Openen van FF gaat fout

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
FreBo
Berichten: 4
Lid geworden op: 6 april 2013, 18:23
    Macintosh Firefox

Openen van FF gaat fout

Bericht door FreBo »

Hoi, Als ik FF open komt er een pagina op die een foutmelding geeft van een pagina die ik vroeger geopend heb.

Maar soms geeft hij gewoon een blanco pagina. Ik heb al gaan zien naar de voorkeuren en daar geeft hij nog steeds de juiste pagina aan om te openen maar toch doet hij het niet.

Reden ??
Dit doet hij sinds deze week de update gedaan is naar 20.0
Een oplossing voorhanden ?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Openen van FF gaat fout

Bericht door nirwana »

Allereerst welkom hier op het forum.

Als je weer naar de voorkeuren (opties) van Firefox kijkt, dan ben ik benieuwd hoe de bovenste keuzelijst (dropdown direct onder Opstarten) staat ingesteld.

Zie http://support.mozilla.org/kb/instellin ... downloaden voor de mogelijke instellingen. Ik denk dat daar nu de tabbladen van de vorige keer staat ingesteld, ipv het tonen van de startpagina.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
FreBo
Berichten: 4
Lid geworden op: 6 april 2013, 18:23
    Macintosh Firefox

Re: Openen van FF gaat fout

Bericht door FreBo »

nirwana schreef:Allereerst welkom hier op het forum.

Als je weer naar de voorkeuren (opties) van Firefox kijkt, dan ben ik benieuwd hoe de bovenste keuzelijst (dropdown direct onder Opstarten) staat ingesteld.

Zie http://support.mozilla.org/kb/instellin ... downloaden voor de mogelijke instellingen. Ik denk dat daar nu de tabbladen van de vorige keer staat ingesteld, ipv het tonen van de startpagina.


Deze staat op tonen van de startpagina. (www.nieuwsblad.be)

Maar toch doet hij het niet en geeft steeds een foutmelding van de laatste pagina toen ik FF gesloten heb.
Ik kan daar op herstellen klikken en dan opent hij de pagina die ik laatst heb afgesloten.
Zal eens proberen van een screenpagina te maken.
FreBo
Berichten: 4
Lid geworden op: 6 april 2013, 18:23
    Macintosh Firefox

Re: Openen van FF gaat fout

Bericht door FreBo »

Schermafbeelding 2013-04-07 om 13.48.33.png
Hierbij de printscreen die ik steeds krijg bij het opstarten van FF.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Openen van FF gaat fout

Bericht door nirwana »

Bedankt voor de screenshot. Dat is het venster dat Firefox toont als de browser niet goed afgesloten zou zijn (bijvoorbeeld door een crash). Maar dat zou in jouw geval niet getoond moeten worden als Firefox wel goed is afgesloten.

Deze instructies zouden kunnen helpen. Daarmee schakel je het tonen van dit scherm bij het opstarten uit. Daartoe kun je about:config openen en de instelling browser.sessionstore.resume_from_crash op false zetten.

Mocht dat niet helpen, dan kun je Firefox initialiseren om daarmee problemen te verhelpen.

PS: dit onderwerp beschrijft hetzelfde probleem, maar helaas zonder een echte oplossing (of je moet Windows Systeemherstel een oplossing vinden).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: Openen van FF gaat fout

Bericht door corvl »

(FreBo is op een Mac )

Je kunt beter browser.sessionstore.resume_from_crash op true laten staan en proberen het probleem op te lossen.
Zie ook:
https://support.mozilla.org/kb/Firefox+crashes
https://support.mozilla.org/kb/Firefox+hangs

Zou je misschien ook een paar crash IDs kunnen plaatsen die beginnen met "bp-"?

Je kunt deze vinden op de about:crashes pagina die je kunt openen via de adresbalk net zoals een internet pagina.
Deze pagina is ook bereikbaar via de Help -> Probleemoplossingsinformatie pagina
Plaats reactie