Add-ons verwijderen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 7 Firefox

Add-ons verwijderen

Bericht door Tarzan »

Bij het bezoeken van de website van mijn bank verzocht die mij "Kaspersky" te installeren. Dat had ik beter niet gedaan want ik kon daarna langs geen kanten terug op hun website. Naar mijn bank gebeld en daar vernomen dat ik Kaspersky moest verwijderen omdat ik reeds een antivirusprogramma had. Maar ik stel nu vast dat er bij mijn extensies drie add-ons zijn bijgekomen: 1.Virtual Keybord 2.Safe Money 3.Dangerous website blocker. Waarschijnlijk zijn die 3 add-ons overbodig maar ik slaag er niet in die uit te schakelen en een knop om die te verwijderen is er ook al niet. Hoe kan ik ofwel die add-ons uitschakelen of/en eventueel verwijderen? Ik zocht op Google naar de manier om add-ons uit te schakelen maar ik twijfel . . . . . .
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Add-ons verwijderen

Bericht door nirwana »

Zie https://forum.kaspersky.com/index.php?s ... &p=2310648

Daar wordt gezrgd dat je de user.js uit jouw profielmap kunt verwijderen.

Maar kijk dan wel eerst wat er in dat bestand staat (openen met Kladblok / Notepad), want dat kan meer zijn dan alleen van Kaspersky.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Add-ons verwijderen

Bericht door Torzan »

Zoek eerst naar een optie 'Automatisch Kaspersky-plug-ins in alle webbrowsers activeren' of iets soortgelijks in Kaspersky en schakel die uit. Daarna kun je eventueel met user.js aan de gang gaan.
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 7 Firefox

Re: Add-ons verwijderen

Bericht door Tarzan »

Bedankt Nirwana en Torzan voor de tips. Aan Nirwana moet ik zeggen dat mijn kennis van het Engels onvoldoende is om het aangegeven artikel te begrijpen. Heb eens op Google gezocht naar de betekenis van user.js en daar meende ik te begrijpen dat werken aan/met dit soort bestanden voor geavanceerde gebruikers is. Aan Torzan moet ik zeggen dat ik in Kaspersky niets meer kan doen vermits Kaspersky verwijderd is van mijn PC. Als ik moest weten dat beide add-ons geen kwaad kunnen dan laat ik dat zo. De add-on "Virtual Keybord" werd, en dit tot mijn grootste verwondering, door mijn Avast antivirus verwijderd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Add-ons verwijderen

Bericht door nirwana »

Hier een uitleg (in het Nederlands ditmaal) over dat Virtueel Toersenbord can Kaspersky: https://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=104807

Het blijkt vooral tegen keyloggers bedoeld te zijn.

Kan volgens mij geen kwaad om deze add-ons daar te laten. Vanuit de software van Kaspersky kun je deze in- of uitschakelen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie