Webpagina wil niet meer in de browser geladen worden Kompoze

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gesloten
veldfiets
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 december 2015, 21:41
    Windows 10 Firefox

Webpagina wil niet meer in de browser geladen worden Kompoze

Bericht door veldfiets »

Probleem, plotseling opgetreden. :mrgreen:
Na maanden weer eens Kompozer tevoorschijn gehaald voor een klusje: Windows 10 pas geïnstalleerd!
Ik heb net 1 keer een pagina kunnen 'bekijken' met Kompozer ("Bekijken" vergrootglas bovenin werkbalk), mij werd gevraagd welke browser te gebruiken, Firefox, ok, best: gelukt.
Daarna: niet meer.
Ra, ra, wie weet wat hier aan de hand is.
Kompozer opnieuw geïnstalleerd: geen effect what so ever, opnieuw opstarten doet ook niets.
Ik snap hier niets van, geen idee. Een of andere snelkoppeling die het niet doet, maar waar te vinden??
Wie kan mij hiermee helpen, ik ben radeloos, zo kan ik niets meer doen.
Mijn dank is .. groot.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Webpagina wil niet meer in de browser geladen worden

Bericht door nirwana »

Ik heb net ook maar even Kompozer (versie 0.8b3) onder Windows 10 in gebruik genomen.

Ik klik op Bekijken, krijg ook zo'n dialoogvenster, maar de standaard Firefox staat daar niet tussen.
Wel staat Firefox Developer Edition ertussen.

Ik klik op Meer apps om alsnog de standaard-Firefox in de lijst te krijgen, maar daarna staat die niet in de lijst.

Vervolgens klik ik ergens anders heen, maar ik zie dat keuzescherm nergens meer terug.
Klik ik daarna op Bekijken in Kompozer dan wordt de webpagina standaard geopend met Microsoft Edge (!)

Tja, dat was nu eenmaal de browser die daar standaard voor was ingesteld door Microsoft. En als ik niets anders kies dan maakt Microsoft deze keuze blijkbaar voor mij. Ook al heb ik voor mijn gevoel nog helemaal niet op OK geklikt, dus had wat mij betreft dat keuzescherm gewoon open mogen blijven staan.

Vervolgens heb ik nog even in het Windows Register gesnuffeld, maar ook daar word ik niet heel vrolijk van.

--------------------------------------------------------------------------
Dan maar over naar Plan B:
- eens kijken of Kompozer hiervoor nog wat instellingen biedt.

Via het menu Extra > Voorkeuren kom ik in een eenvoudig opties-scherm.
Daar klik ik op het onderste icoontje aan de linkerkant: Toepassingen

De toepassing "internet browser" staat daar standaard ingesteld op "gebruik standaard systeem".
Ik kies daar echter voor de optie "gebruik aangepaste toepassing". Bij "bestandspad" selecteer ik het via het Map-icoontje het pad naar de standaard Firefox. Dan klik ik op OK om deze wijziging te bevestigen. Wat heerlijk: een Opties-scherm dat open blijft staan totdat ik een keuze heb gemaakt en die met OK heb bevestigd...

En vanaf dat moment opent de webpagina die ik in Kompozer heb in de Firefox van mijn keuze als ik op de knop Bekijken klik. Volgens mij is dat ook wat jij uiteindelijk wilt bereiken, dus ik hoop dat dat jou - met mijn aanwijzingen erbij - ook lukt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
veldfiets
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 december 2015, 21:41
    Windows 10 Firefox

Re: Webpagina wil niet meer in de browser geladen worden Kom

Bericht door veldfiets »

Super, e.e.a. uitgevoerd en .. gelukt! Dank.
Gesloten