Website Mozilla-NL down ?

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Mozilla-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Website Mozilla-NL down ?

Bericht door nirwana »

Hallo,

De Mozilla-NL website geeft aan dat deze "under maintenance" is. Heeft iemand enig idee hoe lang dit onderhoud nog gaat duren ?

Normaal gesproken is dit enkele uren en daarna zou de site weer in de lucht moeten zijn. Bijvoorbeeld als er een nieuwe Drupal-versie geïnstalleerd moet worden. Maar nu is op vrijdag al geconstateerd dat de site "under maintenance" is en op zondag is daar nog geen verandering in gekomen.

Het zou jammer zijn als de site eigenlijk al is ge-upgrade, maar dat die alleen nog uit de maintenance-mode gehaald moet worden. Ook een andere indicatie van wat er achter de schermen gebeurd is welkom.

Waarom ik dit vraag is dat ik op de Mozilla-startpagina's diverse malen naar deze website verwijs. Als de site binnen afzienbare tijd weer terug komt dan kan ik die verwijzingen laten staan. Als de site echter voor langere tijd in maintenance-mode staat, dan kan ik de verwijzingen beter (tijdelijk) uitschakelen. Anders komen bezoekers van deze startpagina's steeds op een maintenance-pagina terecht.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
giant
Berichten: 140
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:11
Locatie: Oost Nederland
    Windows 7 Firefox

Re: Website Mozilla-NL down ?

Bericht door giant »

De site is weer in de lucht!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website Mozilla-NL down ?

Bericht door nirwana »

giant schreef:De site is weer in de lucht!
Hier in elk geval niet...
Ik kan CTRL+F5'en wat ik wil, maar de site blijft "Site under Maintenance" aangeven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 7 Firefox

Re: Website Mozilla-NL down ?

Bericht door Pettic »

Ook bij mij de onderhoudspagina te zien.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Website Mozilla-NL down ?

Bericht door Mad Maks »

Klopt dat de site momenteel niet bereikbaar is, de upgrade naar drupal 7 is niet geheel naar wens gegaan (met daarbij een nieuw thema) en door tijdgebrek is de back-up nog niet terug gezet. Morgen zal de oude site weer online komen zodat bij de release van de volgende versies de site weer bereikbaar is en over een paar weken weer een volgende poging.

sorry voor de overlast.

MM
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Website Mozilla-NL down ?

Bericht door nirwana »

MM,

Dank voor deze info.
En succes met backup terugzetten / upgraden naar nieuwe versie.

Als je hulp nodig hebt met de upgrade dan vraag je het maar hier op het forum.
Gezamenlijk moeten we die site toch naar een volgende versie kunnen krijgen?

MozBrowser heeft in de eerste jaren ook op Drupal gedraaid. Ook dat was totdat het ge-upgrade moest worden en het gebruikte thema niet meer compatible was.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Website Mozilla-NL down ?

Bericht door Mad Maks »

Het terugzetten van de backup is gelukkig niet zo moeilijk, de site is weer beschikbaar. Ook upgraden van drupal is tegenwoordig niet zo moeilijk meer maar je moet het niet gehaast doen zoals ik dat deed van de week ;-).

Het thema van mozilla-nl.org onderhield ik dus ook bij een upgrade was dat geen probleem, alleen nu willen we over naar het algemene thema die mozilla aanbied en die is nog niet helemaal klaar voor drupal.

als ik hulp nodig heb zal ik zeker hier een oproep plaatsen :-) (eigenlijk heb ik altijd hulp nodig dus als er iemand is die wat met de website wil doen?)

Groet

MM
Plaats reactie