Youtube gepauzeerde filmpjes starten opnieuw na herstart

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Android Firefox

Youtube gepauzeerde filmpjes starten opnieuw na herstart

Bericht door JimB »

Het fabeltje dat YT filmpjes die je in pauze hebt staan enkel bij herstart na een crash terug zouden beginnen afspelen klopt niet. Er blijkt geen enkele exensie hiertegen opgewassen te zijn. Hoe kan ik vermijden dat al mij gepauzeerde YT filmpjes na een gewone herstart (met behoud van tabs) terug beginnen spelen.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Youtube gepauzeerde filmpjes starten opnieuw na herstart

Bericht door adri »

Zijn er browsers waarmee dat wel gaat dan?
Ik heb het zojuist met drie verschillende browsers geprobeerd, maar dat werkt bij geen enkele.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Re: Youtube gepauzeerde filmpjes starten opnieuw na herstart

Bericht door JimB »

Klopt waarschijnlijk. Het is dus niet de schuld van FF.

Maar dat het niet de schuld van de FF browser is wil natuurlijk nog niet automatisch zeggen dat er geen oplossing in de vorm van een extensie vr. FF voor zou bestaan.

Ik heb een soort userscript (Greasemonkey) ervoor gevonden, maar wat dat doet is me niet zo duidelijk. Feit is dat na een gewone herstart met het script ingeschakeld en zoals ik gewoon ben met behoud van de laatste sessie, er geen enkel YT filmpje van de 5 die ik had laten openstaan (in pauze welteverstaan), er geen enkel meer aanwezig was in een tab.

Ik heb dan voor de sessie ervoor gekozen nadat ik het script maar verwijderd had, en de meeste YT waren terug.

Het betrof dit Greasemonkey userscript

http://userscripts.org/scripts/show/12008

Een andere zaak is, en dat ondervind ik al een jaar of tien, dat is dat elke PC zowat blokkeert bij een te hoog geluidsniveau. Als na een herstart al die YT filmpjes beginnen spelen krijg je natuurlijk een kakofonie van jewelste.

Voorlopig los ik het dus op door het geluid af te zetten voor een browser herstart (als ik weet/vermoed dat er een aantal filmpjes in pauze stonden voor het afsluiten).

Snelkoppelingen maken ipv de pauze te gebruiken is te omslachtig vind ik.

Wat ik ook niet begrijp is dat als je een nieuw YT filmpje afspeelt dat steeds automatisch op max geluidsvolume begint af te spellen (de volume slider op het filmpje staat bij het begin altijd op max.) . En dat is niet alleen het geval met YT filmpjes.



MVG
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Youtube gepauzeerde filmpjes starten opnieuw na herstart

Bericht door adri »

Misschien heb je meer aan dit userscript:
http://userscripts.org/scripts/show/38553

Wat het geluidsniveau betreft kan ik je niet helpen...
Afbeelding
Plaats reactie