Site Manager werkt niet

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gany
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 oktober 2012, 4:25
    Windows 7 Opera

Site Manager werkt niet

Bericht door Gany »

Hoi, Ik heb net Kompozer geïnstalleerd. Ben niet nieuw in html, maar wel in Kompozer.

Mijn probleem: ik krijg de Site Manager niet aan de praat.
In Edit > Publish Settings heb ik een site opgezet. Maar ik krijg die site niet te zien in de Site Manager (links). Ik kan klikken op de buttons wat ik wil, maar niets werkt. Hoe krijg ik de Site Manager aan de praat?

Ander vraagje: als ik HTML5 wil gebruiken, dan moet ik eerst zelf een template daarvoor aanmaken?

(Ik werk met Win 7, Kompozer is 0.8b3)

Alvast bedankt voor de hulp.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Site Manager werkt niet

Bericht door Frederik »

Dat is een alom en bekend probleem: de site manager werkt niet of niet goed. Een veel beter alternatief is het gebruik van Filezilla, hiermee heb je een prima overzicht van de mappen en bestanden op je eigen domein.

KompoZer ondersteund geen html5 als het er al van komt, html5 is nog lang geen standaard. Waarom zou je dat nu al willen gebruiken?
Gany
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 oktober 2012, 4:25
    Windows 7 Opera

Re: Site Manager werkt niet

Bericht door Gany »

Omdat het de huidige versie op korte termijn gaat vervangen, en middels wat simpele css je oudere browsers met groot gemak gebruik kan laten maken van de nieuwe tags.

Bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Site Manager werkt niet

Bericht door nirwana »

Als je HTML5 wilt gebruiken, dan denk ik dat je beter af bent met de opvolger van Nvu en Kompozer: Bluegriffon. Die ontwikkeling is opgestart om de foutjes die nog in Nvu en Kompozer zaten op te lossen. Bluegriffon ondersteunt HTML5, CSS3, etc.

Kompozer kun je gebruiken als je eenvoudig een website wilt onderhouden.
Bluegriffon is meer voor "het echte werk".
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie