iFrame

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: iFrame

Bericht door nirwana »

Pieter,

Ik heb jouw testcase precies gevolgd en kan dat hier echt niet reproduceren.
Eerst heb ik de test.html aangemaakt. Daarna het bestand met het iframe.
Ik heb zelfs dezelfde DOCTYPE's gebruikt die jij hebt aangegeven, om te zien of dat nog een verschil zou maken.

Je weet zeker dat je ook Kompozer 0.8b3 gebruikt en niet een oudere versie ?

Zijn er hier op het forum ook nog andere personen die dit willen uitproberen om te zien of zij wel kunnen reproduceren wat Pieter ervaart ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
pieter53
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 juni 2007, 10:42
Locatie: Haarlem
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: iFrame

Bericht door pieter53 »

Ik heb de versie die bij de download wordt aangeboden, zoals ieder normaal mens doet.
Het is dus 0.7.10
Ik heb namelijk geen zin, om terwijl ik het al zo druk heb, B-versies te gaan testen en elke paar maanden weer een nieuwere versie te moeten gaan installeren.
Pieter, Haarlem
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: iFrame

Bericht door nirwana »

pieter53 schreef:Ik heb de versie die bij de download wordt aangeboden, zoals ieder normaal mens doet.
Het is dus 0.7.10
Ik heb namelijk geen zin, om terwijl ik het al zo druk heb, B-versies te gaan testen en elke paar maanden weer een nieuwere versie te moeten gaan installeren.
Pieter,

Dat begrijp ik natuurlijk helemaal.
Maar ik zie versie 0.8b3 in dit geval echt als een stabielere versie dan de versie 0.7.10. Ik werk hier alweer maanden mee en ben hierin verder geen vreemde dingen tegengekomen.

Ik wil je dan ook vragen om deze versie te installeren en het daar nogmaals mee te proberen. Dan hoop ik namelijk dat je hetzelfde ervaart als wat ik en Frederik ervaren: dat je in Kompozer best met iframes kunt werken.

PS: ik begrijp dat die versienummers verwarrend zijn. Ik begrijp van het Kompozer-project dan ook niet waarom ze die versie nog steeds beta noemen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: iFrame

Bericht door Frederik »

Het I-frame wat ik zojuist gemaakt heb en hierboven staat is gemaakt met Kompozer versie 0.7.10
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: iFrame

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Het I-frame wat ik zojuist gemaakt heb en hierboven staat is gemaakt met Kompozer versie 0.7.10
Oh, ik had verwacht dat je ook met versie 0.8b3 zou werken. Of heb je deze pagina speciaal met een oudere Kompozer-versie gemaakt om te zien hoe dat werkt ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: iFrame

Bericht door Frederik »

Ik werk als er iets getest moet worden inderdaad met beide versies en zoals ik ook verwachte maakt de versie in dit geval niks uit.
pieter53
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 juni 2007, 10:42
Locatie: Haarlem
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: iFrame

Bericht door pieter53 »

Dan is het dus duidelijk: dan ligt het dus aan de configuratie van mijn computer.

Mag ik van Frederik weten welk besturingssysteem hij gebruikt, want dat kan natuurlijk ook verschil uitmaken.
Ik zie wel wat onderaan de post staan, maar;
a. er is verschil
b. dat wil nog niet zeggen dat het ook dat systeem is wat hij voor de test gebruikt heeft.
Pieter, Haarlem
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: iFrame

Bericht door Frederik »

Ik gebruik Windows 7 HP 32 bits en jij gebruikt Windows 7 64 bits maar dat mag voor een Iframe in Kompozer helemaal niets uitmaken.
Ook onder Windows XP heb ik dergelijke problemen niet meegemaakt. Zelfs onder Windows 8 verwacht ik deze problemen niet, maar dat zal ik morgen eens testen.
Ik denk niet dat het aan je computerconfiguratie ligt maar iets in je website zit dat iframe dwars.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: iFrame

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Ik denk niet dat het aan je computerconfiguratie ligt maar iets in je website zit dat iframe dwars.
Maar zelfs de eenvoudige testcase die Pieter aangaf ging volgens hem al fout.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
pieter53
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 juni 2007, 10:42
Locatie: Haarlem
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: iFrame

Bericht door pieter53 »

En ook op mijn andere computer met XP ging het fout en ook op 1 augustus 2012 ging Kompozer in de fout.

Heb je eigenlijk wel goed getest?
- Bestanden maken en opslaan.
- Alle in Kompozer geopende bestanden sluiten.
- Bestand met iframe openen.
- Cursor met de muis bij de tekst 'aaaa' plaatsen.
- Cursor met de pijltjestoetsen verplaatsen.
Dat laatste lukt bij mij dus niet!
Pieter, Haarlem
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 8 Firefox

Re: iFrame

Bericht door Frederik »

Een Iframe gemaakt in kompozer versie 0.8b3 op Windows 8 gaat ook probleemloos
pieter53 schreef: Cursor trachten te verplaatsen met pijltjes toetsen: WERKT NIET!
Als je de pagina hebt geopend en je wilt in het iframe de cursor hebben om tekst aan te passen, dan werkt dat inderdaad niet, omdat de pagina die in dat iframe zit niet open staat in de editor. Je zult die pagina apart moeten openen met kompozer om te kunnen bewerken.
pieter53
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 juni 2007, 10:42
Locatie: Haarlem
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: iFrame

Bericht door pieter53 »

Frederik schreef:Als je de pagina hebt geopend en je wilt in het iframe de cursor hebben om tekst aan te passen, dan werkt dat inderdaad niet, omdat de pagina die in dat iframe zit niet open staat in de editor.
Het is wel de bedoeling dat je leest wat er staat!
- Cursor met de muis bij de tekst 'aaaa' plaatsen.
- Cursor met de pijltjestoetsen verplaatsen.
Pieter, Haarlem
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: iFrame

Bericht door Frederik »

Het is wel de bedoeling dat je leest wat er staat!
Dit is nu de tweede sneer naar mij toe binnen 24 uur. Ik wens je succes met je website. Martijn helpt je wel verder.
pieter53
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 juni 2007, 10:42
Locatie: Haarlem
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: iFrame

Bericht door pieter53 »

Frederik schreef:Ik wens je succes met je website.
Dank je wel Frederik.
Ik geloof dat verdere hulp niet nodig is.
Ik denk dat men mag stellen dat de combinatie van iFrames en Kompozer 0.7.10 problemen kan geven en lijkt het er op dat die problemen in versie 0.8b3 voorbij zijn.
Misschien dat wanneer 0.8 officieel wordt ik weer eens een nieuwe poging waag.

Tot ziens.
Pieter, Haarlem
Gesloten