Virusmelding bij doorsturen gecomprimeerd bestand Kompozer

Tips voor de Nvu en Kompozer. Dit zijn visuele programma's om webpagina's mee te maken (WYSIWYG).
Plaats reactie
Bibiep
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 oktober 2014, 19:20
    Windows 7 Chrome

Virusmelding bij doorsturen gecomprimeerd bestand Kompozer

Bericht door Bibiep »

Ik wil mijn website die ik in Kompozer 0.7.10 gemaakt heb doorsturen, zodat mijn contactpersoon hem online kan zetten. Ik moest mijn bestanden comprimeren (zip file maken). Dit heb ik gedaan, maar wanneer ik het wil doorsturen dan lukt het niet. Ik krijg telkens de melding dat het een virus bevat en dus niet in mijn bericht kan worden geplaatst.
Kan iemand mij helpen???
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Virusmelding bij doorsturen gecomprimeerd bestand Kompoz

Bericht door nirwana »

Allereerst welkom hier op het forum.

Wat zitten er zoal voor bestanden in dat zip-bestand ?
Zitten daar ook downloadbare bestanden bij, zoals .exe ?
Of is het alleen maar Html, Css en Javascript ?

Probeer anders eens het zip-bestand los te versturen via een dienst als WeTransfer. Of upload hem naar jouw eigen website en verstuur alleen de link naar de ontvanger. Die kan het bestand dan alsnog zelf downloaden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Bibiep
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 oktober 2014, 19:20
    Windows 7 Chrome

Re: Virusmelding bij doorsturen gecomprimeerd bestand Kompoz

Bericht door Bibiep »

Wel, ik heb in mijn map "mijn homepage" drie mappen zitten. De 1e map noemt "mijn afbeeldingen" en is met ".jpg" erin. Ook heb ik het programma "Visual Slideshow" gebruikt om een fotocollage te maken in Kompozer. Dat zit ook in die map "mijn afbeeldingen" en noemt ".visss".
Verder heb ik nog een 2e map "engine" met daarin ".png" en ".js" en css. Een 3e map is "data" genoemd en daar zitten enkel .jpg bestanden in mappen in.
Naast deze 3 mappen zijn het enkel mijn .html bestanden (mijn 3 pagina's die ik in Kompozer maakte) nog die in de map van mijn homepage staan. En deze map van "mijn homepage" heb ik dus gezipt.
Ik vraag me af of het met die slideshow te maken heeft. Probleem is dat ik hem niet naar mijn eigen website kan uploaden, aangezien de man naar wie ik het moet sturen degene is die die website op punt moet zetten.

Ik kan nog op een andere manier proberen om alles door te sturen, maar ik vrees dat dat dan ook niet gaat lukken.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Virusmelding bij doorsturen gecomprimeerd bestand Kompoz

Bericht door nirwana »

Wil je het zeker weten, upload dan het bestand naar VirusTotal:
https://www.virustotal.com/nl/
Dan wordt het met diverse scanners getest.

Als het zip-bestand akkoord is, dan kun je het uploaden naar WeTransfer of iets dergelijks:
- mailadres invullen
- bestand uploaden
- en verzenden maar
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie