foto's uploaden Kompozer & Filezilla

Tips voor de Nvu en Kompozer. Dit zijn visuele programma's om webpagina's mee te maken (WYSIWYG).
Gesloten
cyril
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 maart 2011, 22:25
    Windows XP Internet Explorer 8

foto's uploaden Kompozer & Filezilla

Bericht door cyril »

Gents,

Ik heb in Kompozer een website gemaakt.. dit gaat prima..

Mooi in 1 mapje gezet met sub map foto's...

Website geupload...

toen kwamen er geen foto's...

zoeken op internet....

Filezilla gedownload...

en mapje met website geupload...

maar dan.... hoe kan ik de foto's in kompozer linken.

moet ik de url van de foto's in het mapje van filezilla gebruiken als afbeeldingslocatie?

al van alles geprobeert maar het lukt me niet...

wie kan me helpen..?

Thansk
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: foto's uploaden Kompozer & Filezilla

Bericht door nirwana »

Cyril,

Welkom hier op het forum.

Ik begrijp de vraag niet helemaal. Als je een mapje met jouw website hebt geupload, dan neem ik aan dat daar ook een map met afbeeldingen bij zit. Of zit ik er dan helemaal naast ?

Normaal gesproken heeft een website ongeveer een structuur die er als volgt uit ziet:
- map met HTML-bestanden
- een submap met afbeeldingen
- een submap met CSS-bestanden en andere zaken (bijvoorbeeld Javascripts)

Uiteraard ben je helemaal vrij in hoe je de bestandsstructuur van je website opzet, zolang die voor jou maar duidelijk geordend is. Wat ik hierboven vermeld is slechts hoe de meeste websites qua bestandsstructuur in elkaar zitten.

Het is voor Kompozer het handigste dat je eerst de bestandsstructuur van je website opzet. Die gebruikt Kompozer namelijk om relatieve verwijzingen te kunnen maken van de webpagina (= HTML-bestand) naar de afbeelding (die doorgaans in een onderliggende map staat). Ook kun je met zo'n bestandsstructuur eenvoudig een website in Kompozer beheren via de Sitebeheerder. Daarnaast kun je met zo'n structuur handig de hele map oppakken en met Filezilla naar de website uploaden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
cyril
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 maart 2011, 22:25
    Windows XP Internet Explorer 8

Re: foto's uploaden Kompozer & Filezilla

Bericht door cyril »

hee martijn,

Dank voor je antwoord.

zoals je schreef heb ik ook zo mijn bestanden structuur gemaakt. vandaar dat ik het ook zo vreemd vind dat de foto's niet zichtbaar zijn.

Het valt me tijdens dez email in dat het ook nog zo zou kunnen zijn dat ik filezilla niet goed opdracht heb gegeven (tfp, ww, login etc.) en dat de site die ik in mijn browser zie de site is die ik via Kompozer heb geupload....

Morgenavond even checken... dan weet ik het zeker... dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: foto's uploaden Kompozer & Filezilla

Bericht door nirwana »

Cyril,

Je kunt het beste Kompozer gebruiken voor het bewerken van webpagina's en Filezilla (of een ander FTP-programma) voor het uploaden van de website. Dan weet je tenminste zeker dat alles wordt geüpload. Als jouw webpagina in Kompozer er lokaal goed uitziet en je upload deze met Filezilla dan moet de website er op het Internet ook precies zo uit zien.

Desnoods upload je alle website-bestanden die je lokaal hebt staan nogmaals via Filezilla.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
famberentsen
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 september 2015, 19:15
    Windows 7 Firefox

Re: foto's uploaden Kompozer & Filezilla

Bericht door famberentsen »

Martijn,

Ik heb nu heel wat CMS bekeken maar ik vind ze allemaal ingewikkeld. Ik moet werken met templates en styles waar iki niets mee heb. Ik heb een leuke site gebouwd in Kompozer en die wil ik toch graag publiceren. Met afbeeldingen en koppelingen. Is dit mogelijk?

Bedankt
Gesloten