Handleiding Kompozer

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
JanK
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 mei 2005, 12:19
    Windows Vista Firefox

Handleiding Kompozer

Bericht door JanK »

In het forum staat een topic "Handleiding Kompozer" van de hand van Frederik. Het topic is gesloten, dus reageren kan niet.

Ik ben sinds kort met Kompozer "aan het stoeien". En was dus al eerder, elders op internet, deze handleiding tegengekomen.

Althans: de aanbieding om hem te kopen. Nou gaat het maar om een flutbedragje van € 2,50.

Maar, in mijn opinie: bij Open Source horen geen betaalde handleidingen. Althans, niet als verkapte advertentie
daarvoor in een op die Open Source software gericht gebruikersforum.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Handleiding Kompozer

Bericht door Frederik »

Kompozer is OpenSource en gratis en zal dat altijd blijven. Ik voel mij geenzins verplicht op een handleiding die ik met erg veel moeite heb geschreven (vanwege de doelgroep) gratis en voor niks weg te geven. Dat heeft niks met OpenSource te maken. Van de gigantische inkomsten die dit boekwerkje geneert kan ik bijna ieder jaar de domeinkosten van kompozer betalen. Deze cursus is in eerste instantie geschreven voor een seniorweb leercentra en wordt nog steeds op verschillende plaatsen gegeven en daar heb ik geen enkel belang bij.
Anderen mogen een flutbedragje van 2,50 betalen om de kosten te dekken, maar zijn dat niet verplicht. Zelfstudie is altijd een optie en internet gebruiken om te zoeken voor als iets niet lukt of dit forum raadplegen is en blijft ook altijd gratis.
Plaats reactie