :)
Daar let ik vooralsnog helemaal niet op. Ik ben al blij dat ik daar wel Gabriel zie staan en niet Morgan.

Alleen is nu de vraag hoe we het zover gaan krijgen dat jij de nieuwe bestanden ook op de server kunt plaatsen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie