TELENET - inloggen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 7 Firefox

TELENET - inloggen

Bericht door FLAMINGO »

Beste,

Sedert een 3-tal weken heb ik het volgende voor :
DEEL 1 :
Ik zie steeds mijn binnenkomende mails na via "Webmail" - kuis die op en de voor mij belangrijke trek ik binnen in mijn Thunderbird.
Nu moet ik ALTIJD inloggen, alhoewel mijn Wachtwoord is vooringevuld en het vakje "onthouden" is aangevinkt.

DEEL 2 :
Wanneer ik in Firefox naar een door mij gekende website ga, waar ik ook moet inloggen, dan zie ik ook daar alles vooringevuld en het vinkje "onthouden".
Maar toch moet ik steeds nog activeren.

Ik vermoed dat beiden iets met elkaar te maken hebben - kwestie van een instelling ergens of een aan- of uitvinken van een vakje.

Ik heb Telenet gecontacteerd, maar ja...... ze melden dat dit niets te maken heeft met Telenet maar wel met de instellingen op mijn pC.


Graag een tip.
Flamingo :shock:
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: TELENET - inloggen

Bericht door Torzan »

Verwacht je dat Firefox ook meteen op Enter drukt bij het bezoeken van 'een' pagina op bepaalde websites?

Het onthouden van de combinatie van aanmelding en wachtwoord is één stap en wordt door Firefox gedaan; het op Enter is nog steeds een gebruikersactie. Wees maar blij, want anders zou er een hackbare deur worden opengezet.
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 7 Firefox

Re: TELENET - inloggen

Bericht door FLAMINGO »

Beste Torzan,

Wat ik bedoel is, dat wanneer ik naar "Webmail" ga ik :
* vroeger direct werd doorverwezen naar de inhoud van Webmail en mijn mails kon nazien en/of verwijderen.
* nu steeds moet tippen op "aanmelden"

Flamingo :shock:
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: TELENET - inloggen

Bericht door Torzan »

Bedoel je dat dit steeds gebeurt, ook als je je de keer ervoor niet hebt afgemeld op webmail, EN na het herstarten van de browser? Als dat zo is, heb je ongetwijfeld iets in de instellingen van Firefox omgezet zodat cookies of aanmeldingen na afsluiten van je browser worden verwijderd, of is er iets van CCcleaner in gebruik dat dit voor je doet. Normaal gesproken zou je bij niet afmelden van webmail, bij een volgend bezoek inderdaad zonder de aanmeldvraag de website moeten kunnen bezoeken. M.a.w. onder Opties - Privacy zal bij geschiedenis iets anders staan dan Geschiedenis onthouden; bij Nooit geschiedenis onthouden kun je dit verwachten, en bij Aangepaste instellingen gebruiken voor geschiedenis zul je cookies moeten accepteren en bewaren totdat ze verlopen.
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 7 Firefox

Re: TELENET - inloggen

Bericht door FLAMINGO »

Beste Torzan ,

In bijlage foto van mijn Privacy instellingen.
Die staan volgens zoals U meldt.
CCleaner - hier staat niets aangevinkt dat hij moet doen speciaal.µ

Flamingo :shock:
FF - Privacy.jpg
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: TELENET - inloggen

Bericht door Torzan »

Beste Flamingo,

Ik ken de definitie van 'Webmail' bij Telenet niet en weet dus niet op welke pagina de gebruiker dan landt, maar het zal een pagina met inhoud van de mail zijn. Maar nogmaals, treedt het probleem alleen na afsluiten van de browser op, of ook als je bv. in webmail zit, het tabblad (of de pagina) daarvan sluit en dan al dan niet via een bladwijzer weer naar webmail gaat in een ander venster of tabblad, en zonder dat Firefox opnieuw wordt gestart?

Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk; als je in een sessie zit, zou je gewoon op de website aangemeld moeten blijven (zoals bij gmail, hotmail, dit forum, waar dan ook). Als om een of andere reden een sessie verloopt, heeft dat met verwijderde cookies te maken en zou dat doorgaans door het afsluiten van de browser of CCcleaner moeten liggen. In een enkel geval is het misschien mogelijk dat de beheerder van de website voor dit gedrag zorgt, m.a.w. deze wil dan bij elk paginabezoek een nieuwe aanmelding zien, maar dat lijkt me zowel technisch lastig als niet zinvol. Dit gedrag kun je bijvoorbeeld terugzien als tijdens een aanmelding als extra stap nogmaals om een wachtwoord wordt gevraagd en je daarna via de knop Terug weer terug wilt, maar bij Webmail lijkt dat dus ongebruikelijk.

Mocht je het idee hebben dat de aanmelding niet bewaard blijft en er dus overmatig om aanmeldingsgegevens wordt gevraagd (zelfs tijdens een sessie, dus zonder Firefox te sluiten of webmail ergens te hebben verlaten), dan is er een kans dat er iets verkeerd gaat met opslaan van cookies en/of aanmeldingsgegevens. Kijk in dat geval eens naast "Cookies van websites accepteren" bij "Uitzonderingen…"; wellicht staat er iets bij voor Telenet of een andere website waarbij het probleem optreedt met de status 'Blokkeren', wat ooit per ongeluk is geactiveerd? "Alle websites verwijderen" in dat lijstje is dan een snelle oplossing. Ook het eenmalig verwijderen van alle cookies en bufferinhoud kan helpen; soms gaat hierin iets mis. Doe dit via menu Geschiedenis - Recente geschiedenis wissen…. - Cookies en Buffer aanvinken - Nu wissen, of/en via Opties - Geavanceerd - tabblad Netwerk - Gebufferde webinhoud - Nu wissen. Als het goed is, hoef je aanmeldingsgegevens niet opnieuw in te vullen en zijn die nog steeds opgeslagen onder Opties - Beveiliging - Opgeslagen aanmeldingen. Die zou je ook allemaal eenmalig kunnen wissen, maar zorg er wel voor dat alle wachtwoorden bekend zijn voordat je dit doet (even zichtbaar maken met 'Wachtwoorden tonen'), omdat je ze natuurlijk opnieuw zult moeten invullen. Als het probleem aanhoudt, dien je wellicht een bepaald bestand te verwijderen, maar probeer eerst dit eens.
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 7 Firefox

Re: TELENET - inloggen

Bericht door FLAMINGO »

Beste Torzan ,

Ik denk dat ik de dader heb gevonden waarom er geen "wachtwoorden" worden onthouden en ik steeds overal moet terug "inloggen".
Ik heb deze dag mijn maandelijkse BackUps gemaakt.
Ook deze van de inhouden van FF en TH via MozBackUp en via rechtstreekse overzettingen.

Wanneer men naar de "Profiles" gaat ziet men daarin een map met een groep "Cijfers & Letters", waarin alle onderdelen worden opgeslagen.
Daarin staan de groep "Sqlites".
Hierin heeft men :
"places.sqlite" = de bladaanwijzers = OK.
"signons.sqlites" = de wachtwoorden ******* en deze is niet meer te vinden = er worden dus geen wachtwoorden opgeslagen.

Dus moet er ergens in mijn systeem van Mozilla iets (niet) aangestipt staan die ze niet opslaat.

En wanneer ik MozBackUp open dan zie ik dan het vakje voor "Wachtwoorden" grijs is en niet kan worden aangetipt.

Flamingo :shock: :evil:
Plaats reactie