Herinnerde adressen opslaan?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
barendh
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 augustus 2010, 10:42
    Windows 7 Firefox

Herinnerde adressen opslaan?

Bericht door barendh »

Ik wil graag de "herinnerde adressen" op mijn W7 pc opslaan en weer invoeren op mijn nieuwe W10 pc.
Bedoel: als ik "mozbro" intik dan zie ik mozbrowser.nl etc. onder de adresregel.
Is toch wel erg handig!
Betreft FF 44.0.2.

Kan dit op de een of andere manier? :D
-barend
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Herinnerde adressen opslaan?

Bericht door nirwana »

Barend,

Dat slaat Firefox allemaal in jouw profiel op.
Je kunt de complete Profiles-map van Firefox naar de andere computer kopieren of je kunt MozBackup hiervoor gebruiken.

Zie ook:
www.mozbrowser.nl/wiki/index.php/Profielmap
www.mozbrowser.nl/wiki/index.php/MozBackup
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Herinnerde adressen opslaan?

Bericht door Torzan »

Alsjeblieft en zoals al eerder gemeld, géén MozBackup meer adviseren op dit forum...

Je kunt je doel waarschijnlijk bereiken door alleen places.sqlite en places.sqlite-wal te kopiëren, daarin worden de ingevoerde adressen opgeslagen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Herinnerde adressen opslaan?

Bericht door nirwana »

MozBackup is niet opeens een virus ofzoiets !

Ik kan MozBackup volgens mij nog prima aanraden op het moment dat het alleen maar gaat om het in zijn geheel kopieren van een profiel om het vervolgens op een andere computer weer terug te zetten.

Ik heb althans begrepen dat er vooral problemen waren als je met MozBackup selectief onderdelen van een profiel terugzet (but please correct me if I am wrong).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Herinnerde adressen opslaan?

Bericht door Torzan »

Je hebt gelijk; het is niet opeens een virus, maar al jaren een onbetrouwbaar programma dat heel veel gebruikers ellende heeft opgeleverd, wat in stand wordt gehouden zolang gebruikers die dat nog niet hebben meegemaakt het blijven aanbevelen. Des te erger als dit alleen maar voor het kopiëren van een profiel (= 1 map!) gebeurt, en helemaal in dit geval voor het kopiëren van 1 bestand.

Voor zover ik weet wordt de datastructuur van bestanden al jaren niet meer bijgehouden, waren en zijn er buiten dat nog andere bugs en is het vanaf Windows 7 niet eens meer getest, dus genoeg redenen om het niet te gebruiken zou ik zeggen. En aangezien je forumbeheerder schijnt te zijn, dien je te weten welke impact dat soort adviezen op een forum heeft. Zoek het dus niet op en geef ook niet de indruk aan vaak onervaren gebruikers dat dit een betrouwbaar middel is dat vanzelfsprekend uitnodigt tot ander gebruik. Als je het er niet mee eens en na de recente topics erover in dit forum nog niet overtuigd bent, prima, maar lees ook de release notes, de mededeling op de homepage ervan en vooral zo veel mogelijk ervaringen van gebruikers. En als je toch bezig bent, probeer de maker maar te mailen; waarschijnlijk neemt hij niet eens de moeite om te antwoorden. :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Herinnerde adressen opslaan?

Bericht door nirwana »

Torzan,

Ik ben niet alwetend en leer graag van ervaringen van andere gebruikers.

Daarom neem ik direct aan wat je zegt.

Misschien moeten we de pagina over MozBackup in onze Wiki daar ook maar eens mee uitbreiden.
Kortom, wordt vervolgd...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie