Kompozer reageert niet

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Parcodaini
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 januari 2013, 21:51
    Windows XP Internet Explorer 8

Kompozer reageert niet

Bericht door Parcodaini »

Sinds enkele weken ben ik bezig mijn website over te zetten in Kompozer. Voorheen gebruikte ik Front-page. Een hele klus. Echter om de haverklap stopt Kompozer ermee. Maakt niet veel uit wat ik aan het doen ben, gegevens bewaren, tabel invoegen, bron aanpassen... wil ik de pagina bewaren, kompozer reageert niet, alle werk kwijt. Heb al foutenrapporten gemaakt, maar geen idee waar die uitkomen, of waar ik die kan terugvinden. Iemand een idee wat er aan de hand is?

bvd
Eline
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Kompozer reageert niet

Bericht door Frederik »

Het kan zijn dat je de website in Frames hebt gemaakt (Kompozer ondersteund dat niet) en in combinatie met andere beroerde frontpage codes kompozer zijn nek breekt en crasht.
Kunnen we je 'oude' website nog ergens bekijken om te zien waar het mogelijk mis gaat?

Als je FrontPage nog op je computer hebt staan of je website staat nog online, zou je kunnen overwegen om alleen de html code uit de pagina over te nemen en in Kompozer te plakken.
Dat zou een groot deel van het probleem kunnen oplossen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Kompozer reageert niet

Bericht door nirwana »

Ik zou in het geval van een in Frontpage gebouwde website liever geen HTML-code overnemen in Kompozer.

Kompozer houdt namelijk van goed-opgemaakte HTML-code, want maakt dit zelf ook. Frontpage daarentegen produceerde in de loop der jaren allerhande ongein wat voor HTML-code door moet gaan.

Ik zou inderdaad ook graag de huidige website (in Frontpage-stijl) eens willen aanschouwen om te zien hoe je dat het beste in Kompozer kunt overnemen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Kompozer reageert niet

Bericht door Frederik »

Ik had inderdaad moeten schrijven: zou je kunnen overwegen om alleen de tekst uit de pagina over te nemen en in Kompozer te plakken zonder opmaak.
Parcodaini
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 januari 2013, 21:51
    Windows XP Internet Explorer 8

Re: Kompozer reageert niet

Bericht door Parcodaini »

Dank voor de suggesties, maar ik knip de tekst uit FP, plak die in kladblok (om alle codes kwijt te raken ;-) en plak ze dan in Kompozer. Dus dat het aan de FP-codes ligt denk ik niet. Mijn site in FP staat op http://www.maremma.nl . Mijn site (nog niet klaar dus) in kompozer staat op http://www.der-maremmano.de
Enige dagen geleden trad het probleem steeds op als ik een pagina in kompozer hernoemde met 'opslaan als'. Als ik dan in de nieuwe pagina iets wilde aanpassen.... reageerde kompozer niet.
Ik werk overigens in kompozer met een (free) template, en pas alle pagina's aan door ze te hernoemen. Voor zover ik kan zien gebruik ik geen frames (denk ik, althans niet bewust ;-))

bvd
Eline
Parcodaini
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 januari 2013, 21:51
    Windows XP Internet Explorer 8

Re: Kompozer reageert niet

Bericht door Parcodaini »

ps. het is me net weer overkomen, dit keer met gewoon het afsluiten van een pagina. Ik kan nu wel de technische gegevens van het foutenrapport bekijken, maar dat is een eindeloze brei aan gegevens, die ik niet kan bewaren of kan knippen en plakken om te laten zien. Ik krijg wel de melding dat een bepaald .txt bestand aan het foutenrapport wordt toegevoegd, en dat wil ik wel toevoegen, dat lukt dus niet, want ik kriijg de melding txt extensie is niet toegestaan ;( maar ook dat is een abracadabra (voor mij) aan tekst.
Eline
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Kompozer reageert niet

Bericht door Frederik »

Komt het bij een bepaalde pagina voor dat Kompozer crasht ??

Ik heb je complete website op het Duitse domein naar mijn computer laten kopiëren, enkele pagina's open gemaakt met kompozer, bekeken, opgeslagen als... en er doet zich nergens een probleem voor. Ik krijg het niet voor elkaar om Kompozer te laten crashen op je website. Even dacht ik nog dat het mogelijk aan de pagina's zou kunnen liggen waar een hele batterij aan tabellen is verwerkt, maar ook daar gedraagt Kompozer zich zoals het moet.

Ik heb overigens nog nooit een crash rapport van kompozer gezien, kun je de inhoud hier plaatsen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Kompozer reageert niet

Bericht door nirwana »

Zou het nog kunnen dat er in het gebruikersprofiel van Kompozer iets staat waardoor Kompozer steeds crasht ?

Als ik op mijn computer kijk dan zie ik onder C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Roaming\kompozer.net\KompoZer\Profiles\<reeks letters>.default een profiel voor Kompozer staan (zoals elke Mozilla-toepassing een profiel heeft).

In de prefs.js houdt Kompozer allerlei gegevens bij. Stel dat je de map Kompozer.net onder %appdata% eens hernoemd naar iets wat Kompozer niet meer kan vinden (bijvoorbeeld kompozer.net1 of kompozernet).

Dan zal Kompozer bij een volgende keer opstarten een nieuw profiel aanmaken. Ik zou toch denken dat als je met een schoon profiel werkt dat dan Kompozer niet steeds mag crashen.

In http://wysifauthoring.informe.com/forum ... -t606.html staan ook diverse referenties naar het verwijderen / vernieuwen van het profiel van Kompozer.

In http://wysifreeauthoring.blogspot.nl/20 ... ashes.html wordt aangeraden om eens prefs.js uit het profiel van Kompozer te verwijderen.

Anders moeten we misschien op zoek naar een externe oorzaak. Welke virusscanner gebruik je bijvoorbeeld ? Of gebruik je daarnaast nog andere beveiligingssoftware ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Parcodaini
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 januari 2013, 21:51
    Windows XP Internet Explorer 8

Re: Kompozer reageert niet

Bericht door Parcodaini »

ik heb onder appl. data een map 'kompozer' staan en daaronder een map <letters?.default met daaronder 'prefs.js'. De map 'kompozer' kanik niet hernoemen.

ik weet niet hoe ik een foutrapport hier op dit forum krijg. Een .txt bestand kan ik niet meesturen.

bvd
Eline
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Kompozer reageert niet

Bericht door nirwana »

Eline,

Maakt niet uit dat je het foutrapport niet hier kunt krijgen. Je gaf al aan dat je het niet/ lastig kon kopiëren.
Waarschijnlijk kunnen wij daarvan ook weinig chocola maken. Zo'n rapport is meer van belang voor de ontwikkelaars van Kompozer, want die kunnen dan zien waar in de code (en in welk component) iets fout is gegaan.

Als je deze Kompozer-map in je profiel wilt hernoemen, dan moet je er wel voor zorgen dat Kompozer is afgesloten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie