Sinds update naar FF 44x start een link in mail niet meer

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Gompy
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 december 2006, 22:22
    Windows 10 Firefox

Sinds update naar FF 44x start een link in mail niet meer

Bericht door Gompy »

Hallo.
Sinds de update van versie 43.0.4 naar versie 44.0.0 of 44.0.1 blijft FF intern ergens hangen als ik op een link of doorverwijzing klik in bijvoorbeeld een mail of op een site.
Firefox start dan wel op, dat kan ik zien als ik Taakbeheer opstart, maar doet verder niets meer.
Als ik door zou klikken op linken dan start even zoveel keer Firefox op, maar er gebeurd verder niets, FF gaat dan niet naar de site of wat dan ook waar die link voor bedoeld is.
Soms moet ik van Firefox wel 6 keer het proces beëindigen in Taakbeheer, elke keer als ik dan op een link klik start er een engine op.
Downgrade ik weer naar Firefox 43.0.4. ,waar ik nu weer mee werk, dan is er niets aan de hand en functioneert Firefox gewoon.
Mijn OS is Windows 7.
Heeft iemand een idee?
B.v.d., Willem
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: SInds update naar FF 44x start een link in mail niet mee

Bericht door Torzan »

Gebruik je toevallig een grafische kaart en bijbehorende software van Nvidia? Het korte antwoord is dan: installeer zo mogelijk (het lijkt erop) de 64-bits versie van Firefox 44.
Gompy
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 december 2006, 22:22
    Windows 7 Firefox

Re: SInds update naar FF 44x start een link in mail niet mee

Bericht door Gompy »

Torzan schreef:Gebruik je toevallig een grafische kaart en bijbehorende software van Nvidia? Het korte antwoord is dan: installeer zo mogelijk (het lijkt erop) de 64-bits versie van Firefox 44.
Beste Torzan,

Dat was inderdaad de truc :) , geweldig! :D
Ik gebruik inderdaad een grafische kaart van Nvidea.
Het doorlinken werkt nu weer als vanouds, er is echter nu een ander probleempje naar boven gekomen. ik gebruik ook een add-on Fire IE, en die doet het niet meer in de 64-bit versie, maar dat is niet zo erg, daar is wel een andere oplossing voor.
Ben allang blij dat het nu weer werkt.
Zou je ook aan kunnen geven hoe het komt dat de 64-bit versie wel werk en de 32-bit versie niet?
Gewoon nieuwsgierigheid hoor...
In ieder geval hartelijk dank voor je hulp..
Groeten, Willem.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: SInds update naar FF 44x start een link in mail niet meer

Bericht door Torzan »

Hallo Gompy, fijn dat het werkt.

In Firefox 43 hadden sommige Nividia-gebruikers last van een probleem dat was te verhelpen door Nvidia Forceware Network Access Manager te verwijderen. In 44 schijnen sommige Nividia-gebruikers van met name de 32-bits versie van Firefox last te hebben van verbindingsproblemen die te maken hebben met DNS-werking (het omzetten van namen naar ip-nummers, wat is vast te stellen door een ip-nummer in te voeren i.p.v. het adres), en sommige gebruikers ervaren zelfs crashes of andere problemen. Bug 1243237 bestaat vanwege het DNS-probleem, en die bug is "geduped" naar bug 1243098 die meerdere zaken omvat. Naar verwachting is dit in 44.0.2 (vandaag uitgegeven) verholpen, dus je zou het weer met de 32-bits versie kunnen proberen. Ik heb zo mijn twijfels maar kan het niet testen.

Voor Fire IE is er volgens de website van addons.mozilla.org wel een 64-bits versie beschikbaar die echter een omstreden truuk nodig heeft om hem aan de praat te krijgen.
Gompy
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 december 2006, 22:22
    Windows 10 Firefox

Re: Sinds update naar FF 44x start een link in mail niet meer

Bericht door Gompy »

Hallo Torzan,

Alweer bedankt voor je antwoord.
Je bent een goede helper geweest, mijn grote dank daarvoor.
Alles is weer als vanouds zo te zien.
Ik heb de nieuwste FF 44.02. 32-bits versie geïnstalleerd en alles werkt weer als vanouds zo te zien, ook de Fire IE add-n werkt weer als vanouds op deze 32-bit versie.
Gegroet en nogmaals hartelijk dank.

Willem
Gesloten