een nieuw probleem voor mij

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
broekmate
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 oktober 2012, 16:31
    Windows 7 Chrome

een nieuw probleem voor mij

Bericht door broekmate »

Hoi
Ik heb weer een probleem .
Heb een plaatje op de web pagina geplaatst deze wil ik koppelen aan een email adres
Ik krijg nu file:///C:/Users/Gebruiker/Documents/soli/b wat is de oplossing
Groeten jan
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: een nieuw probleem voor mij

Bericht door nirwana »

Als je in Kompozer de afbeelding selecteert, dan kun je klikken op Koppeling om er een link omheen te plaatsen.
Wanneer je dan het e-mailadres invoert, kun je daaronder met een vinkje aangeven Het bovenstaande is een e-mailadres. Dan wordt er in de code van de pagina netjes een mailto-link van gemaakt (en zal daarmee het mailprogramma van de bezoeker worden opgestart).

Overigens zou ik wel voorzichtig zijn met het gebruik van mail-linkjes in webpagina's. Dit kan namelijk best wel extra spam opleveren. Als het mailadres open en bloot op het Internet staat, dan kunnen geautomatiseerde programma's dit ook in hun lijst opnemen. Zo'n lijst kan dan weer verkocht worden en dat kan tot spam kan leiden.

Een eenvoudige manier om dat te voorkomen is het versleutelen van het mailadres met een online dienst zoals Enkoder. Dan zien geautomatiseerde scripts alleen een brok Javascript staan, maar als de bezoekers van jouw site het willen gebruiken dan heeft hun browser het al omgezet naar een normaal mailadres.

Een andere - nog betere optie - is het gebruik van een contact-formulier, maar daarover kunnen we een apart onderwerp opstarten. Ook is datzelfde onderwerp hier op het forum wel eerder aan bod geweest, dus de zoekfunctie moet daarin ook uitkomst bieden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
PaulGJ
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 juli 2010, 6:25
    Windows Vista Chrome

Re: een nieuw probleem voor mij

Bericht door PaulGJ »

In aansluiting op bovenstaande opmerking een contactformulier te plaatsen wil ik hier een link doorgeven voor het maken van een contactformulier. http://dk.foxyform.com/
Het kan in alle "smaken" en in verschillende talen worden gemaakt en het plaatsen gaat erg eenvoudig.
Vriendelijke groet
Paul
Met vriendelijke groet,
Paul
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: een nieuw probleem voor mij

Bericht door nirwana »

PaulGJ schreef:In aansluiting op bovenstaande opmerking een contactformulier te plaatsen wil ik hier een link doorgeven voor het maken van een contactformulier. http://dk.foxyform.com/
Het kan in alle "smaken" en in verschillende talen worden gemaakt en het plaatsen gaat erg eenvoudig.
Paul,

Bedankt voor de tip.

Dit viel me al op toen ik jouw website bekeek. Ik had onder Contact wat contactgegevens verwacht + een mail-linkje, maar zag tot mijn (positieve) verrassing een net contactformulier (met een beveiliging tegen spam).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie