Dit adres heeft beperkte toegang

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
abartels
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 december 2004, 11:36
    unknown unknown

Dit adres heeft beperkte toegang

Bericht door abartels »

Op een internetsite van mijn werk moet ik naar het Intanet(via mijn pc thuis), zodra ik echter dit aanklik(waarna er normaal een scherm moet verschijnen met inlog) krijg ik de volgende melding:

Dit adres heeft beperkte toegang

Dit adres gebruikt een netwerkpoort die normaal gesproken wordt gebruikt voor andere doeleinden dan webbrowsen. Firefox heeft het verzoek geannuleerd om u te beschermen.


Als ik echter via IE dit doe, dan kom ik zonder problemen verder. Wie weet de oplossing?

Vaak kom ik problemen tegen met het lezen of toegangkrijgen van sites, ik moet dan toch uitwijken naar IE(en eigenlijk wil ik dat niet). Ik meld deze sites dan ook elke keer keurig aan, maar zie na maanden zelfs geen resultaat.

Ik gebruik al ruim een jaar de browser echter krijg ik steeds vaker de neiging om het helemaal eraf te gooien..Zal het ooit zover komen???
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Weten ze daar op het werk geen oplossing voor? De sysadmin moet toch tenminste kunnen vertellen welke poort er dan gebruikt wordt of hoe dit omleiden gebeurt.
abartels
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 december 2004, 11:36
    unknown unknown

Bericht door abartels »

rebil schreef:Weten ze daar op het werk geen oplossing voor? De sysadmin moet toch tenminste kunnen vertellen welke poort er dan gebruikt wordt of hoe dit omleiden gebeurt.
Ja ze weten wel een antwoord....het standaard antwoord in zo'n geval:

"gebruik dan ook IE"
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Dit adres heeft beperkte toegang

Bericht door nirwana »

abartels schreef:Dit adres gebruikt een netwerkpoort die normaal gesproken wordt gebruikt voor andere doeleinden dan webbrowsen. Firefox heeft het verzoek geannuleerd om u te beschermen.
Zie je in de adresbalk ook een ander adres staan ? Ik ben vooral benieuwd of er een dubbele punt (:) in voor komt en wat daar dan voor een getal achter staat. Daarmee wordt namelijk een poort aangeduid. Ik vermoed dat als je naar die site surft je naar een andere poort wordt doorgestuurd. Firefox zal dit als het begin van een phishing-aanval zien ofzoiets.
Maar dat zou dan toch ook ergens uit te zetten moeten zijn (lijkt mij zo) ?
abartels schreef:Vaak kom ik problemen tegen met het lezen of toegangkrijgen van sites, ik moet dan toch uitwijken naar IE(en eigenlijk wil ik dat niet). Ik meld deze sites dan ook elke keer keurig aan, maar zie na maanden zelfs geen resultaat.
Wie zou dan volgens jou die sites moeten verbeteren ? Je meldt de site waarschijnlijk bij Mozilla aan, maar die kunnen de site niet zelfstandig verbeteren. Daarvoor hebben ze toch altijd de medewerking van de webmaster van de betreffende site nodig. Die zijn veelal niet echt geneigd om de site aan te passen, aangezien de site er in hun browser (doorgaans IE) immers goed uit ziet.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gebruik je Firefox 1.5.0.x of Firefox 2.0 RC ? Je zou het namelijk ook eens met laatstgenoemde versie kunnen proberen. Misschien is het daar al anders?
Laatst gewijzigd door nirwana op 30 september 2006, 9:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tonnes »

Met een andere versie (of herinstallatie) pak je het probeem niet aan. Vermoedelijk wordt er een andere instelling gebruikt voor de verbindingen; IE zou zo maar een .pac-bestand (of een directe proxy) kunnen gebruiken terwijl FF dat niet, of i.i.g. anders doet, wat vaak zo is bij een intranet. Missschien die even vergelijken?
abartels
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 december 2004, 11:36
    unknown unknown

Bericht door abartels »

Nirwana schreef

Wie zou dan volgens jou die sites moeten verbeteren ? Je meldt de site waarschijnlijk bij Mozilla aan, maar die kunnen de site niet zelfstandig verbeteren. Daarvoor hebben ze toch altijd de medewerking van de webmaster van de betreffende site nodig. Die zijn veelal niet echt geneigd om de site aan te passen, aangezien de site er in hun browser (doorgaans IE) immers goed uit ziet.

Dat is dan ook het probleem, IE heeft een grote marktaandeel en webmasters vinden het vaak wel goed genoeg dat je alleen met IE hun site goed kan zien. Zou het dan niet zo moeten zijn dat Moz zich een beetje aanpast en zorgt dat met hun browser ook deze site goed leesbaar zijn? Ik moet nl best wel vaak terug grijpen naar IE.

In de ste zie ik niets met dubbelepunt en nummers ofzo..

het is opo www.takegoodcare.nl dan intranet en dan documenten..Bij webmail gaat het wel goed.

Mijn probleem is dat de oplossing niet bij het bedrijf vandaan kan komen. Het lijkt mij (maar wie ben ik??!!!) dat in FF een beveiliging zit ingebakken die op de een of andere manier uit te zetten zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

abartels schreef:het is opo www.takegoodcare.nl dan intranet en dan documenten..Bij webmail gaat het wel goed.

Mijn probleem is dat de oplossing niet bij het bedrijf vandaan kan komen. Het lijkt mij (maar wie ben ik??!!!) dat in FF een beveiliging zit ingebakken die op de een of andere manier uit te zetten zou moeten zijn.
Kijk eens aan: men gebruikt poort 6000: https://intranet.takegoodcare.nl:6000/

En dan is een oplossing snel gevonden. Ik gebruik nog een Engelstalige Firefox-versie en dan kan ik de foutmelding snel met Google opzoeken. Zo kom ik terecht op http://www.redbrick.dcu.ie/~d_fens/arti ... Restricted

Daar is iemand zo vriendelijk om uit te leggen dat ik even via about:config een instelling moet toevoegen. Dat doe je als volgt:
- tik about:config in de adresbalk van Firefox
- druk op Enter
- tik network.security.ports.banned.override in de filter-balk eronder
- waarschijnlijk verschijnt er nu niets en moet je deze instelling zelf toevoegen

- klik in het browser-scherm en kies voor Nieuw > String
- tik network.security.ports.banned.override in gevolgd door Enter
- tik 6000 in gevolgd door Enter

Bezoek nu nog eens die documenten-site. Dan krijg ik nog een waarschuwing omtrent een cerficaat. Dat certificaat accepteer ik dan maar permanent. Vervolgens moet ik inloggen en zit mijn werk erop (want daar kan ik niet verder komen bij gebrek aan gebruikersnaam en wachtwoord).

Maar ik denk dat jij nu zelf ook wel weer verder kunt.
En ik ben vervolgens benieuwd of dit de enige hobbel was en of de Documenten-toepassing nu in elk geval wel goed met Firefox samenwerkt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
abartels
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 december 2004, 11:36
    unknown unknown

Bericht door abartels »

Nirwana, you are THE MAN!!!

Dit was idd de oplossing.

Ik dank je hartelijk alles werkt perfect..

Allan
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

abartels schreef:Nirwana, you are THE MAN!!!

Dit was idd de oplossing.

Ik dank je hartelijk alles werkt perfect..

Allan
Dus nu kun je documenten downloaden van het bedrijf ofzo ?

Tip: vertel het ook aan je collega's. Of heb je geen Firefox-gebruikende collega's ? Nou ja, dan binnenkort waarschijnlijk wel. Misschien kan jullie systeembeheer ook nog iets met deze tip. Kunnen ze in elk geval zeggen dat ze ook Firefox ondersteunen, zij het met een kleine toevoeging aan de instellingen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
abartels
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 december 2004, 11:36
    unknown unknown

Bericht door abartels »

Ik kan nu documenten downloaden..
Ik neem aan dat tussen al die collegae wel een paar zo slim zijn om FF te gebruiken. Ik zal deze tip ook zeker doorgeven.

Nogmaals bedankt
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik vond er nog wat meer Documentatie over.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 7 Firefox

Re: Dit adres heeft beperkte toegang

Bericht door gsm »

Dit oude topic heeft mij goed geholpen alleen heb ik meer poorten die in wil benaderen dus misschien dat iemand mij kan helepn.
Ik heb IP camera´s en die kon ik niet met Waterfox benaderen maar wel met IE
Nu heb ik via about:config en network.security.ports.banned.override één camera kunnen bereiken maar hoe kan ik de andere 6 bereiken ?
Die hebben allemaal een andere poort en het lukt me niet om die open te krijgen
Het betreft allemaal 192.168.2.x:xxx
IK hoop dat iemand mij kan helpen
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Dit adres heeft beperkte toegang

Bericht door nirwana »

Een onderwerp uit 2006 ?!? We zijn inmiddels 10 jaar verder ;-)

Maar we zijn er nog altijd en borduren daar gewoon op voort:
http://kb.mozillazine.org/Network.secur ... d.override zegt dat je als waarde een komma-gescheiden lijst van poortnummers kunt opgeven, bijvoorbeeld: 6000,21,25 (et cetera).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie