Bekijken WSDL bestand

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Harimau
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 augustus 2005, 19:46
    Macintosh Safari

Bekijken WSDL bestand

Bericht door Harimau »

Hoi Allemaal,

Ik probeer in FF een WSDL file te openen, maar ik krijg alleen maar een blanco pagina. Dezelfde pagina opent wel in IE, dus de webservice werkt.
Het zal wel een instelling zijn ergens, maar welke?

Al vast bedankt voor een reactie,
Harimau
Harimau
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 augustus 2005, 19:46
    Windows 7 Firefox

Re: Bekijken WDSL bestand

Bericht door Harimau »

Aanvulling: Als ik in die blanco pagina vervolgens de pagina bron bekijk lukt het wel. Alleen dan niet in een opgemaakt formaat wat het handiger zou maken om het XML-formaat te lezen.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Bekijken WDSL bestand

Bericht door Torzan »

Waarschijnlijk is dit geen standaardfunctionaliteit van Firefox. Heb je het al met de volgende add-ons geprobeerd?
WSDL Preview
SOA Client
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Bekijken WSDL bestand

Bericht door nirwana »

Als je Firefox in Veilige Modus (safe mode) opent dan worden alle extensies uitgeschakeld en gebruik je de standaardinstellingen.

Als je het in die modus nogmaals probeert en het werkt dan wel dan weet je dat een extensie of instelling hiervoor verantwoordelijk is.

Zo heb ik net wel berichten gelezen over bijvoorbeeld Firebug die dit kan veroorzaken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Harimau
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 augustus 2005, 19:46
    Windows 7 Firefox

Re: Bekijken WSDL bestand

Bericht door Harimau »

Hoi Torzan en Nirwana,

Bingo, herstarten in veilige modus was inderdaad de oplossing. Ik heb Firebug, maar die is niet de oorzaak. Het blijkt de extensie van Kaspersky bescherming te zijn, als ik die uitschakel is het WSDL bestand wel normaal te zien. De suggestie om WSDL preview te gebruiken is een mooie workaround. Nu nog uitzoeken of ik het probleem in Kaspersky kan oplossen.

Dankjewel voor jullie suggesties,
groeten,
Harimau
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Bekijken WSDL bestand

Bericht door nirwana »

Misschien kun je bepaalde zaken in Kaspersky uitzonderen om dit te voorkomen: *.wsdl ;-)
Ik voorzie niet direct kwaad in een WSDL. Goed, het is XML en daarin kun je vast wel iets kwaadaardigs verstoppen.

Als Kaspersky niet lief wil meespelen in Firefox dan kun je de extensie daar ook uitgeschakeld laten. Er zijn wel meer extensies die Firefox kunnen beveiligen, elk op hun eigen manier. Zo maak ik vaak gebruik van NoScript: eenvoudig, doch doeltreffend.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Harimau
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 augustus 2005, 19:46
    Windows 7 Firefox

Re: Bekijken WSDL bestand

Bericht door Harimau »

Het maffe is eigenlijk dat met diezelfde Kaspersky het in IE wel goed gaat. Gelukkig hoef ik nou ook weer niet zo vaak WSDL-bestanden te bekijken dus als workaround even Kasperky uitschakelen kan altijd nog.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Bekijken WSDL bestand

Bericht door nirwana »

Hoe dan ook, in Firefox weet je nu ook hoe het werkt.

Ik sluit bij deze dit onderwerp.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten