Hoogte van de taakbalk

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Gebruikersavatar
gerardb
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 november 2004, 12:29
Locatie: Apeldoorn
    Macintosh Safari

Hoogte van de taakbalk

Bericht door gerardb »

Ik heb de volgende vraag. Sinds een aantal versies van FF is de taakbalk na het opstarten plm. 2,5 cm hoog, wat normaal nog geen cm. is.
Ik bedoel de balk die in Windows taakbalk heet. Dus onderaan het scherm waar: Downloads, Bladwijzers, Geschiedenis enz. in staat. Die heet in FF niet de taakbalk neem ik aan en daarom kan ik in de zoekfunctie ook geen oplossing vinden. Heeft iemand een idee hoe ik die balk weer kan instellen op een gewone hoogte?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Er gaat meer boven mijn pet dan er onder.
Gebruikersavatar
MoZzUser
Berichten: 179
Lid geworden op: 2 september 2005, 11:16
    Windows 8 Chrome

Re: Hoogte van de taakbalk

Bericht door MoZzUser »

Met je muisaanwijzer op het bovenste randje gaan staan tot dat je een dubbele pijl ziet.
Dan vasthouden en naar beneden trekken.
Gebruikersavatar
gerardb
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 november 2004, 12:29
Locatie: Apeldoorn
    Windows 10 Firefox

Re: Hoogte van de taakbalk

Bericht door gerardb »

Bedankt voor de tip maar helaas gaat dit niet werken! Dat is natuurlijk het eerste wat je probeert in dergelijke gevallen, net als bv. een kolom in Excel breder maken. Maar helaas verschijnt er geen dubbele pijl als ik het bij FF probeer.
Er gaat meer boven mijn pet dan er onder.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Hoogte van de taakbalk

Bericht door nirwana »

Die balk onderin Firefox heet de Addon-balk.

Ik denk dat er ergens een extensie dwars ligt.
Als je Firefox in de Veilige Modus opstart, is de hoogte van die balk dan wel normaal ?

Als dat wel zo is dan zou ik daarna alle extensies in Firefox uitschakelen. Dan zou Firefox er weer goed uit moeten zien. Vervolgens schakel je 1 voor 1 de extensies weer in.

Na elke opnieuw ingeschakelde extensie kun je Firefox weer opnieuw starten. Zo moet vanzelf de gewraakte extensie naar boven komen. Of misschien is het weer goed als je ze 1 voor 1 weer hebt ingeschakeld.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
gerardb
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 november 2004, 12:29
Locatie: Apeldoorn
    Ubuntu Firefox

Re: Hoogte van de taakbalk

Bericht door gerardb »

Helaas biedt dit geen oplossing. Het vreemde is dat als ik op het pijltje naast het zoekvak (in het startscherm) klik de balk de juiste hoogte krijgt en de opties die in genoemde balk worden geboden totaal verschillen van die in de 'hoge' balk.
Voor de duidelijkheid heb ik een paar schermafdrukjes bijgevoegd. Hopelijk geeft dat enige duidelijkheid.
Bijlagen
ff03.png
ff03.png (2.26 KiB) 3742 keer bekeken
ff02.png
ff02.png (9 KiB) 3742 keer bekeken
ff01.png
ff01.png (7.26 KiB) 3742 keer bekeken
Er gaat meer boven mijn pet dan er onder.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Hoogte van de taakbalk

Bericht door nirwana »

Gerard,

Hmm, dit is niet de Addon-balk die ik zojuist beschreef. Dit is gewoon de standaard-werkbalk waarin alle icoontjes van Firefox staan.

Dan proberen we het volgende:
- klik eens op een leeg gedeelte bovenin het Firefox-scherm en kies voor Aanpassen...
- dan kom je in het Aanpassen-scherm van de interface van Firefox waar je knoppen kunt slepen, etc.
- als je daar onderin klikt op de knop Standaardinstellingen herstellen dan worden de standaardinstellingen van de balken weer hersteld

LET OP: als je dit doet dan ben je wel eventuele aanpassingen in de interface kwijt. Echter ga ik ervan uit dat je liever eerst dit probleem opgelost wilt hebben en dat je dan daarna wel weer eventueel wat icoontjes op hun plaats wilt gaan slepen, etc.

Als je dat scherm dan afsluit via de knop Aanpassen afsluiten dan hoop ik dat jouw balken wel weer de juiste hoogte gaan krijgen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
gerardb
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 november 2004, 12:29
Locatie: Apeldoorn
    Windows 10 Firefox

Re: Hoogte van de taakbalk

Bericht door gerardb »

Nirwana,
Helaas moet ik je weer teleurstellen! Het enige wat ik ermee bereik is dat bovenin de Menubalk en de Bladwijzerbalk weg zijn. Die zijn natuurlijk gemakkelijk terug te halen, maar de onderste balk veranderd er helaas niet mee. Voor alle duidelijkheid stuur ik 2 complete schermafdrukken mee. In de standaard situatie staat op de plek bij het rode pijltje. Als ik daarop klik verschijnt het tweede scherm. Misschien nog een idee?
Bijlagen
ff123.png
ff1234.png
Er gaat meer boven mijn pet dan er onder.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Hoogte van de taakbalk

Bericht door Torzan »

Sinds een aantal versies van FF is de taakbalk na het opstarten plm. 2,5 cm hoog, wat normaal nog geen cm. is.
Ik kan me vergissen maar volgens mij is er niets aan de hand. Die balk hoort immers 2,5-4 cm groot te zijn (afhankelijk van schermgrootte) en met de bovenstaande schermafbeeldingen lijkt niets mis. De eerste (met het blauwe pijltje) is de standaard startpagina; de tweede verschijnt na een eerste bezoek daarop en wordt door Google geleverd, waarin ook de URL die op ...n4_YCg eindigt klopt en ook geen blauw pijltje meer staat. Als de balk met de 6 knoppen op de 'interne' startpagina eerder minder dan 1 cm hoog was, denk ik eerder dat je een probleem had dat nu is verdwenen.

Misschien gebruik je een add-on (zoals Homepage New Tab) voor je startpagina die sinds een aantal versies niet meer goed zijn werk doet? Zoals op die pagina wordt gezegd, is het sinds een aantal versies van Firefox niet meer mogelijk om technisch gezien via een bepaalde voorkeursinstelling de startpagina aan te passen (vanwege browserkapers), waardoor Firefox nu de standaardpagina kan geven waar deze voor de gebruiker tot voor kort misschien anders was. Als je Firefox start, op de knop Startpagina (het huisje) klikt of een nieuw venster opent, zou de pagina zoals in je schermafbeeldingen moeten worden afgebeeld, tenzij natuurlijk iets anders is ingesteld. Zie ook deze pagina.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Hoogte van de taakbalk

Bericht door nirwana »

Volgens mij zijn wij hier op zoek naar spoken.

De icoontjes die jij te groot vindt (Downloads, Bladwijzers, etc t/m Sync) zijn geen onderdeel van Firefox, maar staan gewoon onderaan de startpagina van Firefox. Dat zijn dan dus onderdelen van een webpagina.

Als je Firefox zegt dat die met een andere pagina moet opstarten dan zie je die grotere icoontjes volgens mij nooit meer terug.

PS: no hard feelings, maar het gaat mij er vooral om dat wij het over hetzelfde hebben... Des te sneller wij duidelijk hebben wat jij precies bedoelt, des te beter kunnen we jou helpen. En soms is dat wat lastig uit te leggen, maar we komen er wel...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
gerardb
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 november 2004, 12:29
Locatie: Apeldoorn
    Windows 10 Firefox

Re: Hoogte van de taakbalk

Bericht door gerardb »

Beide heren bedankt voor jullie inzet. Inderdaad klopt het wat Nirwana zegt. Ik heb de standaard opstartpagina van FF aangepast naar hhps://www.google.nl en de onderste balk is weer zoals vroeger, zoals in de tweede afbeelding.
Nogmaals mijn dank.
Er gaat meer boven mijn pet dan er onder.
Gesloten