Met kompozer van Windows 7 naar Mac

Tips voor de Nvu en Kompozer. Dit zijn visuele programma's om webpagina's mee te maken (WYSIWYG).
Gesloten
SilkeV
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 maart 2013, 7:55
    Macintosh Safari

Met kompozer van Windows 7 naar Mac

Bericht door SilkeV »

Op het moment heb ik Een site gemaakt met Kompozer op Windows 7. Nou ga ik een Macbook pro kopen en wil graag weten of je alles dan makkelijk over kan zetten? Of kun je alles gewoon in Kompozer voor de Mac openen. Hoop dat iemand me kan helpen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Met kompozer van Windows 7 naar Mac

Bericht door nirwana »

Op www.kompozer.net/download.php lees ik het volgende voor de 0.7-versie:
This version is not recommended for Mac Intel users: KompoZer 0.7 is only available as a PPC build for this platform.
Bij 0.8.3b wordt echter geen waarschuwing geplaatst en wel een universele Mac-versie aangeboden. Die 0.8-versie is ook de versie die ik doorgaans aanraad.

Mocht Kompozer toch niet gaan werken, dan kun je altijd nog Bluegriffon gaan gebruiken: http://bluegriffon.org/pages/Download
Dat programma werkt vergelijkbaar met Kompozer, want het is eigenlijk de opvolger van Nvu (waarop Kompozer is gebaseerd).


Ik ga er van uit dat je nu op jouw computer een mapje hebt waarin de website-bestanden staan die je vanuit Kompozer bewerkt. Als je niet zou weten welke map dat is dan kun je via de Sitemanager vaak alsnog de map achterhalen. Die map moet je dus ook naar de Mac overzetten.

Als je Kompozer / Bluegriffon eenmaal hebt opgestart op het nieuwe Mac-systeem dan kun je de bestanden vanuit die map openen. Zo kun je verder werken aan de website.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
SilkeV
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 maart 2013, 7:55
    Macintosh Safari

Re: Met kompozer van Windows 7 naar Mac

Bericht door SilkeV »

Bedankt voor het advies. Super fijn
Gesloten