Acer laptop: Toetsenbord werkt (soms) niet!

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BlackDog42
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 april 2009, 11:18
    Windows Vista Firefox

Acer laptop: Toetsenbord werkt (soms) niet!

Bericht door BlackDog42 »

Sinds een half jaar hebben wij een Acer laptop Extensa 5230. Op zich een leuk ding, maar probleem is, dat het toetsenbord af en toe niet werkt. Soms (na een harde reset) werkt het wel en na enige tijd ineens niet meer. En idd: soms na een harde reset werkt het nog steeds niet. Wij, met 'enige' moeite, Acer weten te bereiken (a € 0,10 p/min.) en die kwamen met verschillende oplossingen:
1] Heeft U alles geback-uped? dan moet U alles opnieuw installeren!
zo-gezegd-zo gedaan! Kortom....het probleem was niet verholpen!
2] de accu moet eruit (de lader aangesloten) en als het toetsenbord dan wel werkt ligt het daaraan!
En ja het leek de oplossing en zo hebben we na enig gebel een andere accu weten te krijgen! Maar-ja....het probleem was er nog steeds. En zonder Accu wil je ook niet werken
3] Het kan aan de bios liggen en dan moeten wij een repair-patch sturen!
Nou....daar wachten we nog op. De eerste call-medewerker zei dat het ongeveer een uurtje duurde. Na lang wachten gebeld. De tweede zei dat dat wel twee dagen kon duren. Klein verschilletje. Maar na al die tijd.........geen patchje. En dan praten wij over enkele weken geleden!

En constant aan de telefoon hangen....kost ons ook geld wat wij blijkbaar niet vergoed krijgen

Voordat wij dat ding helemaal terugsturen naar Acer hebben wij de vraag of iemand ook met zo'n probleem heeft gezeten. Wat was jullie oplossing, of actie?
Scaniaboyy8
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 juli 2009, 19:55
    Windows XP Firefox

Re: Acer laptop: Toetsenbord werkt (soms) niet!

Bericht door Scaniaboyy8 »

Ik denk dat het aan de hardware ligt en dat je er zelf niets aan kan doen. Ik denk zelf niet dat het een andere oorzaak heeft en je hebt garantie neem ik aan dus maak daar gebruik van en stuur het terug. Dan weet je zeker dat het goed is gedaan en zo niet stuur je het weer terug. Ik zou niet zelf gaan prutsen aan zo'n dingen en lekker terug sturen. Het kan ook een software fout zijn maar dat lijkt me stug. Dus ik zou hem toch echt terug sturen! Maar ja, als jij wil afwachten is dat jou keuze. ;)

Het kan een los contactje zijn maar dat kan je niet checken want dan moet je de laptop open halen en als je dat doet verbreekt de verzegeling en als je die verbreekt is je garantie weg!
Gebruikersavatar
BlackDog42
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 april 2009, 11:18
    Windows Vista Firefox

Re: Acer laptop: Toetsenbord werkt (soms) niet!

Bericht door BlackDog42 »

Scaniaboyy8:

Bedankt voor je tip. Die laptop zit nog onder garantie, dus...... Sleutelen doen we er toch al niet aan. idd vanwege dat zegel. We hebben die ervaring ook met onze desktop van Acer. Ook zo'n zegel. Verbreken is garantie pleite! Erg vaag, want veel mensen willen nog een extra slotje inzetten voor het een of ander, of een kaartje o.i.d.

Alleen....we zijn best wel blij met dat ding dus opsturen doen we alleen als er echt geen andere oplossingen meer zijn (en dat is wat Acer ook zegt).
Maar als het niet anders kan, dan moet het toch gebeuren, want goedkoop zijn ze nu ook weer niet! :wink: Het moet gewoon goed werken!
Scaniaboyy8
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 juli 2009, 19:55
    Windows XP Firefox

Re: Acer laptop: Toetsenbord werkt (soms) niet!

Bericht door Scaniaboyy8 »

Ik snap dat je er heel blij mee bent, maar het moet natuurlijk wel werken en aangezien zo'n laptop ook geen €100,- kost mag je wel een degelijke en volledige werken verwachten. Zorg ten alle tijden dat je alle bestanden die belangrijk zijn back-upped en op verschillende manieren opslaat. Dus als je een computer hebt sla het daar op, zet het op een stick en brand het desnoods nog op een CD. Aangezien alle middelen niet geheel betrouwbaar zijn. Een voorbeeld van de stick dat hij bijvoorbeeld geformatteerd moet worden, je bent genoodzaakt dat te doen en je kan niet meer bij je bestanden. Na het formatteren is je USB stick weer helemaal leeg. Een USB is dus ook niet altijd betrouwbaar en vooral als je hem langere tijd niet gebruikt. Als jullie dit probleem ook op de desktop hebben, hoe hebben jullie dat daar dan opgelost, of is dat nog niet opgelost? Dan lijkt me dit dus een grove fout van Acer of het moet echt pure toeval zijn dat het net bij jullie Desktop en Laptop zijn, maar dat lijkt me stug. Denk eens terug aan wanneer het is gebeurd en probeer te bedenken of je toen iets geïnstalleerd of gedownload hebt. Maar het lijkt me eigenlijk wel een hardware fout. Ik zou hem overigens toch back-uppen en opsturen. Want het is denk ik een hardware fout waar jullie niets aan kunnen doen dus het is Acer's verantwoordelijk heid. Echter kan ik niets bevestigen of het probleem hardware matig ligt.
Gebruikersavatar
BlackDog42
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 april 2009, 11:18
    Windows Vista Firefox

Re: Acer laptop: Toetsenbord werkt (soms) niet!

Bericht door BlackDog42 »

De desktopcomp is teruggestuurd en vervangen door een compleet nieuwe.

De meeste bestanden zijn al gebacked voordat de laptop opnieuw werd ge-installeerd.
Gewoon op een externe harde schijf.

Ik heb destijds Acer gebeld over die verzegeling. Ze hadden namelijk (heel attent hoor) een extra slot meegeleverd voor een tweede monitor. VGA slotje is dat, geloof ik. En dat moet ingezet worden. Daarvoor moet comp open en daarom moet zegeltje stuk!
Vroeg hen wat er met de garantie gebeurde als ik dat zou gaan inzetten. Nou dat vervalt dan. Daarna de vraag waarom dat ding dan meegestuurd was en het nut ervan. Nou....dat wist-ie eigenlijk ook niet....stilte aan de overkant. Jaartje wachten dus?
Op zich proberen ze het goed te doen, maar bereikbaarheid.........
Zelfs een poll (via E-mail naar ons gestuurd) over hun service enz...enz... werkte niet goed. Kon niet eens door naar de volgende pagina met vervolgvragen! :lol: Maar ja...zit niets anders op dan de lap toch maar weer terug te sturen. Maandag meteen bellen. (ondanks de € 0,10 per minuut en het best wel lange wachten).
Scaniaboyy8
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 juli 2009, 19:55
    Windows XP Firefox

Re: Acer laptop: Toetsenbord werkt (soms) niet!

Bericht door Scaniaboyy8 »

Als je dan ook een nieuwe laptop krijgt mag je toch wel erg blij zijn! Maar ik neem niet aan dat ze zomaar een nieuwe laptop geven. Oké ze zijn misschien niet zo goed bereikbaar maar ze geven op zich verder redelijke service als ik het zo zie. Ik zou hem ook zo snel mogelijk terugsturen.
Gebruikersavatar
BlackDog42
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 april 2009, 11:18
    Windows Vista Firefox

Re: Acer laptop: Toetsenbord werkt (soms) niet!

Bericht door BlackDog42 »

Ja snap je opmerking. Maar 'blij mogen zijn' is relatief! Je verwacht gewoon een goed werkend apparaat in eerste instantie. Dat er oplossingen gezocht worden....dat is logisch. Daar betaalt iedereen voor.
Kern van de vraag was eigenlijk, of iemand ook deze problemen heeft (gehad) en wat er voor oplossingen zijn, zonder eerst al die moeite te moeten doen met bellen en terugsturen. Maar idd als er geen andere opties zijn sturen we de lap gewoon weer terug en repareren/vervangen ze hem maar :!:

p.s. heb je antwoord gelezen over de vraag/poll; waarom je FF gebruikt ipv IE.
Helemaal mee eens. :D
Scaniaboyy8
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 juli 2009, 19:55
    Windows XP Firefox

Re: Acer laptop: Toetsenbord werkt (soms) niet!

Bericht door Scaniaboyy8 »

Haha fijn om te weten dat je het met me eens bent! Maar met 'blij zijn' bedoel ik dat je een nieuwe kreeg dus redelijke service en daar doelde ik op. Er zijn genoeg andere bedrijven die moeilijk doen. Ik snap dat nu niet alles vlekkeloos verloopt maar zolang je een nieuwe laptop krijg of die van nu is gerepareerd mag je toch blij zijn op die service. Andere bedrijven hadden wel een smoesje o.i.d verzonnen om eronder uit te komen en daar zit je dan met je ding. Dan moet je juridische stappen nemen die ook weer geld gaan kosten en nog meer moeite kost dan nu. Ik hoop dat je nu het principe snapt wat ik bedoelde met 'blij zijn'. Overigens zou ik ook aangeven dat dit al eerder is gebeurd dus dat er dan waarschijnlijk een degelijke hardware fout is die vaker voor komt. Ik hoop dat ik me dus beter heb verwoord tegenover mijn vorige bericht. Verder je hebt al zelf ervaring met het desbetreffende probleem en als Acer je geen oplossing heeft gegeven lijkt het me stug dat een ander iemand er wel een oplossing op kreeg, dus ik denk dat je er zelf niets aan kan doen en dit aan Acer overlaten. Overigens is het een fout die dus waarschijnlijk in de laptop zelf zit en is dit dus een fabrieksfout waar Acer voor garant moet staan. Daarom zou ik niet iets zelf proberen alhoewel het dan wel simpeler opgelost is, maar Acer moet zijn fouten zelf recht en niet jij, tenzij jij de schuldige bent. En nu gaan we er van uit dat jij dat niet bent, dus dit is Acer's fout. Als een vriend van je een fout maakt die gevolgen op jou heeft wil je toch ook dat hij het recht zet? Dit kun je een beetje met elkaar vergelijken!
Gebruikersavatar
BlackDog42
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 april 2009, 11:18
    Windows Vista Firefox

Re: Acer laptop: Toetsenbord werkt (soms) niet!

Bericht door BlackDog42 »

Niet geschoten is altijd mis! Soms hebben mensen de meest simpele oplossingen :wink: voor een schijnbaar onoplosbaar probleem. En als dat niet zo is....dan gaan we gewoon verder met het vinden andere oplossingen of andere wegen hiernaar! Er zijn niet voor niets Fora, waar mensen hun problemen op 'tafel' neerleggen of discussieren!
Uiterste oplossing betekent in dit geval: terug en repareren! Maar een andere oplossing zou minstens zo leerzaam zijn. Juist omdat er ook genoeg leveranciers/producenten zijn die moeilijk, of onmogelijk lopen te doen. Dan wil je idd niet de rompslomp hebben van de 'paden der gerechtigheid'. Kost veel tijd, energie en geld. Daarom mijn vraag alhier :!: :wink:
Scaniaboyy8
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 juli 2009, 19:55
    Windows XP Firefox

Re: Acer laptop: Toetsenbord werkt (soms) niet!

Bericht door Scaniaboyy8 »

Daar heb je ook alweer een punt, maar vaak komen ook de mensen met een probleem dat softwarematisch ligt en ze het zelf schuld zijn. Ik ben het met je eens dat je ervan kan leren daar heb ik niks op toe te voegen. En natuurlijk wil je dat het zo snel mogelijk opgelost is, maar het is een fout van Acer en ik vind dan dat ze die zelf ook moeten oplossen. Vanuit mijn kant makkelijk gezegd, ik zou ook eerst vragen, maar in pricipe klopt mijn stelling wel. Echter wordt die niet zo vaak gebruikt. En begrijpbaar. :)
sacation
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 april 2014, 17:47
    Windows 8 Internet Explorer

Re: Acer laptop: Toetsenbord werkt (soms) niet!

Bericht door sacation »

ik heb ook een soortgelijk probleem,
meestal gaat het tijdje goed op mijn laptop, maar ineens werkt mijn complete toetsenbord niet meer!
soms duurt het ca 2-10 min voordat die het weer doet, soms moet ik helemaal opnieuw opstarten -,-
heb je het al opgelost, want misschien hebben we hetzelfde probleem?
sacation
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 april 2014, 17:47
    Windows 8 Internet Explorer

Re: Acer laptop: Toetsenbord werkt (soms) niet!

Bericht door sacation »

ik heb ook een soortgelijk probleem,
meestal gaat het tijdje goed op mijn laptop, maar ineens werkt mijn complete toetsenbord niet meer!
soms duurt het ca 2-10 min voordat die het weer doet, soms moet ik helemaal opnieuw opstarten -,-
heb je het al opgelost, want misschien hebben we hetzelfde probleem?

tis miss na 5 jaar opgelost ;)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Acer laptop: Toetsenbord werkt (soms) niet!

Bericht door nirwana »

Heb je misschien iets aan deze suggesties: http://en.kioskea.net/forum/affich-1191 ... won-t-work

Daarin worden diverse toetscombinaties beschreven waarmee je blijkbaar keyboard en touchpad kunt uitschakelen. Dat lijkt me niet heel handig, maar blijkbaar dacht Acer daar anders over.

Ook kan ik me wel enkele situaties voorstellen waarin dat wel handig kan zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie