Computer houdt verwijderde pagina's vast

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
BROEKMATE1
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 januari 2013, 12:08
    Windows 7 Firefox

Computer houdt verwijderde pagina's vast

Bericht door BROEKMATE1 »

beste mensen,

ik heb de webpagina van soli nijverdal veranderd maar nu blijven de oude pagina's op mijn computer staan. ik kan de veranderingen wel op een andere computer zien. uitzetten helpt niet. ik zit nu al 2 uur met 2 computers te werken.

jullie weten vast wel de oplossing.

groeten jan
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Computer houdt verwijderde pagina's vast

Bericht door Frederik »

Dat komt omdat de 'oude' pagina's nog steeds in de opslagmap van je internetbestanden zit. Die wordt iedere weer weer omhooggehaald. De gemakkelijkste weg is CCleaner downloaden en installeren en je hoeft niet veel meer te doen dan te klikken op Analyseren en Schoonmaken.
Dit programma haalt flink de bezem door verouderde en overbodige bestanden:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner
PaulGJ
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 juli 2010, 6:25
    Windows Vista Chrome

Re: Computer houdt verwijderde pagina's vast

Bericht door PaulGJ »

Hallo Jan

Heb je website bekeken en vergeleken bij de vorige ziet het er een heel stuk beter uit.
Succes met jullie koor!
Groeten
Paul (Twentenaar)
Met vriendelijke groet,
Paul
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Computer houdt verwijderde pagina's vast

Bericht door nirwana »

De snelste oplossing is CTRL+F5. Daarmee zorg je ervoor dat de webpagina rechtstreeks vanaf de webserver wordt opgevraagd, ongeacht wat er lokaal in jouw browser-cache staat.

Als alternatief kun je ook de cache-instellingen van Firefox aanpassen. Zie daarvoor de reacties op dit onderwerp.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie